Σχεδόν στα 30 χρόνια τηλεοπτικής φωτεινότητας φτάνει η πιο αναγνωρίσιμη γυναίκα των εξωφύλλων, της μικρής οθόνης, των ιλουστρασιόν σελίδων. Η Ελένη Μενεγάκη είναι ένα brand name στην διαφήμιση, στην καθιέρωση προσώπων και στην επιρροή της, τόσο εξελιγμένο και τελειοποιημένο σχεδόν, με την πάροδο των χρόνων που θα έπρεπε -το χούμε ξαναγράψει- να διδάσκεται ως ιστορία επιτυχίας, στα Οικονομικά Πανεπιστήμια!
Γράφει η Αλεξάνδρα Τσόλκα
Με αφετηρία της ένα τηλεοπτικό ρόλο αφελούς, αθώας παιδούλας, τεράστια φωτογένεια, νάζι και ξέχειλη αισθησιακότητα, απροσποίητη ή τουλάχιστον καλοστημένα απροσποίητη, εξελίχτηκε σε μια γυναίκα παντοδύναμη στην δημόσια εικόνα της και δεδομένα εξυπνότερη όλων. Τη φετινή χρονιά, οι τηλεκριτικοί και γνώστες της ψυχολογίας του τηλεθεατή της χρεώνουν χαμηλά νούμερα, λες και έχει πια καμιά σημασία για την απόλυτη winner της μαραθώνιας παραμονής στην κορυφή!
Για όλους όσοι από την αρχή την ήθελαν μια ακόμα ξανθιά στη σωστή φωτογενή απόχρωση για τα πλατό, από την ίδια της, την επιτυχία διαψευστήκαν. Η κριτική ήταν στις αρχές, έως και κοροϊδευτική για την Ελένη που έλεγε αστοιχείωτα πράγματα, ως «χαριτωμένη χαζούλα». Την υποτίμησαν φυσικά! Ηταν το όπλο της για να είναι αρεστή στο γυναικείο κοινό της. Αλλιώς και καλλονή και επιθυμητή και διαφημιζόμενα εξυπνοτάτη θα γίνονταν αντιπαθητική τουλάχιστον!
Όταν όλες οι ξανθές δελφίνες, κόπιαραν τις «μενεγάκειες» ανοησίες, σε κακιά, στημένη μίμηση της, η ίδια το σταμάτησε μαχαίρι και άλλαξε πίστα! Δεν μπορούσε να απορεί, άλλωστε για το τι είναι λούτσος, μια ωραία 40αρα με 4 παιδιά, πια! Και έχει περάσει καιρός πια…
Εχουν περάσει καμιά 30χρονια απ το πρωινό με τον Ιάσωνα Τριανταφυλλίδη και τη Mega Banca με τον Πολυχρονίου, όπου, 5 μονάδες πάνω ή κάτω για την βασίλισσα της μικρούλας οθόνης, δεν κάνουν την διαφορά. Αλώστε η Μενεγάκη, πάντα γυρίζει το παιχνίδι προς όφελος της και παραμένει η αγαπημένη του κοινού, γεγονός που αξίζει να αναλυθεί. Γιατί αυτή και όχι όλες οι άλλες;
1. Διότι ήταν τόσο έξυπνη, ώστε όταν ξεκινούσε, με επίγνωση της ομορφιάς και της διάχυτης σεξουαλικότητας, φρόντισε να προβάλει την λαϊκότητα της, την αφέλεια της και την αγνοία της, ώστε να γίνει φιλική στην γυναίκα τηλεθεάτρια του μέσου όρου του κοινού της, ώστε να μην εξοντώνεται από την τελειότητα της.
2. Δεν έκανε βεντετισμούς, πανικούς, υστερίες και δεν μιλούσε άσχημα στους συνεργάτες της στον αέρα των εκπομπών της. Αγία; Όχι! Πολύ έξυπνη για να μη δίνει επιχειρήματα ώστε να λερωθεί η εικόνα της.
3. Έδινε τόσα στοιχεία από τη προσωπική της ζωή, όσο χρειαζόταν για να καλλιεργεί μυστήριο, αλλά και να κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον του κοινού, σαν τρέιλερ με προσεχώς! Ακόμα και σήμερα, με ένα παιδί και άπειρες κοινές εμφανίσεις και δεδομένο το μοίρασμα της ζωής τους, δεν έχει παραδεχτεί αν έχει παντρευτεί ή όχι τον Ματέο Παντζόπουλο.
4. Τίμησε το κοινό της. Δεν άλλαξε εκπομπή και δεν δήλωσε προθέσεις να κάνει κάτι μεγαλεπήβολο σαν παρουσίαση σόου, βραδινές συνεντεύξεις, σατυρική εκπομπή, γυρίζοντας πλάτη στο πρωινό ή μεσημεριανό κοινό της, που την στήριξε για δεκαετίες. Δεν πρόσβαλε την προτίμηση αυτού του κοινού, υποτιμώντας το και γυρεύοντας τάχα μου το πιο σημαντικό είδος προϊόντος τηλεοπτικού, άρα και κοινού!
