42.grNews DeskCandela C-8: Το ιπτάμενο σκάφος των $339.000 μπορεί πλέον να φιλοξενήσει 8 επιβάτες

By Eletrek

Candela C-8: Το ιπτάμενο σκάφος των $339.000 μπορεί πλέον να φιλοξενήσει 8 επιβάτες

Πλήρως ηλεκτρικό και με τεχνητή νοημοσύνη, μπορεί να διανύσει πάνω από 56 μίλια μεταξύ δύο φορτίσεων [ΕΙΚΟΝΕΣ+VIDEO]

Λίγους μήνες μετά την παρουσίαση του του πρώτου στον κόσμο ηλεκτρικού υδροπτέρυγου με τεχνητή νοημοσύνη, η σουηδική ναυπηγική εταιρεία Candela αποκάλυψε το διάδοχο του, ένα σκάφος αξίας 339.000 δολαρίων, το οποίο μπορεί να διανύσει πάνω από 56 μίλια μεταξύ δύο φορτίσεων, κάτι που αποτελεί το μεγαλύτερο βεληνεκές από οποιοδήποτε άλλο ηλεκτρικό σκάφος που έχει παραχθεί ποτέ.

Το Candela C-7, που κυκλοφόρησε ως περιορισμένη έκδοση τον Ιούλιο του 2021, αποδείχθηκε ένα τόσο εξαιρετικό προϊόν που όμως ήταν ασύμφορο για την εταιρεία, ανέφερε η Eletrek, και έτσι κατασκευάστηκε μία -επίσης εντυπωσιακή- διάδοχη κατάσταση που είναι ευκολότερο να παραχθεί, το C-8, μήκους 8,4 μέτρων. Αν και αρκετά ακριβότερο από το πρωτότυπο, που κόστιζε 240.000 $, το νέο μοντέλο χρησιμοποιεί λιγότερη ενέργεια και είναι πολύ πιο ευρύχωρο από τον προκάτοχό του. Έτσι, εκτός από το πιλοτήριο, διαθέτει χώρο για οκτώ επιβάτες, μια μεγάλη ξαπλώστρα, μια ευρύχωρη καμπίνα με έναν καναπέ τεσσάρων ατόμων, κρεβάτια για δύο ενήλικες και δύο παιδιά και ένα ντους γλυκού νερού με τουαλέτα θαλάσσης.

«Με το C-7, αποδείξαμε ότι η τεχνολογία των υδροπτέρυγων δεν παρέχει μόνο τη μικρότερη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά προσφέρει επίσης καλύτερη εμπειρία πλοήγησης από τα συμβατικά σκάφη, καθώς οι φιλοξενούμενοι απολαμβάνουν ενός πιο ομαλού και όμορφου ταξιδιού», δήλωσε ο CEO της Candela, Gustav Hasselskog. Αλλά το C-7, το οποίο έκανε το ντεμπούτο του στην Έκθεση Σκαφών της Βενετίας τον Ιούνιο του 2021, «ήταν περισσότερο σαν ένα χειροποίητο σπορ αυτοκίνητο». πρόσθεσε, «ποτέ δεν προοριζόταν για ευρεία παραγωγή».

Το C-8 στοχεύει στη μαζική παραγωγή, ανέφερε ο Hasselskog, χωρίς ωστόσο να χρειαστεί να μπουν όρια στη χρήση της τεχνολογίας, της άνεσης ή της αποδοτικότητας. Διαθέτει επίσης, προαιρετικά, ένα σκληρό επάνω κάλυμμα, κορυφαίο ηχοσύστημα και μια οθόνη αφής 15,4 ιντσών υψηλής ανάλυσης για την πλοήγηση και τα χειριστήρια. Το C-7 είχε αυτονομία 50 ναυτικών μιλίων (57 μίλια) πριν η μπαταρία των 40 kWh να χρειαζόταν επαναφόρτιση, κάτι που η Candela λέει ότι είναι ήδη τριπλάσια από την εμβέλεια των άλλων ηλεκτρικών σκαφών της αγοράς.

Ωστόσο, το C-8 υπερβαίνει αυτό το όριο, χάρη σε μια μεγαλύτερη μπαταρία 44 kWh, μια βελτιωμένη έκδοση του συστήματος υδροπτερυγίου (που το επιτρέπει να γλιστρά πάνω από το νερό) και μια ενεργειακά αποδοτική ηλεκτρική κίνηση μονάδας C-POD με κινητήρα 55 kW στην καρδιά της.

Ο διευθυντής επικοινωνιών της Candela, Mikael Mahlberg, λέει ότι στην Electrek ο στόχος είναι να ανταγωνιστούν σκάφη κινητήρων καύσης υψηλής ποιότητας. «Πιστεύουμε ότι είναι κάτι σαν την ανακάλυψη του iPhone για τα σκάφη, κάτι που θα αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε πώς πρέπει να είναι. Όχι τόσο παντοδύναμα, δαπανηρά στο ταξίδι και δηλητηριάζοντας την ίδια τη φύση που απολαμβάνουμε στη θάλασσα, αλλά εντελώς σιωπηλά, διαισθητικά στη χρήση, διασκεδαστικά στην πλοήγηση, χαλαρωτικά για τους επιβάτες, με σεβασμό στη φύση, χωρίς υψηλό κόστος συντήρησης, πολύ φθηνά στη λειτουργία και εύκολα στην αναβάθμιση τους…».

Η γάστρα από ανθρακονήματα μειώνει την ενέργεια που απαιτείται για να φτάσει το C-8 σε ταχύτητα 16 κόμβων (περίπου 18 μίλια/ώρα), ενώ όταν τα υδροπτέρυγα είναι σε λειτουργία το σκάφος μπορεί να φτάσει σε τελική ταχύτητα τους 30 κόμβους (35 μίλια/ώρα). Η αιώρηση στο νερό μειώνει την τριβή έως και 80%, ανέφερε η Candela.

Όταν είναι ενεργοποιημένη η αιώρηση, το C-8 μπορεί να φτάσει σε απόσταση πλεύσης πάνω από 50 ναυτικά μίλια (58 μίλια) πριν η μπαταρία των 44 kWh του σκάφους χρειαστεί την επαναφόρτιση των περίπου δύο ωρών από έναν τριφασικό φορτιστή. Το σύστημα υδροπτέρυγων του C-8 βοηθά επίσης να μειώνεται κατά πολύ ο θόρυβος, καθιστώντας το πολύ λιγότερο ενοχλητικό για τη θαλάσσια ζωή σε σχέση με τα συμβατικά σκάφη. Όπως και με το C-7, το C-8 διαθέτει λειτουργία αυτόματου πιλότου που συνδέεται με ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης που αναπτύχθηκε από την Candela και προσαρμόζεται στις μετατοπίσεις κυμάτων σε πραγματικό χρόνο, διατηρώντας το σκάφος σε προκαθορισμένη πορεία ενώ ο κυβερνήτης μπορεί να χαλαρώνει. Η Candela δέχεται ήδη παραγγελίες για το C-8 και αναμένει να ξεκινήσει την παραγωγή τον Ιανουάριο του 2022.

SHARE
MORE NEWS DESK