42.grMagazineOι αριθμοί απειλούν την αλυσίδα Καλογήρου

Το πρώτο κατάστημα άνοιξε το 1890

Oι αριθμοί απειλούν την αλυσίδα Καλογήρου

Από τους πλέον επιβλητικούς Ομίλους της "ελληνικής" μόδας και του εγχώριου lifestyle

Η είδηση την διαβάσαμε στο insider.gr με την υπογραφή της δημοσιογράφου Ελένης Μπότα δεν μπορεί παρά να σου προκαλέσει μια μελαγχολία μια και αφορά οικονομικές αναταράξεις σε έναν από τους πλέον επιβλητικούς Ομίλους της “ελληνικής” μόδας και του εγχώριου lifestyle.

H αλυσίδα πολυτελών υποδημάτων και αξεσουάρ Καλογήρου που μετρά πάνω από 120 χρόνια παρουσίας στη χώρα μας, βρίσκεται με την πλάτη στον τοίχο. Το πρώτο κατάστημα ΚΑΛΟΓΗΡΟΥ άνοιξε το 1890 στο κέντρο της Αθήνας.

Αν και η συγκεκριμένη αλυσίδα έγινε γνωστή από τα υποδήματα παραγωγής της, τα οποία φτιάχνονται όλα στην Ελλάδα στις εγκαταστάσεις του Ομίλου στο Περιστέρι Αττικής, σύντομα η συλλογή της εμπλουτίστηκε με διάσημες και αγαπημένες στο γυναικείο κοινό φίρμες της μόδας.

Η εταιρεία που ανήκει στον Όμιλο Επιχειρήσεων Λεμονή (στα ηνία της οποίας βρίσκονται τα τρία αδέρφια Φραγκίσκος, Κωνσταντίνος και Αλέξανδρος Λεμονής), τους τελευταίους μήνες σύμφωνα με πληροφορίες αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα ρευστότητας, λόγω της μειωμένης κατανάλωσης και του περιορισμού του διαθέσιμου εισοδήματος των Ελλήνων καταναλωτών.

Eίναι ενδεικτικό ότι η εταιρεία Λεμονής, με βάση τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό της εμφανίζει το 2014 ζημιές προ φόρων 11,1 εκατ ευρώ από  ζημιές 12,4 εκατ. ευρώ το 2013, ενώ οι συσσωρευμένες ζημιές της αγγίζουν τα 49,5 εκατ. ευρώ.

AdTech AdΜάλιστα στις παρατηρήσεις του ο ορκωτός ελεγκτής εφιστά την προσοχή σε δύο βασικά ζητήματα:

α) ο Όμιλος εμφανίζει ζημίες μεγάλου ύψους καθώς και ληξιπρόθεσμες οφειλές δανείων. Αυτές οι συνθήκες αποτελούν σημαντικές ενδείξεις για την ύπαρξη ουσιώδους αβεβαιότητας που μπορεί να εγείρει σημαντική αμφιβολία για την ικανότητα του ομίλου να συνεχίσει τη δραστηριότητά του εφόσον δεν ληφθούν από τη Διοίκηση τα απαραίτητα μέτρα για τη βελτίωση των αποτελεσμάτων και της ρευστότητας

β) Το σύνολο των Ιδίων Κεφαλαίων του ομίλου την 31.12.2014, έχει καταστεί αρνητικό.

Επίσης έξι από τα ακίνητα της εταιρείας, είναι υποθηκευμένα σε Alpha Bank και Eurobank έναντι 49,85 εκατ ευρώ.

Τέλος, ο ορκωτός ελεγκτής κρούει τον κώδωνα του κινδύνου και για τους προμηθευτές του εξωτερικού, καθώς όπως αναφέρει στις παρατηρήσεις του «παρέχουν στην εταιρεία μεγάλη αύξηση πιστώσεων χωρίς εγγυήσεις αυξάνοντας και παράλληλα το όριο ημερών πληρωμής, λόγω της μεγάλης εμπιστοσύνης που δείχνουν στην εταιρεία και στους μετόχους της εκτιμώντας την μακροχρόνια συνεργασία τους».

Σύμφωνα με πληροφορίες η διοίκηση τα τελευταία χρόνια (απο το 2011 και μετά) έχει επιδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου για να περικόψει τα λειτουργικά κόστη, ενώ έχει κλείσει καταστήματα που δεν έχουν αποδώσει τα προσδοκώμενα.

