Τι και αν η πρώτη ηλεκτρική Rolls Royce είναι από το… 1961; Η βρετανική εταιρεία Lunaz, που εξειδικεύεται στη μετατροπή κλασικών αυτοκινήτων σε ηλεκτρικά, βάζει στην πρίζα τις κλασσικές Rolls-Royce Phantom V, Silver Cloud αλλά και μια Jaguar XK120 του 1953 με το ανάλογο ασφαλώς οικονομικό τίμημα. Όπως αναφέρει ο Χρήστος Αποστολόπουλος στο www.4troxoi.gr, η όλη διαδικασία περιλαμβάνει την πλήρη ανακατασκευή των οχημάτων και την εγκατάσταση σε αυτά του νέου «ηλεκτρικού hardware και software» καθώς και στοιχείων εξοπλισμού που συναντά κανείς σήμερα σε σύγχρονα οχήματα, όπως το infotainment, ο διζωνικός κλιματισμός κ.ο.κ.
Η όλη διαδικασία πραγματοποιείται στις εγκαταστάσεις τις Lunaz στο Silverstone της Μ. Βρετανίας με την αρωγή ενός έμπειρου προσωπικού με πολυετή εμπειρία σε γνωστές εταιρείες και αγωνιστικούς θεσμούς.
Όπως και στο πρόσφατο παρελθόν, η διαδικασία μετατροπής των οχημάτων σε ηλεκτρικά ξεκινά με τον διεξοδικό έλεγχο των αμαξωμάτων. Στη συνέχεια κάθε τμήμα των τελευταίων ζυγίζεται ώστε οι μηχανικοί της Lunaz να κατανοήσουν την αρχική κατανομή βάρους ώστε στη συνέχεια να ληφθούν οι κατάλληλες αποφάσεις σχετικά με τη ρύθμιση της ανάρτησης και την εγκατάσταση του κινητήρα και της μπαταρίας. Στη συνέχεια, το αυτοκίνητο σαρώνεται με τη βοήθεια 3D scanners ώστε οι ιθύνοντες της εταιρείας να δημιουργήσουν λεπτομερή μοντέλα CAD που θα διασφαλίσουν την τεχνική αρτιότητα σε κάθε βήμα της διαδικασίας μετατροπής.
Στη συνέχεια, τα αυτοκίνητα απογυμνώνονται, με τους μηχανικούς να επισκευάζουν τυχόν ατέλειες στο αμάξωμα. Η ίδια προσέγγιση υιοθετείται και στο εσωτερικό, με τους ανθρώπους της Lunaz να ενσωματώνουν στα οχήματα όλα τις σύγχρονες ανέσεις, όπως είναι για παράδειγμα τα συστήματα ψυχαγωγίας και δορυφορικής πλοήγησης, η συνδεσιμότητα μέσω WiFi κ.α. Από εκεί και πέρα, όλο το hardware που σχετίζεται με τον ηλεκτροκινητήρα, το ηλεκτρικό κύκλωμα, το σύστημα φόρτισης και φυσικά την μπαταρία ενσωματώνονται με προσοχή στο αμάξωμα, ενώ στη συνέχεια οι άνθρωποι της Lunaz προχωρούν στην αναβάθμιση-προσαρμογή των συστημάτων πέδησης, ανάρτησης και διεύθυνσης, πριν την πραγματοποίηση των πρώτων δοκιμών στο δρόμο.
Τόσο η Rolls-Royce Phantom V όσο και η Silver Cloud τροφοδοτούνται από έναν ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 380 ίππων και 700 Nm, σε συνδυασμό με μια μπαταρία με χωρητικότητα 120 kWh και 80 kWh αντίστοιχα, που εξασφαλίζουν αυτονομία της τάξης των 480 και 400 χλμ. αντίστοιχα.
Σύμφωνα με την Lunaz, το line-up των ηλεκτρικών Rolls-Royce Phantom V και Silver Cloud που θα κατασκευαστούν θα προσφέρονται σε διάφορους τύπους αμαξωμάτων (4θυρο, 2θυρο κουπέ και cabrio), ενώ σε πρώτη φάση ο συνολικός αριθμός τους δεν θα ξεπερνά τα 30. Οι τιμές τους, σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις, θα έχουν ως αφετηρία το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 560.000€ και 390.000€ αντίστοιχα, χωρίς τους σχετικούς φόρους και δασμούς.
ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΤΟΥΣ ΜΕΓΕΘΟΣ