Η Σοφία Τσίπα, εκπομπάρχισσα με τον «Κόσμο ανάποδα» αλλά και δημοσιογράφος στην εκπομπή του κυρίου Κωνσταντίνου Μπογδάνου, εμφανίζεται με τακούνια μπλε, υπέροχα, στενή φούστα και θαυμάσια, στα όρια του σινιέ, μπλούζα. Ο κύριος Μπογδάνος στον θρυλικό απόηχο ενός ιπποτικού ανδρισμού ευγενείας που χάθηκε ανεπιστρεπτί -και φευ!- την υποδέχεται με ένα αβρό χειροφίλημα, όπως όλοι μας στις δουλειές μας, άλλωστε συνηθίζουμε.
Γράφει η Αλεξάνδρα Τσόλκα
Σ όλα τα δημοσιογραφικά γραφεία, πάει η υπόκλιση και ο πληθυντικός ευγενείας σύννεφο, ειδικά σε στιγμές φόρτου εργασίας, όπου πέφτουν τα καντήλια με συνοδεία ρεβεράντσας και φούρλας Βερσαλλίας .
Είναι, όμως, γνωστό πόσο καλλιεργημένοι και μορφωμένοι οι άνθρωποι υπάρχουν εκεί στο Φάληρο, ενώ ο ίδιος ο κύριος Μπογδάνος θεωρείται ένας άνθρωπος που όχι μόνο έχει, αλλά επιδεικνύει κιόλας την ευρύτερη παιδεία του, τόσο τη γλωσσική, όσο και την γενικών γνώσεων. Η εναλλακτική, κατά κάποιον τρόπο, δημοσιογράφος Σοφία Τσίπα του λέει για το σίκουελ της ταινίας που αφορά στην Μπρίτζετ Τζόουνς. Ισχυρίζεται πως είναι η δεύτερη, η συνέχεια της πρώτης, ο κύριος Μπογδάνος ψελλίζει, αλλά όχι σθεναρά, πως έχουν βγει κι άλλες!
Η Σοφία Τσίπα, «αδιάβαστη» όπως λέμε στο θέμα της, μη ενημερωμένη σ αυτό που είχε να παρουσιάσει επιμένει πως όχι! Αυτή είναι η δεύτερη ταινία και τέρμα, ισχυρίζεται σθεναρά η κυρία Τσίπα! Φυσικά και κάνει λάθος! Καταρχήν οι ταινίες βασίζονται σε μια σειρά βιβλίων, που καθιέρωσαν μια αντί – ηρωίδα, ως μια μη πολιτικώς ορθή γυναίκα, που πίνει συνεχώς, καπνίζει αρειμανίως, παλεύει με τα κιλά, δεν βρίσκει σύντροφο που να μην είναι παντρεμένος και όταν τα καταφέρνει μπερδεύει τα αισθήματα της, μπλέκει τους δεσμούς της, κάνει βλακείες και δεν είναι τέλεια!
Στην περιγραφή που επιχειρεί η κυρία Τσίπα, η οποία συνεχίζει να επιμένει πως είναι μόλις η δεύτερη ταινία, ο κύριος Μπογδάνος έχει να ρωτήσει εμονικά, αν η Μπρίτζετ Τζόουνς, «ψηφίζει και ΣΥΡΙΖΑ» αφού πίνει, καπνίζει και κάνει λάθη, φυσικά! Για την ιστορία να πούμε πως πολλές εκδόσεις γνώρισε το πρώτο βιβλίο, «Μπρος γκρεμός και πίσω… ράφι» (εκδόσεις Ωκεανίδα, στη χώρας μας), συνεχίστηκε με σειρά βιβλίων, ενώ βασίστηκε στο εβδομαδιαίο χρονογράφημα της δημοσιογράφου Έλεν Φήλντινγκ στην εφημερίδα «Independent».
Η επιτυχία του βιβλίου και όσων ακλούθησαν, έφεραν και το Χόλυγουντ στο παιχνίδι, όπου καθιέρωσε τη Ρενέ Ζελβέγκερ ως πρωταγωνίστρια, στη ταινία που ονομάστηκε «Το ημερολόγιο της Μπρίτζετ Τζόουνς». Κυρία Τσίπα μου, ήταν 2001 ναι. Η δεύτερη ταινία με τις περιπέτειες της Μπρίτζετ να την παλεύει με την ωριμότητα προβλήθηκε το 2004 και τώρα, στα 2016, βλέπουμε την τρίτη συνέχεια, όπου η αγαπημένη αντί – ηρωίδα θα γίνει μαμά!