Μία από τις ατυχείς επιχειρηματικές κινήσεις κινήσεις του Ομίλου, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, ήταν όταν την άνοιξη του 2010 άνοιξε ένα κατάστημα της διάσημης φίρμας γυναικείας ένδυσης Fendi στη συμβολή των οδών Bαλαωρίτου και Kριεζώτου στο Kολωνάκι.

Oι προσδοκίες ότι η Aθήνα θα συνέχιζε να αποτελεί προορισμό υψηλού επιπέδου αγορών δεν επιβεβαιώθηκαν και ως εκ τούτου η αποκλειστική μπουτίκ της δημοφιλούς φίρμας έκλεισε σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Σήμερα η αλυσίδα αριθμεί 10 καταστήματα (και ένα outlet στο εκπτωτικό χωριό στα Σπάτα) και δύο ακόμη στην Κύπρο (σε Λεμεσό και Λευκωσία).

H Eιρήνη Νικολοπούλου στο eirinika.gr έγραφε για την Καλογήρου το 2014:




·         Το 1890 ιδρύθηκε στο Σύνταγμα τo πρώτο υποδηματοποιείο «Καλογήρου».

·         Το 1895 μεταφέρεται στη θέση που βρίσκεται έως σήμερα στην οδό Κολοκοτρώνη.

·         Τις δεκαετίες 40-70, η Καλογήρου είναι αυτή που εισήγαγε νέες μεθόδους παραγωγής στην Ελλάδα. Η πρώτη εταιρία που χρησιμοποίησε στα παπούτσια διακοσμητικά στολίδια (στρας, φιόγκους, αγκράφες) καθώς και νέα υλικά (ψάθα, νάιλον, φίδι). Λάνσαρε στη χώρα τα πρώτα τακούνια στιλέτο, αλλά και τις γόβες με τις τετραγωνισμένες μύτες, ενώ δημιούργησε το πρώτο εργοστάσιο μηχανικής παραγωγής υποδημάτων.

·         Το 1980, εγκαινιάζεται το πρώτο κατάστημα – ναυαρχίδα Καλογήρου στην πλατεία Κολωνακίου, το οποίο ενσωματώνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα τη φιλοσοφία ενός salon προσφέροντας VIP service στους πελάτες.

·         Το 1982, η αλυσίδα καταστημάτων Καλογήρου εισάγει, για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά, το αυθεντικό Ιταλικό στυλ.

·         Το 1995, τα καταστήματα Καλογήρου λανσάρουν την πρώτη ελληνική κάρτα πιστότητας (loyalty card) που παρέχει στους πελάτες ξεχωριστά προνόμια εντός της αλυσίδας Καλογήρου.

·         Το 1996 η Καλογήρου «ανοίγει» τις πόρτες της στον ανδρικό πληθυσμό της χώρας. Μάλιστα, για να μην ενοχληθεί το παραδοσιακά γυναικείο πελατολόγιο από αυτή την «εισβολή», δημιουργούνται ειδικά διαμορφωμένα ανδρικά τμήματα σε επιλεγμένα καταστήματα της αλυσίδας.

·         Το Σεπτέμβριο του 1998 απονέμεται στα καταστήματα Καλογήρου το ΜICAM MODACALZATURA AWARD “Best Italian & Foreign Retailer”, κάνοντας την αλυσίδα την πρώτη και μοναδική εταιρία που έχει τιμηθεί με αυτό το βραβείο (σ.σ. το οποίο μεταξύ άλλων έχουν κερδίσει τα Bergdorf Goodman το 2010). Η MICAM είναι η Νο1 διεθνής έκθεση υποδημάτων που διοργανώνει η Εθνική Ένωση Ιταλών Κατασκευαστών Υποδημάτων (ANCI). Πραγματοποιείται στο Μιλάνο δύο φορές το χρόνο και φιλοξενεί 1.000 ιταλικές και 600 ξένες εταιρίες εκπροσωπώντας περισσότερες από 30 διαφορετικές χώρες. Σε κάθε έκθεση δίνεται ένα βραβείο στους buyers και διανομείς που αποδίδουν και προωθούν καλύτερα τα ιταλικά υποδήματα στα καταστήματά τους.

·         To 2003, απονέμεται στον Όμιλο Επιχειρήσεων Λεμονή το βραβείο «Retailer of the Year» για την άριστη απόδοση του Ομίλου από το περιοδικό Retail Business και την Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (Ε.Σ.Ε.Ε.).

·         το 2004 διαμορφώνεται στο κατάστημα της Κηφισιάς ένας ολόκληρος όροφος με ολοκληρωμένες συλλογές από τσάντες και αξεσουάρ διάσημων οίκων. Η ενέργεια στέφεται με απόλυτη επιτυχία, και η νέα αυτή προσθήκη εφαρμόζεται σε όλο το δίκτυο καταστημάτων.

