Ο Ανδρέας Μπάρκουλης, ο οποίος υπήρξε ο λατρεμένος των γυναικών έφυγε από τη ζωή το μεσημέρι της Τρίτης σε ηλικία 80 ετών. Ο Ανδρέας Μπάρκουλης γεννήθηκε το 1936 και πρωτοεμφανίσθηκε στο θέατρο 20 χρόνια μετά. Την επόμενη χρονιά εμφανίστηκε και στον κινηματογράφο. Έλαβε μέρος τόσο σε κωμωδίες όσο και σε κοινωνικά έργα. Το όνομα του ήταν συνώνυμο της κοριτσίστικης λατρείας. Το «κορίτσια; Ο Μπάρκουλης» μεγάλωσε γενιές θηλυκών.
Ο Ανδρέας Μπάρκουλης ήταν ο γόης, που έζησε ταραχώδη ζωή, λατρεύτηκε όσο λίγοι, γνώρισε φήμη, δόξα, φυλακές, μετανάστευση, τέλος και αρχή, αλλά δεν το έβαλε ποτέ κάτω. Αγέρωχος και γοητευτικός, ο άντρας που ξυπνούσε πρωτόγνωρα πάθη. Ο γόης του ελληνικού κινηματογράφου Ανδρέας Μπάρκουλης πρωταγωνίστησε σε πολλές ταινίες που άφησαν εποχή, ενώ υπήρξε άθελά του και πρωταγωνιστής στα… μαξιλάρια πολλών επώνυμων και ανώνυμων γυναικών οι οποίες ξαγρυπνούσαν για χάρη του.
«Κορίτσια ο Μπάρκουλης»! Το σλόγκαν εκείνης της εποχής και οι ουρές θαυμαστριών έκαναν χιλιόμετρα για να δουν από κοντά το είδωλό τους. Στα τελευταία χρόνια της ζωής του υπήρξε μία και μόνη γυναίκα, η Μαρία που αγάπησε πολύ. Στην αυτοβιογραφία του η οποία κυκλοφόρησε το 2013, ο ίδιος αναφέρθηκε σε πτυχές της ζωής του που λίγοι γνώριζαν. Αποκάλυψε τους έρωτές του με μεγάλες σταρ όπως η Τζένη Καρέζη και η Καίτη Γκρέυ, αλλά και το γεγονός ότι οι ερωτικές σκηνές του με την Αλίκη Βουγιουκλάκη ήταν περα για πέρα ρεαλιστικές.
O Aνδρέας Μπάρκουλης είχε παντρευτεί 2 φορές και είχε 3 παιδιά, τον Νικόλα και δύο παιδιά εκτός γάμου, ένα κορίτσι και ένα αγόρι, που το είδε μετά από 27 χρόνια.
Στις σελίδες του βιβλίου του, ο Ανδρέας Μπάρκουλης είχε ομολογήσει πως αρνήθηκε τον ρόλο του Τζέιμς Μποντ, από ανασφάλεια, επειδή δεν γνώριζε καλά Αγγλικά. Ο απόλυτος ζεν πρεμιέ του ελληνικού κινηματογράφου είχε αναφερθεί για πρώτη φορά στη βιογραφία του στην περιπέτεια που είχε με τα ναρκωτικά και στη σύλληψή του. Ο ίδιος είχε γράψει: «Έφτασα εντελώς στον πάτο. Βγήκα καθαρός, ευπρεπής και μάγκας. Εγώ αυτά τα 3,17 γραμμάρια τα πλήρωσα. Κι αν έφτασα εντελώς στον πάτο, να μην ξεχνάτε, πως στο τέλος μονάχα τα σκ@τ@ και οι φελλοί επιπλέουν…».
