Ο «Υπερασπιστής της Ανατολικής Ακτής», η εταιρεία «East Coast Defender», δεν είναι ένα κοινό συνεργείο που -εκτός των άλλων- «βελτιώνει» και μετά πουλάει αυτοκίνητα. Πρόκειται για μια ομάδα τριών παθιασμένων μηχανικών από τη Βρετανία που δημιούργησαν το 2013 ένα εργαστήριο/συνεργείο επισκευών και βελτιώσεων, τόσο μηχανικά όσο και σχεδιαστικά, των λατρεμένων τους αυτοκινήτων, Land Rover Defender. Η ιστορία τους είναι μεγάλη αλλά όλη περιστρέφεται γύρω από το περίφημο μοντέλο της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας το οποίο πρωτοπαρουσιάστηκε, στη σύγχρονη του έκδοση, το 1983 και το 1984, ως «Land Rover One Ten» και «Land Rover Ninety» και που η παραγωγή του σταμάτησε επίσημα στις 9.22 το πρωί της 29ης Ιανουαρίου του 2016.
Στην πραγματικότητα, οι East Coast Defenders δεν πουλάνε απλώς βελτιωμένα SUVs τα οποία επισκευάζουν, διορθώνουν, βάφουν και παραδίδουν στους πελάτες τους. Η ομάδα, που έχει τη βάση της στη Φλόριντα, μετατρέπει τα όνειρα ανθρώπων που μοιράζονται το ίδιο πάθος σε πραγματικότητα, παραδίδοντας Land Rovers που αγόρασαν σε κακή, μέτρια ή καλή κατάσταση σε σούπερ ανανεωμένα, υπερσύγχρονα θηρία των βουνών και της άμμου.
Τελευταίο τους επίτευγμα το περίφημο «Project Viper», ένα 285.000 δολαρίων επανακατασκευασμένο Defender, ικανό να σκαρφαλώνει τόσο στις πιο κακοτράχαλες πλαγιές όσο και να εντυπωσιάζει με την παρουσία του σε «κόκκινα χαλιά» κοινωνικών εκδηλώσεων. Κι όλα αυτά, χάρις στις μηχανικές και εσωτερικού χώρου βελτιώσεις και αναβαθμίσεις που ανεβάζουν αρκετά πιο ψηλά τον πήχη του -έτσι κι αλλιώς θρυλικού για τις επιδόσεις του- αυτοκινήτου.
«Δεν έχουμε πελάτες που αφήνουν σε εμάς τις ανακατασκευές» δηλώνει ο Scott Wallace, συνιδιοκτήτης της East Coast Defender, μαζί με τα αδέρφια Tom και Elliot Humble. «Σε εμάς, έρχεστε εσείς και λέτε ακριβώς τι θα θέλατε να είχε το Land Rover σας. Παραγγέλνετε ένα πραγματικά ειδικό αυτοκίνητο, φτιαγμένο μόνο για εσάς». Σήμερα, τον πέμπτο χρόνο της λειτουργίας της, η εταιρεία διαθέτει 36 εργαζομένους που δουλεύουν ασταμάτητα για να παράγουν 36 περίπου Defenders το χρόνο, τα περισσότερα αξίας από 165.000 έως και 185.000 δολαριων το κάθε ένα. «Μοιραζόμαστε με κάθε πελάτη την ιστορία του αυτοκινήτου» λέει ο Wallace και συνεχίζει, «Αν έχει συμμετέχει σε σκληρές εργασίες μιας εγγλέζικης φάρμας, για παράδειγμα, ο πελάτης θα το μάθει. Πρέπει να το ξέρει. Είναι μέρος του θρύλου που θα αγοράσει».
Το «Project Viper» γεννήθηκε από ειδικό τμήμα της εταιρείας που ασχολείται με τα πρωτότυπα μοντέλα και προγραμματίζει να κυκλοφορήσει 10 παρόμοια φέτος. Ο γιατρός μάλιστα που παρήγγειλε το συγκεκριμένο SUV ζήτησε να μπορεί να το οδηγήσει στους πολύ δύσκολους αγροτικούς δρόμους της Κόστα Ρίκα. «Να μπορεί να κινείται με 40 χλμ. την ώρα σε ποτάμι 1 μέτρου και μετά να πάει σε ένα σικ εστιατόριο» καταλήγει γελώντας ο Tom Humble. Για τα τεχικά κομμάτια του Viper, που κινείται με μια θηριώδη μηχανή Chevrolet LS3 6.2-liter V-8 που αποδίδει 430 άλογα, μπορεί να μπείτε εδώ για να βρείτε λεπτομέρειες. Συγκλονιστικό βέβαια είναι και το εσωτερικό του αυτοκινήτου που διαθέτει όλες τις σύγχρονες ανέσεις, από δερμάτινα μαύρα Corbeau θερμαινόμενα καθίσματα έως δορυφορικές ενδείξεις για τον καιρό, σούπερ κλιματιστικό που αυξομειώνει την ένταση ανάλογα με τις θερμοκρασίες των ανθρώπινων σωμάτων, ένα τέλειο σύστημα Kenwood infotainment με χειρισμό από κινητό τηλέφωνο και άλλα παρόμοια εξωπραγματικά… Ε, 285.000 δολάρια κοστίζει!