·         Το 2005, μετά από μία σειρά εργασιών, το κατάστημα επί της οδού Κολοκοτρώνη απέκτησε και πάλι την αρχική του μορφή, καθώς η αλυσίδα καταφέρνει να επανακτήσει το κομμάτι του καταστήματος που ο Κομνηνός Καλογήρου (ο ιδρυτής) είχε επινοικιάσει κατά τη διάρκεια του κραχ του ’30.

·         Το 2008, εισάγονται στα καταστήματα οι πρώτες παιδικές συλλογές υποδημάτων και δημιουργούντα τα Καλογήρου Kids corners.

·         To 2008, εγκαινιάζεται ένα ακόμα flagship store στο εμπορικό κέντρο Golden Hall. Το νέο κατάστημα, που εκτείνεται σε 1.000 m2, είναι το μεγαλύτερο της αλυσίδας και δίνει στον επισκέπτη την αίσθηση ενός πολυτελούς πολυκαταστήματος της Νέας Υόρκης.

·         Το 2008, μέσα από μία στρατηγική συνεργασία με την Alpha Bank και την American Express, η loyalty κάρτα Καλογήρου αναβαθμίστηκε σε Gold & Platinimum Kαλογήρου Luxury Card American Express, αποτελώντας την πρώτη luxury card στην Ελλάδα με στόχο να προσφέρει μοναδικά προνόμια στους πελάτες Καλογήρου καθώς και φιλανθρωπικό έργο.

·         Το 2009 ιδρύεται το δεύτερο κατάστημα Καλογήρου στην Κύπρο και συγκεκριμένα στη Λεμεσό.

·         Τον Οκτώβριο του 2010, ξεκινάει ο εορτασμός της επετείου των 120 χρόνων λειτουργίας των καταστημάτων Καλογήρου, o oποίος διαρκεί ένα χρόνο και λήγει στις 17 Οκτωβρίου 2011. Η λήξη σηματοδοτείται με ένα fashion event στο κατάστημα Καλογήρου του Golden Hall που φιλοξενεί επίδειξης μόδας των Ελλήνων σχεδιαστών MI-RO, στη μεγαλύτερη πασαρέλα που είχε πραγματοποιηθεί μέχρι τότε και λάμβανε χώρα σε δύο ορόφους του Golden Hall.

·         Στις 19 Μαρτίου 2014, λανσάρεται το πρώτο ελληνικό ηλεκτρονικό κατάστημα της αλυσίδας, www.kalogirou.com που υπόσχεται την απόλυτη εμπειρία e-shopping.

Τι αγοράζουν περισσότερο; Τσάντες η παπούτσια;

Τα καταστήματα Καλογήρου είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με τα υποδήματα. Κατ’ επέκταση, αυτά αποτελούν το βασικό εμπόρευμα, χωρίς, βέβαια, αυτό να σημαίνει ότι υστερούν σε συλλογές τσαντών και αξεσουάρ. Φροντίζουμε πάντα να παρέχουμε στους πελάτες των καταστημάτων Καλογήρου ολοκληρωμένες σειρές προϊόντων, ώστε ο κάθε επισκέπτης να βρίσκει αυτό που αναζητά σε όλα τα επίπεδα.

Εξακολουθείτε να έχετε την φίρμα Καλογήρου αν και εισάγετε πάρα πολλά παπούτσια από πολλές και διαφορετικές μάρκες: Πόσοι «τσαγκάρηδες» φτιάχνουν για σας ακόμη παπούτσια Καλογήρου, Made In Greece?

Με προσήλωση στις αξίες και τις ρίζες τους και εμμονή με την άριστη ποιότητα, για περισσότερα από 124 χρόνια τα καταστήματα Καλογήρου παραμένουν μία ελληνική οικογενειακή επιχείρηση και επιμένουν Ελληνικά. Η συλλογή Καλογήρου Private Label εξακολουθεί να παράγεται 100% στην Ελλάδα από Έλληνες υποδηματοποιούς. Σχεδιάζεται από Ελληνες designers και περιλαμβάνει  iconic σχέδια που έχουν αγαπήσει γενιές Ελληνίδων, αλλά και πολλές φρέσκιες προτάσεις.



www.kalogirou.com

Facebook: www.facebook.com/KalogirouLuxuryForYou
YouTube: www.youtube.com/user/Kalogirouofficial

Στις 11 Ιουλίου 2009-7 χρόνια πριν-ο Νίκος Β. Τσίτσας- έγραφε στο capital.gr για την ιστορία της εταιρίας:

Σίγουρα ο αείμνηστος Κομνηνός Καλογήρου δεν φανταζόταν το 1890, όταν δημιούργησε το πρώτο κατάστημα υποδημάτων με την επωνυμία του στο κέντρο της Αθήνας και συγκεκριμένα στην οδό Κολοκοτρώνη, ότι η φίρμα του θα «ζούσε» και θα βασίλευε 119 χρόνια μετά και μάλιστα θα ταυτιζόταν με τα πλέον γνωστά παγκοσμίως brands πολυτελών ειδών υπόδησης και ένδυσης.