Σε άλλο απόσπασμα ο Μπάρκουλης είχε αναφερθεί στην εμπειρία του στην Αμερική και αποκάλυψε γιατί δεν ξαναφόρεσε ποτέ την περούκα: «Εκεί μόνο αισθάνθηκα άντρας. Έμπαινα στη μαυράδικη ντισκοτέκ και δεν γύριζε κανένας να δει τον “Κορίτσια ο Μπάρκουλης”. Γύριζαν να δουν αυτόν που ήμουνα, και είχα, δόξα τω Θεώ, πολύ νταλαβέρι εκεί. Όταν ζούσα στην Αμερική έκανα παρέα σχεδόν αποκλειστικά με έγχρωμους. Τότε φορούσα ακόμα περούκα και όλοι με αποκαλούσαν “silver man”.
Ένα βράδυ, λοιπόν, που έπινα σε ένα μαγαζί, βλέπω ένα υπέροχο θηλυκό με ξυρισμένο κεφάλι να με… παίζει. Δεν τολμούσα να πλησιάσω μη βρεθώ ξαφνικά με κανένα μαχαίρι καρφωμένο στην πλάτη μου. Στο τέλος μού κάνει νόημα και πάμε στην τουαλέτα. Της είπα πως ήταν κούκλα και πως θέλω να της κάνω έκπληξη. Τράβηξα την περούκα και τα έχασε. Την έβαλα στην τσέπη και από τότε δεν την ξαναφόρεσα ποτέ. Άρχισα να βρίσκω κάτι βαθύτερο μέσα μου, μάλλον έναν εαυτό που μόλις μου συστηνόταν. Γεια σου μάγκα μου. Είσαι πιο πολλά από όσα νόμιζες…».
«Καλό κορίτσι, μεγάλη Αγάπη, τα πάθη μας χώρισαν… Έζησα καλά με την Αλέκα, ήταν από τους νεανικούς έρωτες αυτούς που ξυπνάς και πιστεύεις πώς όλα είναι αγνά, όμορφα και μεθαύριο θα καλυτερεύσουν κι άλλο. Ήταν δέκα χρόνια μεγαλύτερή μου. Την λάτρεψα την Αλέκα! Μετά την ταινία “Η χαρτοπαίχτρα” άρχισε να μοιάζει με την καθημερινότητά μας. Η Αλέκα έπαιζε μερόνυχτα κι εγώ βολτάριζα με γκομενίτσες, αθώα φλερτ, χωρίς να επιδιώκω το σεξ, μήπως και την ταρακουνήσω…. ‘Ενα βράδυ το τελευταίο μας, την προσκάλεσα για φαγητό, της ανακοίνωσα πώς δεν αντέχω άλλο να αναμετριέμαι με την τράπουλα κι έφυγα…» αναφέρεται στην βιογραφία του για την Αλέκα Στρατηγού!
Όσο για την Καίτη Γκρέη, έζησαν μαζί ένα χρόνο και την ζήτησε από την μαμά της την ώρα που τηγάνιζε ψάρια. “Ο αρραβώνας μας αποτέλεσε μεγάλο γεγονός της εποχής… Μέχρι που οι επόμενες ασωτίες μου μας απομάκρυναν πλέον οριστικά. Πριν οριστικοποιηθεί αυτή μου η απόφαση το ναι της Καίτης και το διαζύγιό μου, με συνέλαβαν με την γνωστή κατηγορία του χασίς…”.