5. Έδωσε υλικό για όνειρο στη μέση 40αρα – 45αρα, που καθόλου δε της μοιάζει φυσικά, πως ο έρωτας μπορεί να καραδοκεί ακόμα σε μια παραλία και πως όλες έχουν δικαίωμα στη διεκδίκηση της ευτυχίας, αναλαμβάνοντας το κόστος. Για αυτό και το κοινό, που αν ήταν άλλη στη θέση της Μενεγάκη θα την κατασπάραζε, της αναγνώρισε το δικαίωμα της να κάνει restart. Πολλές ευχήθηκαν δε, να είχαν τα κότσια της, να τινάξουν στον αέρα την συμβατικότητα και τον καθωσπρεπισμό της καθημερινότητας τους.
6. Δεν εκμεταλλεύτηκε το βήμα της εκπομπής της, για να σχολιάζει άλλα πρόσωπα της τηλεόρασης, αλλά κράτησε πάντα ισορροπίες, ώστε να μοιάζει η μόνη αξιοπρεπής σε ένα περιβάλλον κατινισμού, επιθέσεων, κουτσομπολιών, κακιών και ανταγωνισμού.
7. Μελετημένη να μην προκαλεί σοκ στο κοινό της με εκκεντρικότητες, φορά οικονομικές φίρμες σε ρούχα στην εκπομπή της, δεν αλλάζει χρώμα μαλλιών και κοτσάρει και λουλούδια στο κεφάλι, ώστε να παραπέμπει ασυνείδητα στην εικόνα της εθνικής Αλίκης, σε απελευθέρωση συνειρμών!
8. «Μη ξαναβάλατε καμία φωτογραφία μου, πουθενά» είχε προκαλέσει σε σύγκρουση της με τα περιοδικά, σε μια σχέση λατρείας – μίσους, όταν δημοσίευσαν φωτογραφίες των ανήλικων παιδιών της. Το κοινό εκτίμηση την απολυτότητα της μάνας Ελένης, πλέον. Τα περιοδικά, φυσικά, δεν άντεξαν και έβαλαν.
9. Πήρε το παιχνίδι της δημοσιότητας στα χέρια της, όταν πρώτη αυτή, άρχισε στην Ελλάδα, να χρησιμοποιεί το tweeter και μετρά το Instagram για να δείχνει όποιες φωτογραφίες της, με όποιους δικούς της ανθρώπους, επιθυμούσε!
10. Δεν δημιούργησε ποτέ μεγάλες προσδοκίες στο κοινό, ευαγγελιζομένη πρωτοτυπίες και επιτυχίες. Έκανε τη δουλειά της, όπως κάθε άλλη εργαζομένη. Για αυτό και οι τηλεθεατές είναι πάντα στο πλευρό της. Και σπεύδουν να αγοράσουν από κρέμα και βαφή μαλλιών μέχρι τσάντα σχολική, επειδή «το λέει η Μενεγάκη».
11. Έγινε σταρ σε ένα μέσο που δε φτιάχνει τέτοια, την τηλεόραση, που εισβάλλει σπίτι σου και απομυθοποιεί είδωλα, ακόμα και τα κατασκευασμένα ερήμην της.
Με λίγα λόγια, το κοινό με νούμερα τηλεθεάσης ή όχι, δεν χορταίνει να τη βλέπει και εμείς απ’ την πλευρά των ΜΜΕ έχουμε κλικ στα site, πωλήσεις στα περιοδικά, τηλεθέαση στις εκπομπές και αναγνωσιμότητα στις εφημερίδες με θέματα που την αφορούν! Μη ψάχνετε σε μια, δυο, πέντε μονάδες τα σημάδια κατάρρευσης της πιο δημόσιας γυναίκας από όλες. Γιατί χωρίς τη βοήθεια κανενός επικοινωνιολόγου η Μενεγάκη, γνωρίζει πως αυτά είναι παροδικά σαν ίωση, ενώ η ίδια είναι χρόνια εξάρτηση.
Έχει τη ζωάρα της, τα παιδιά της, τον έρωτα της, τα σπίτια της, τις αποδράσεις, τις εξωτικές της εκδρομές ή τα γήινα καλοκαίρια της στην Άνδρο, σχεδόν σαν αγρότισσα, καταθέσεις χωρίς άγχη επιβίωσης. Λοιπόν, τι λέτε; Είμαστε πιο έξυπνοι εμείς που κρίνουμε αν έπεσαν τα νούμερα της; Να της κάνουμε και συστάσεις ή να καλύψουμε τη ζήλεια μας και να πούμε «μωρέ μπράβο σου κουκλάρα μου»!