Σήμερα ο Όμιλος Εταιρειών Λεμονή εκτός από την κατασκευή των γνωστών υποδημάτων «Καλογήρου» εισάγει σχεδόν όλα τα ισχυρά brand names της παγκόσμιας αγοράς του υποδήματος όπως Prada, Tod΄s, Yves Saint Laurent Rives Gauche, Dolce & Gabbana, Sergio Rossi, Casadei, Giuseppe Zanotti.

Με τα χρόνια γιγαντώθηκε και ανέπτυξε δραστηριότητα στο χώρο της ένδυσης αλλά και των γυναικείων αξεσουάρ ταυτίζοντας το όνομά του με τον έννοια της γυναικείας πολυτέλειας. Ακόμα και στην περίοδο της οικονομικής κρίσης που διανύουμε, η οποία ευθύνεται για τη μείωση των πωλήσεων luxury προϊόντων διεθνώς, ο Όμιλος Επιχειρήσεων Λεμονή έκλεισε το 2008 με αύξηση των πωλήσεων κατά 13% υπερβαίνοντας τα 101 εκατ. Αν και κατέγραψε μείωση της κερδοφορίας της εμφάνισε κέρδη το προηγούμενο έτος που προσέγγισαν τα 7 εκατ. ευρώ, ενώ απασχολεί σήμερα 810 άτομα.

Η δημιουργία του Ομίλου Επιχειρήσεων Λεμονή

Ο Κομνηνός Καλογήρου «έχτισε» με το χρόνο τη φήμη του δημιουργού ποιοτικών γυναικείων  υποδημάτων. Από την πρώτη μεταπολεμική περίοδο όπου η χώρα ζούσε με το όνειρο της αναγέννησης αφήνοντας πίσω τα δεινά της Κατοχής και του Εμφυλίου Πολέμου, τα παπούτσια Καλογήρου αποτέλεσαν τμήμα ενός ονείρου για τις Ελληνίδες της εποχής. Σε διαφήμιση της μεταπολεμικής περιόδου η Ελληνίδα ως σύγχρονη Σταχτοπούτα φορά -τι άλλο- γοβάκι Καλογήρου.

Το 1950 η κόρη του Κομνηνού Καλογήρου,  Άννα, παντρεύεται το Φραγκίσκο Λεμονή και αναλαμβάνουν να ισχυροποιήσουν την εταιρεία την οποία μεταμορφώνουν χρόνο με το χρόνο και αναπτύσσουν το δίκτυο καταστημάτων τους. Το ζευγάρι αποκτά έναν γιο στον οποίο δίνουν το όνομα του ιδρυτή της εταιρείας. Ο Κομνηνός Λεμονής, σημερινός Πρόεδρος του Ομίλου, ολοκληρώνει τις σπουδές στα οικονομικά και την τέχνη του υποδήματος στην Αγγλία και αναλαμβάνει τα ηνία της εταιρείας. Παντρεύεται τη Μαρίνα Βάρδα και σε συνεργασία με τη σύζυγό του μεγαλώνουν και αναπτύσσουν τον Όμιλο.

Η τελευταία δεκαετία διοίκησης της εταιρείας ανήκει στην νέα γενιά της οικογένειας στους τρεις γιους του Κομνηνού Λεμονή και της Μαρίνας Βάρδα, το Φραγκίσκο, τον Κωνσταντίνο και τον Αλέξανδρο, οι οποίοι μετά την ολοκλήρωση των σπουδών τους στην Αμερική ανέλαβαν με τη σειρά τους τα ηνία του Ομίλου. Η είσοδος τους στον όμιλο συνοδεύεται με την επέκταση των συνεργασιών με διεθνείς οίκους και ανάπτυξη του δικτύου πωλήσεων. Από το 1997 μέχρι το 1999 ο Όμιλος εκτάθηκε σε 11 πόλεις της ελληνικής επικράτειας μέσω Franchise. To 1999 γίνεται η εξαγορά και συγχώνευση της εταιρείας Χαλαράς η οποία σήμερα αντιπροσωπεύει ένα ξεχωριστό προϊόν που απευθύνεται σε όλο το καταναλωτικό κοινό νεανικό, κλασικό και μοντέρνο. Επίσης, από το 2000 ο Όμιλος είναι αποκλειστικός κάτοχος αδείας, διανομής, και εκμετάλλευσης των υποδημάτων Nine West στην Ελλάδα την Κύπρο και σε χώρες της Βαλκανικής.