Και η σύγχυση της καλλιεργημένης παρουσιάστριας, που οφείλει να παίζει στα δάχτυλα το θέμα που παρουσιάζει, τόσο στις εκδόσεις, όσο και στο σινεμά, τελειώνει για να λάβει τη σκυτάλη της μόρφωσης και ενημέρωσης μας ο λατρεμένος κύριος Μπογδάνος!
«Έτσι είναι αν έτσι νομίζετε» που έλεγε και ο Ιονέσκο» τονίζει αυτάρεσκα ο απολύτως μορφωμένος και όχι σαν άλλους αγράμματους, δημοσιογράφος και παρουσιαστής της ενημέρωσης πάντα. Δεν βρίσκεται φυσικά ουδείς να τον διορθώσει από το κοντρόλ ή το πλατό!
Ούτε, φυσικά και η κύρια Τσίπα, που συνεχίζει να μιλά για την… δεύτερη ταινία της Μπρίτζετ Τζόουνς και ήδη μας έχει εντυπωσιάσει με τις γνώσεις! Και ενώ τόσο ο συγχωρεμένος Ιονέσκο, όσο ο Λουίτζι Πιραντέλλο, ο ογκόλιθος των ιταλικών γραμμάτων, που μάλιστα τιμήθηκε με Νόμπελ Λογοτεχνίας το 1934, θα εκτιμούσαν τον παραλογισμό της σύγχυσης μεταξύ τους.
Η σχετικότητα της πραγματικότητας, αφορά στο θεατρικό «Έτσι είναι αν έτσι νομίζετε» που έχει γνωρίσει πάμπολλα ανεβάσματα και είναι ιδιαίτερα αγαπητό στο ελληνικό κοινό και στον θεατρικό κόσμο. Φυσικά δεν αφορά στην αλήθεια, η όποια δεν ταίριαζε με το ότι μια ταινία… είναι τρεις, που πράγματι, θα ήταν ιδανικός τόπος έκφρασης και απόλαυσης για τον Ευγένιο Ιονέσκο, ο οποίος ήταν Ρουμάνος, έγραψε στα Ιταλικά, διέκρινε την ματαιότητα της ύπαρξης και την εσωτερική ερημιά όλων μας. Βέβαια, ο κύριος Μπογδάνος, αν και δε είπε τίποτα σωστό και για τηλεπαιχνίδι δε κάνει, τουλάχιστον επέτυχε πως και οι δυο, Ρουμάνος Ιονέσκο και Ιταλός Πιραντέλλο, εκφραστήκαν και χαρακτήρισαν τη θεατρική λογοτεχνία.
Φυσικά ο κύριος Μπογδάνος θα συνεχίσει να είναι πολύ μορφωμένος και να κατηγορεί τους άλλους ως απαίδευτους και «λαϊκιστές» ή «κίτρινους» και η κυρία Τσίπα, θα είναι μια εκπρόσωπος της αριστοκρατικής δημοσιογραφίας. Άλλωστε «στην Ελλάδα, είσαι ό,τι δηλώσεις» (το πρωτοείπε ο ηθοποιός Τσαβάλας Καρούσος και το διέδωσε ο Γιάννης Τσαρούχης, άρα και πάλι έχει σχέση με το θέατρο που παίζεται στα δάχτυλα κύριε Μπογδάνο μου).
Σ.σ: Μπογδάνο δε παρακολουθώ ποτέ. Τυχαία άκουσα όλα αυτά τα αστοιχείωτα, που αν τα έλεγε η Μενεγάκη θα γράφαμε σχόλια για να γεμίσουν εγκυκλοπαίδειες. Σκέψου τι λέγεται, εκεί, καθημερινά δηλαδή! Ίσως να αναθεωρήσω και να μη χάνω εκπομπή. Τέτοια ασχετοσύνη με σινεμά, λογοτεχνία, θέατρο αλλά και την στοιχειώδη υποχρέωση να ξέρεις δημοσιογραφικά το θέμα για το όποιο μιλάς, που θα ξαναβρώ!