Μια μάνα πεθαίνει, μια μέρα μετά τη κόρη της, την ώρα που κανονίζει τις φρικτά οδυνηρές λεπτομέρειες της κηδεία. Ο γιος και αδελφός μένει μόνος, πια, στο επίκεντρό του διπλού χαλασμού, να κανονίσει δυο ταφές ολέθρου. Θα τις βάλουν μαζί. Θα τις αποχαιρετίσουν όλοι -μα όλοι- οι άνθρωποι που συνάντησαν στη ζωή τους.
Γράφει η Αλεξάνδρα Τσόλκα
Σπαρακτική, ανθρώπινη ιστορία, για μια μάνα και μια κόρη που δεν άντεξαν η μια χωρίς την άλλη και συνεχίζουν αγκαλιά και μετά το τέλος. Τι κι αν οι φωτογραφίες του στο μάρμαρο είναι απ τους καλύτερους φωτογράφους της γης, τα μαλλιά τους άψογα, το μέικ απ σχεδόν έργο τέχνης! Πόσο αξία έχει πως εκείνοι που τις πενθούν είναι οι μύστες των φαντασιώσεων της ανθρωπότητας, οι δημιουργοί και οι πρωταγωνιστές ονείρων, εκείνοι που κατασκεύασαν το συναισθηματικό σύγχρονο κόσμο, οι μεγαλύτεροι σταρ, ισόθεοι και εξωγήινοι;
Τα λουλούδια είναι πανάκριβα, σπάνια, τέλεια δείγματα της φύσης και των μεγάλων ανθοπωλείων. Το μέρος για τη τελευταία κατοικία, ειδυλλιακό, κινηματογραφικά σχεδόν τέλειο, γεμάτο αρμονία, γαλήνη, καλοκουρεμενο γκαζόν και ψηλά όλο ίσκιο δέντρα! Και η Μέριλ Στριπ, τουλάχιστον η θεά Αθηνά, της χολιγουντιανής μας θρησκείας, στα μαύρα, με χτενάκια στα καλοισιωμενα της μαλλιά, κρατά σφιχτά ένα μπουκέτο λευκές παιόνιες. Σιωπή. Χαμηλωμένα κεφάλια. Ακριβά, σεμνά ντυσίματα, αλλά σφιχτά χείλια. Το αναπόφευκτο της ανθρώπινης μοίρας.
Αυτή η περιβόητη αλήθεια πως όλοι χρωστάμε έναν θάνατο στη ζωή! Και πως για αυτή τη μάνα, που σε λίγο θα σκεπαστεί για πάντα από χώμα και σκοτάδι, ας ζούσε η κόρη της στη συνέχεια και ας της έλειπαν όλες οι δόξες, τα πλούτη, οι σπουδαίες φιλίες, τα Όσκαρ, η λατρεία, οι ορδές των θαυμαστών, η αναγνώριση της οικουμένης. Μόνο να ζούσε η αθανασία της, αυτός ο στρόβιλος παιδιών, όλων των παιδιών του χρόνου που είναι η ουσιαστική συνέχεια και η συντριβή του θανάτου. Μόνο να ζούσε η κόρη της… Η ωραία κόρη της…
Η Κάρι Φίσερ, η πριγκίπισσά Λέα του Πολέμου των άστρων, η δια γαλαξιακή πριγκίπισσά της Ντίσνεϊ, μαζί με τις ωραίες με τα τέρατα, τις Χιονάτες, τις Σταχτοπούτες και τις ανατολίτισσές Γιασμίν. Μια πριγκίπισσα ευφθραφτση, κρυστάλλινη, με χαμένες ισορροπίες στο διπολισμό, τις χρήσεις, τις καταχρήσεις, που δε χώραγε, δεν έφτανε, δεν επαρκούσε και βολευόταν σε ίσκιους. Η ωραία κόρη, που όλα ήταν με το μέρος της. Που έγραψε ένα βιβλίο για τη σχέση της με τη μητέρα, οριακό, σαν μετενσάρκωση του Σιγκμόντ Φρόιντ, με υπόγειες κατηγόριες και καλυμμένη απαίτηση του μεγέθους της μάνας ως γυναίκας.