Η Nine West αποτελεί κορυφαία εταιρεία στην κατηγορία του μεσαίου υποδήματος, με παγκόσμια αναγνώριση και κύκλο εργασιών που ξεπερνά τα 5 δισ. δολάρια ετησίως. Σήμερα ο Όμιλος διαθέτει αυτόνομα καταστήματα Nine West και αντιπροσώπους σε επιλεγμένες πόλεις της Ελλάδος.

Από το 2001 έχει ξεκινήσει μία πετυχημένη συνεργασία με το Diego Della Valle Group (TOD΄S) από την οποία έχουν δημιουργηθεί τρία καταστήματα, στην Αθήνα  στην οδό Βουκουρεστίου 13, στο Golden Mall  και στη Θεσσαλονίκη.

Το 2005 άνοιξε το πρώτο κατάστημα Salvatore Ferragamo στην Αθήνα και την αμέσως επόμενη χρονιά η πρώτη μπουτίκ Dolce & Gabbana, επικυρώνοντας αντίστοιχες συμφωνίες του Ομίλου με του διεθνείς οίκους για την αντιπροσώπευση των προϊόντων τους. Το 2007 επικυρώνονται αντίστοιχες συμφωνίες με τις φίρμες GEOX και Camber για τη λιανική πώληση.

To 2008 αποτέλεσε μία σημαντική χρονιά για τον Όμιλο αφού ξεκίνησε τη λειτουργία τεσσάρων καταστημάτων στη Βουλγαρία (Nine West στη Σόφια, στη Βάρνα και στο Μπουργκάς και All About Shoes & Fashion στη Βάρνα επίσης). Παράλληλα ξεκίνησε τη λειτουργία ενός καταστήματος Tod’s και μίας μπουτίκ Dolce & Cabana στη Θεσσαλονίκη και μεταξύ άλλων ξεκίνησε τη λειτουργία των Καλογήρου kids corners σε επιλεγμένα καταστήματα της εταιρείας.

Σήμερα ο όμιλος κατέχει τα περισσότερα καταστήματα του ατο Golden Mall (Kαλογήρου,  Tod’s,  Hogan,  Ferragamo, Stuart Weitzman,  Nine West,  AK Anne Klein, Geox, και  Camper) και αρκετά καταστήματα στο Athens Heart (Nine West,  AK Anne Klein, Haralas,  Geox,  All About Shoes και  Nike).

Luxury Card Καλογήρου

Η εταιρεία πρωτοπόρησε το 1995 όταν δημιούργησε την πρώτη loyalty card για τους πελάτες της προσφέροντας εκπτώσεις στους κατόχους  για τις αγορές τους με δόσεις μέσω τραπεζών. Σήμερα  εκδίδεται η Luxury card Καλογήρου σε συνεργασία με την American Express. Η Gold και Platinum Luxury card Καλογήρου- American Express η οποία επαναλανσαρίστηκε πέρυσι,  προσφέρει μοναδικά προνόμια στους πελάτες της, όπως εκπτώσεις και επιστροφή χρημάτων αλλά κυρίως δίνει τη δυνατότητα των υπηρεσιών  Lifestyle στους κατόχους της πλατινένιας έκδοσης. Η κάρτα εμπεριέχει υπηρεσίες αξίας 1.400 ευρώ με τα οποία ο κάτοχος μπορεί να έχει υπηρεσίες προσωπικής γραμματέως, μπορεί να δώσει εντολή στη συγκεκριμένη υπηρεσία μέσω τηλεφώνου για να πραγματοποιήσει αγορές τις οποίες χρεώνει στην κάρτα του, ή ακόμα και να διοργανώσει μία εκδήλωση, ένα ταξίδι κτλ. Η υπηρεσία αναλαμβάνει όλο το συντονισμό υλοποίησης της ιδέας του πελάτη δωρεάν.  Μια Luxury υπηρεσία για τους πελάτες ενός ομίλου που γνωρίζει καλά τι θα πει  πολυτέλεια εδώ και 119 χρόνια.

SHARE
MORE MAGAZINE