Από την εποχή του «Να ευκαιρία» μέχρι τον φετινό ξεσάλωμα του Χ Factor, «Κυ’ες και κυ’οιοι» δεν υπάρχει από απλά γνωστός έως σταρ της εποχής που δεν έχει περάσει από τάλεντ σόου, που τα έχουμε δει σε κάθε μορφή τους, με λογιών επιτροπές, από ακαδημίες (σ.σ: τι έχει σκεφτεί κι αυτός ο ΑΝΤ1, να χει τον Μικρούτσικο πρύτανη και τα στούντιο της Παιανίας, η ΑΣΚΤ για μουσικούς!), μέχρι πλανόδιους θιάσους συνοικιακούς της αραχτής. Για την επόμενη χρονιά, ετοιμάζεται και το Star με το «The Voice», που μετακόμισε απ τον ΑΝΤ1, ο οποίος θα χει το φιλόδοξο «Rising Star» η κάτι τέτοιο, που είναι μεγάλη επιτυχία, έξω!
Γράφει η Αλεξάνδρα Τσόλκα
Και έτσι, χιλιάδες πλέον μαύρο – παιδα με όνειρα να γίνουν όχι ο Σαββόπουλος, ο Μπιθικώτσης, ο Νταλάρας, αλλά ο Ρέμος και η Φουρέιρα, χάθηκαν ώσπου να περάσει η σεζόν και ποιος τους θυμάται πια! Καραφώτης, Οικονομόπουλος, Χρηστίδου, Καλομοίρα, Λιανός, Νίνο, Τάμτα, Μαρτάκης, Πετρέλης και τέρμα τα δίφραγκα! Όλοι οι άλλοι έζησαν μια περιστασιακή δημοφιλεία, άντε και καμιά συμμετοχή στη Γιουροβίζιον και από δω παν κι άλλοι, σε μια μουσική βιομηχανία που παγκόσμια πνέει τα λοίσθια λόγω διαδικτύου και νέων τεχνολογιών και έχοντας να αντιμετωπίσει στην Ελλάδα τεραστία παθογένεια. Στην μετά Φοίβου και Καρβέλα εποχή, ακόμα και το λαϊκό τραγούδι έγινε εμπόριο και θέαμα σαν Λας Βέγκας αλά παραλιακή, με γύμνια, αφωνία και σουξεδάκια του νταλκά και της πλάκας, όπου ο μέτριος φάνταζε μες στους άφωνους Καζαντζίδης! Με μεγάλη χαρά όλοι αυτοί διατράνωσαν πως είναι «διασκεδαστές» και όχι καλλιτέχνες, ρίχνοντας το ελληνικό τραγούδι, ακόμα και εκείνο που σου κολλάει για την απλοϊκότητα στα Τάρταρα της αντιγραφής, της κλοπής, του πιασάρικου στίχου, του σλόγκαν!
Ας μη πούμε για το επικό μας τραγούδι, το ισόθεο των Τσιτσάνη, Μάρκου, Θεοδωράκη, Χατζιδάκι, αλλά και για αυτό της καψούρας, της αυθεντικής νυχτερινής παραφοράς, που εκφραζόταν απ τα αχνιστά τραγούδια του Χριστοδουλόπουλου, του Αντύπα, απ τον «Αυγερινό» και το «Φωτιά στα Σαββατόβραδα» και άλλα προγενέστερα, φτάσαμε να τα καταπίνουν τα «Αυτό το κάτι που θέλω», «Εκεί που καίγομαι πολύ», «Τι είχαμε τι χάσαμε, ψο λέω σε ξεχάσαμε», «Εχεις μεγάλο ταλέντο στα χείλη» και πάει λέγοντας!
Υπηρετώντας όλη αυτή τη ντέκα, η ιδιωτική τηλεόραση καταφύγει όλο και πιο πολύ στην ευκολία. Ρίχνει μια επιτροπή από ότι έχει απομείνει, βρίσκει και παιδάκια να τα λένε για τη πίστα του Σάββατου πια και της αρπαχτής σε καφενεία και μπαρ «Ζετέμ» στην ελληνική ύπαιθρο και έχεις σίγουρα νούμερα! Και δως του τα παραληρήματα τύπου: «ταλεντάρα», «ψυχάρα», «σε λατρεύει ο κόσμος»! Έρχονται και τα 19χρονα και το πιστεύουν πως είναι η Βίσση, η Ριάνα και η Σωτηρία Μπέλου μαζί! Το πώς γίνεται τώρα σε μια χώρα μικρούλα, με κάτι λιγοστά εκατομμύρια ψύχων να έχουν μαζευτεί ταλεντάρες που ούτε στην Μεγάλη Βρετάνια όλη, τόσοι, είναι ανεξήγητο! Φαίνεται εδώ, κατακλυσμίαια, ο Θεός θα έβρεχε ταλέντα για μπουζούκια, αντί για νερό, ε, και κάποιο θα πήγε και στα χείλη, που μένουν άλαλα ειδικά εκείνα των ασεβών…