Που έγινε ταινία και η Στριπ ήταν η Κάρι και η Σίρλεϊ Μακ Λέιν, η μάνα – σταρ! Όλες οι βίλες στους λόφους του ΛΑ, λευκές σα ξασπρισμένα από το χρόνο απολιθώματα οστών δεινοσαύρων, αρμονικές και πένθιμες, πανάκριβες και μάταιες, έχουν να πουν μια ιστορία κατοίκων σαν φαντάσματα. Ειδώλων που ακριβώς αποθεωθήκαν για να κομματιστούν από νέες θρησκείες. Το κοινό προχωρεί πάντα στη Θεοφαγία του. Έτοιμο να κατακρεουργήσει αυτόν που ερωτεύτηκε με μανία και να τον κοινωνήσει. Ιερή μανία! Οι ιερείς και οι βωμοί, σύντομα γίνονται θυσιαστήρια. Και οι ευαίσθητοι δεν αντέχουν. Κενό εσωτερικής καταπακτής, που καταπίνει χάπια, αλκοόλ, ναρκωτικά, ενέσεις, γιατρούς, συνταγές, άδεια μπουκάλια. Πνιγμένες ανεπάρκειες και αποχρώσεις. Η Κάρι έφυγε απ όλο αυτό! Δραπέτευσε με έναν καθιερωμένο, εύκολο, χολιγουντιανά τρόπο…
Ντέμπι Ρέινολντς. Σταρ ναι! Όμορφη χωρίς πρόκληση, με εκείνη τη βόρεια τελειότητα των αποχρώσεων του χρυσού γυαλισμένου σε δέρμα και μαλλιά και βλέμμα, απ τον καινούργιο ήλιο της Καλιφόρνια. Να χορεύει, να τραγουδά, να παίζει, να σαγηνεύει. Να είναι για πάντα το μιούζικαλ σε φαντασμαγορία και ελαφράδα βαριάς βιομηχανίας! Τραγούδησε σε μια αρχιατυπική βροχή και χόρεψε κλακέτες μέσα στα νερά του αδηφάγου για νερά κορμιά Χόλυγουντ.
Έκανε τηλεόραση, σόου στο Λας Βέγκας, έγινε εικόνα για μιμήσεις σε όλο το κόσμο, για αφίσες, για διακόσμηση. Έπαιξε με τον Τζιν Κέλι, τον Φρανκ Σινάτρα, τον Τόνι Κέρτις. Παντρεύτηκε και ερωτεύτηκε, όχι μ αυτή τη σειρά πάντα. Και έγινε μάνα. Και, προφανώς αυτό ήταν πάντα! Η μάνα της Κάρι, όπως υπέγραψε στο σημείωμα μετρά το θάνατο του παιδιού της. Που ακολουθήσε από ραγισμένη καρδιά! Δεν υπήρχε πια λόγος προσπάθειας…
Και ανάμεσα σε πλαστικές, παραμορφωμένες διαθλάσεις καλλονών, τα αληθινά αισθήματα. Η Μεγκ Ράιαν, η Γκουίνεθ Πάλτροου, η Ελεν Μπίρκιν, η Κάντις Μπέργκεν, η Εμα Ρόμπερτς, η Κόρτνεϊ Λαβ, η Τζέιμι Λι Κέρτις, η Λία Μισέλ… Σε ένα ραντεβού πένθους για την μεγάλη πραγματικότητά τους: τίποτα, μα τίποτα, όλες οι τιμές του κόσμου, η φημη και η δόξα, ο πλούτος και η δύναμη, δεν αξίζουν χωρίς το παιδί σου! Σπασμένες οι ακτίνες των αστεριών στην λεωφόρο της δόξας…