Ανήμερα των 72ων γενεθλίων του Niki Lauda ο θρυλικός Βρετανός σχεδιαστής αυτοκινήτων Gordon Murray παρουσίασε την αγωνιστική έκδοση T50s, του επερχόμενου μοντέλου της εταιρείας του. Μόνο 25 από αυτά θα παραχθούν, το καθένα με τιμή 3,1 εκατομμυρίων λιρών και θα φέρει το όνομα του αείμνηστου τριπλού πρωταθλητή της F1. «Με την κατεύθυνση που έχει πάρει η αυτοκινητοβιομηχανία, είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι θα υπάρξει ποτέ άλλο αυτοκίνητο σαν αυτό. Πιστεύω ότι θα συνεχίσει να ορίζει την εποχή του», δήλωσε ο Murray.
Σύμφωνα με τον δημιουργό της Τ.50s Niki Lauda, το ελαφρωμένο αμάξωμα ζυγίζει μόλις 852 κιλά, δηλαδή 134 λιγότερα σε σχέση με την έκδοση δρόμου, ενώ σημείο αναφοράς στο σχεδιασμό αποτελεί το εντυπωσιακό αεροδυναμικό βοήθημα σχήματος Δ στο πίσω μέρος, το οποίο έχει μήκος 1.758 χλστ. και «συνεργάζεται» με τον ανεμιστήρα των 400 χλστ., συμβάλλοντας καθοριστικά στην ανάπτυξη κάθετης δύναμης της τάξης των 1.500 κιλών, αριθμός που αντιστοιχεί στο 170% του συνολικού βάρους του αυτοκινήτου.
Στο τεχνικό κομμάτι, όπως αναφέρει ο Χρήστος Αποστολόπουλος στο 4troxoi.gr, o V12 ατμοσφαιρικός κινητήρας των 3,9 λίτρων της Cosworth έχει στην T.50s Niki Lauda υψηλότερη απόδοση, που φτάνει στους 711 ίππους στις 11.500 σ.α.λ. (σ.σ.: το όριο περιστροφής ανέρχεται στις 12.100 σ.α.λ.) και ροπή 485 Nm στις 9.000 σ.α.λ., διαθέτοντας πάνω από 50 «πειραγμένα» επιμέρους μέρη, όπως οι διαφοροποιημένοι εκκεντροφόροι και κεφαλή, η υψηλότερη σχέση συμπίεσης (15:1), καθώς και το νέο σύστημα εξαγωγής.
Το βάρος του δε είναι μόλις 162 κιλά, ήτοι 16 λιγότερα σε σχέση με εκείνον της πολιτικής T.50. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι με την αύξηση της ταχύτητας κίνησης της T.50s Niki Lauda, το σύστημα ram-air που βρίσκεται εγκατεστημένο στην οροφή είναι σε θέση να προσφέρει στην αγωνιστική κατασκευή επιπλέον 14 ίππους.
Νέο είναι και το κιβώτιο, το οποίο φέρει την ονομασία Instantaneous Gearchange System (IFS) και την κατασκευαστική υπογραφή της Xtrac διαθέτοντας διαφοροποιημένες σχέσεις (6 στο σύνολο) και paddles για την αλλαγή τους, αντί για τον παραδοσιακό επιλογέα της έκδοσης παραγωγής.
Από εκεί και πέρα, οι σφυρήλατες ζάντες από μαγνήσιο των 18 ιντσών «ντύνονται» με ελαστικά Cup Sport 2 της Michelin, ενώ χαμηλότερο κατά 40 χλστ. είναι το ύψος της ανάρτησης σε σχέση με την έκδοση «βόλτας». Τα φρένα είναι κεραμικά, με τους δίσκους να έχουν διάμετρο 370 και 340 χλστ. – και την υπογραφή της Brembo – σε συνδυασμό με 6πίστονες και 4πίστονες δαγκάνες.
Στο εσωτερικό της T.50s Niki Lauda, η εστίαση βρίσκεται στην απόδοση. Η απογυμνωμένη καμπίνα στερείται των παραδοσιακών οργάνων, του κλιματισμού, του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, των αποθηκευτικών χώρων για μικροαντικείμενα καθώς και κάθε είδους επένδυσης.
Και εδώ, ο οδηγός κάθεται στο κέντρο, αυτή τη φορά όμως σε ένα νέο αγωνιστικό κάθισμα από ανθρακονήματα εξοπλισμένο με ζώνες 6 σημείων. Στα αριστερά του οδηγού, απομένει μόνο μία θέση που επιτρέπει την φιλοξενία ενός συνοδηγού. Από εκεί και πέρα, το τιμόνι υιοθετεί έναν ορθογώνιο σχεδιασμό κατά τα πρότυπα των μονοθεσίων της F1.