«Ο καθρέπτης μου πότε πότε συνομιλούσε με το χάος. Το αλκοόλ και τα ναρκωτικά με συντηρούσαν στην άγνοια. Εκείνη την χρονιά έκανα μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες μου στο θέατρο. Τον “Έρωτα των Τεσσάρων συνταγματαρχών” του Ουστίνοφ. Ο επιχειρηματίας μου έλεγε θα μας έκλειναν μέσα. Είχα πολλά χρωστούμενα ως αντιστασιακός. Πέραν τούτο, η υπογραφή μου το ’71 για την αμνηστία των εξοριζομένων, κάτι τα γκομενικά που τα είχα κάνει μπάχαλο, μία που είχαν πάρει φόρα και με τις κατηγορίες στο στρατό που μου είχαν αποδώσει, την πάτησα. Μου την έστησαν. Βρέθηκε πάνω μκροποσότητα χασίς. Η πρώην ιερόδουλος Ελένη Καραγιαννίδου Ντρέβις ομολόγησε εμπόριο ναρκωτικών, τους οδήγησε σε εμένα. Η αστυνομία ήρθε στο θέατρο την ώρα που έμπαινα στο αυτοκίνητό μου, με συνέλαβαν. Βρήκαν πάνω μου δυο τσιγαριλίκια κι ένα μικρό κομμάτι χασίς στο καμαρίνι μου. Παρόλο που μετέπειτα (Καραγιαννίδου -Ντρέβις) είπε πως εν αγνοία μου άφησε τα ναρκωτικά δεν μέτρησε. Όσο άφησε η τύπισσα, τόσο παρέδωσα στους αστυνομικούς, οπότε καμία απόδειξη χρήσης. Ήμουν όμως ο Μπάρκουλης, ήταν επιτυχία να με βάλλουν στο εδώλιο. Ο επίλογος αυτής της ιστορίας ήταν πώς προφυλακίστηκα στα κρατητήρια της Αίγινας, βγήκα με εγγύηση 50.000 δραχμών και στις 16-04-1974 έφυγα στο εξωτερικό».
Ποια όμως ήταν η σχέση του Ανδρέα Μπάρκουλη με την Τζένη Καρέζη; Ο ηθοποιός την αποκαλύπτει στο βιβλίο του, λέγοντας πως: «Το 1966 έπαιξα στην ταινία “Τζένη Τζένη”. Η ταινία είχε εκπληκτική επιτυχία εισπρακτικά κόβοντας πάνω από 560.000 εισιτήρια κατά τις πρώτες προβολές της. Στην ταινία ερωτεύτηκα και ενώθηκα με την Τζένη στην σπηλιά του Μπεκίρη. Το κινηματογραφικό της όνομα είναι σπηλιά της νεράιδας. Κούκλα μου, κούκλα μου… Τρύπωνα στο σκάφος και έλιωνα στα χείλη της και στις ματάρες της, πέρασαν έτσι κάποιοι μήνες και κυκλοφορούσαμε σαν ζευγάρι και το παραμύθι ζωντάνευε. Όταν έφυγε στην Γαλλία για σπουδές ηθοποιίας απομακρυνθήκαμε».
Για τα χαστούκι που του είχε ρίξει η Αλίκη Βουγιουκλάκη γράφει στο βιβλίο του ο Ανδρέας Μπάρκουλης: «Στα γυρίσματα της ταινίας “Έρωτας στους αμμόλοφους” σε κάποια σκηνή έτρωγα χαστούκι από την Αλίκη και αμέσως έφευγα από το πλάνο. Ο σκηνοθέτης μου είχε πει να φερθώ με φυσικότητα. Και έρχεται η στιγμή και σηκώνει η Αλίκη το χέρι, μου έρχεται ο ουρανός σφοντύλι και παραπατάω. Όταν συνήλθα ακούω την φωνή του σκηνοθέτη:
-«Μπράβο Ανδρέα, έφυγες από το πλάνο πολύ φυσικά»!
-Έφυγα; Μα δεν έκανα ούτε βήμα! Τότε συνειδητοποίησα πως με το χαστούκι της Αλίκης μετακινήθηκα χωρίς να το καταλάβω».
Συγκλονιστικές όμως ήταν και οι αποκαλύψεις που έκανε ο Ανδρέας για την εκρηκτική ερωτική σχέση που είχε με συνάδελφο του, χωρίς ωστόσο να γίνεται αναφορά στο όνομα της. Όπως ο ίδιος αποκάλυψε έσπαγε στο ξύλο γνωστή ηθοποιό με την οποία διατηρούσε ερωτικές σχέσεις. «Την έσπαγα στο ξύλο καθημερινά, κάτι που δεν είχα ξανακάνει σε άλλη γυναίκα. Είχε δικό της κρεβάτι στον Ερυθρό Σταυρό, πότε με σπασμένο χέρι και πότε με σπασμένο κεφάλι. Ερχόταν μπαταρισμένη και έβριζε μέχρι και τον πατέρα μου. Τελικά, τις ξανάτρωγε».