Πολλά από τα καθημερινά είδη μόδας ως αρχική ιδέα δημιουργήθηκαν για να εξυπηρετήσουν κάποια ανάγκη. Για παράδειγμα, τα τζιν σχεδιάστηκαν ως λύση στις ανάγκες των ανθρακωρύχων για ένα ανθεκτικό ένδυμα στην δύσκολη εργασία τους. Επίσης, τα παντελόνια, κυρίως στις Ηνωμένες Πολιτείες, υιοθετήθηκαν από τις γυναίκες όταν εισήλθαν στο εργατικό δυναμικό για τις ανάγκες προμήθειας υλικών κατά τη διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου πολέμου. Αλλά και η δημιουργία αθλητικών ενδυμάτων για καθημερινή χρήση συνέπεσε με τον νέο γρήγορο τρόπο ζωής των Αμερικανών τη δεκαετία του 1970, ένα lifestyle που υιοθετήθηκε πολύ γρήγορα σε ολόκληρο τον πλανήτη. Έτσι, ενώ τώρα οι μάσκες προσώπου υιοθετούνται πλέον για τη μείωση της εξάπλωσης του COVID-19, γίνονται γρήγορα ένα καθημερινό αξεσουάρ μόδας το οποίο -όπως όλα δείχνουν- έχει μπει στη ζωή μας για να μείνει.
Φυσικά, η πανδημία δεν αποτελεί δικαιολογία για την καθιέρωση μίας νέας μόδας, αλλά καθώς οι άνθρωποι με τη χρήση μάσκας χάνουμε την ικανότητά να επικοινωνούμε μέσω χαμόγελων και οπτικών ενδείξεων, καθώς το μεγαλύτερο μέρος του προσώπου καλύπτεται, πρέπει να βρούμε εναλλακτικούς τρόπους για να κάνουμε μια πρώτη εντύπωση.
Η μόδα υπήρξε πάντοτε μια πλατφόρμα αυτο-έκφρασης. Καθώς οι μάσκες προσώπου γίνονται γρήγορα μέρος της καθημερινής μας ρουτίνας, πολλοί από εμάς επιλέγουν να αναδείξουν το ατομικό μας στυλ μέσω αυτών.
Πολλές υγειονομικές αρχές χωρών αλλά και το αμερικάνικο CDC, το εθνικό ινστιτούτο δημόσιας υγείας των Ηνωμένων Πολιτειών, συστήνει σε όλους τους πολίτες να καλύπτουν τη μύτη και το στόμα τους όταν φεύγουν από το σπίτι, κυρίως όταν πρόκειται να μετακινηθούν με ΜΜΜ ή να βρεθούν στον ίδιο χώρο με πολλά άτομα. Δεδομένου ότι οι χειρουργικές μάσκες N95 είναι σε παγκόσμια έλλειψη, οι απλοί πολίτες θα πρέπει αντ ‘αυτού να επιλέξουν χειροποίητες μάσκες εταιρειών. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι αυτές οι μάσκες δεν είναι ιατρικής ποιότητας και δεν προστατεύουν πλήρως από τον ιό. Μπορούν, ωστόσο, να βοηθήσουν στη μείωση της εξάπλωσης του από όσους είναι ασυμπτωματικοί φορείς και προσφέρουν αυξητική προστασία έναντι υγρών σωματιδίων. Συνολικά, μια μάσκα είναι καλύτερη από τη… μη μάσκα, ενώ και η αγορά μίας παρέχει στις επιχειρήσεις μόδας μια εναλλακτική ροή εσόδων.
Πολλές μάρκες- τόσο μικρές επιχειρήσεις όσο και καθιερωμένες ετικέτες- ξεκίνησαν ήδη να δημιουργούν μάσκες προσώπου, εφαρμόζοντας την πολιτική «αγοράστε, δωρίστε μία». Άλλες, επαναπροσδιορίζουν τα εναπομείναντα υλικά σε μια προσπάθεια να μειώσουν την ποσότητα υφασμάτων που πετούν ή χρησιμοποιούν για ανακύκλωση. Για παράδειγμα, Ρωσίδα σχεδιάστρια, η οποία φημίζεται για τα υφάσματα υψηλής τεχνολογίας, η Lena Karnauhova, επέλεξε ένα απλό οργανικό σεντόνι για να κάνει μάσκες ικανές να αντέξουν αρκετά πλυσίματα στο πλυντήριο αλλά και να είναι όσο το δυνατόν πιο ευχάριστες στην αφή και στην αίσθηση που δημιουργούν στο πρόσωπο.
Δείτε κάποιες από τις δημιουργικές μάσκες προσώπου που είδαμε στο διαδίκτυο και πάρτε ιδέες:
View this post on Instagram
New Designs and colors 😷#facemask #woman #man #children #staysafe #happymay #pocolocojewellery #
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Wonder Woman FaceMask! Top Mask Anticovid. #facemask #neoprene #wonderwoman
View this post on Instagram
Make it fashion ✨ #facemask @as_by_albertosantus link in bio ✨ Grazie @le2isoleofficial ❤️
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Minnie Face Mask @https://www.etsy.com/shop/PeculiarVeil #Minnie#Disney#Halloween#faceMask#black
View this post on Instagram
Day of the Dead Face Mask @https://www.etsy.com/shop/PeculiarVeil #dotd#facemask#readytoship
View this post on Instagram
From the inside… See more masks in store. Link in Bio 🙏🏽 Shipping worldwide 🌍 #tanamodaclothing