Πριν από περίπου 118 χρόνια, το 1899, η εταιρεία Daimler-Motoren-Gessellschaft, που είχε δημιουργηθεί εννέα χρόνια νωρίτερα σε ένα προάστιο της σημερινής Στουτγκάρδης, θα παρουσίαζε έναν τύπο οχήματος, κυριολεκτικά χωρίς προηγούμενο, καθώς η εμφάνισή του θα άλλαζε για πάντα τον τρόπο με τον οποίο θα σχεδιάζονταν τα αυτοκίνητα. Ο λόγος ασφαλώς για την περίφημη Mercedes 35 PS, η ιδέα για την οποία ανήκε στον Emil Jellinek, διπλωμάτη και ικανό επιχειρηματία ο οποίος αρχικά ασχολήθηκε με το εμπόριο και τις ασφάλειες και στη συνέχεια, εκμεταλλευόμενος τις διασυνδέσεις του από την πολλαπλή του ιδιότητα, δραστηριοποιήθηκε στην εμπορία αυτοκινήτων.
Όπως αναφέρει σε μία εξαιρετική ιστορική αναδρομή το in.gr, το ενδιαφέρον του για τους τέσσερις τροχούς σε συνδυασμό με τον τόπο διαμονής του τη γαλλική ριβιέρα, τον οδήγησε στο μηχανοκίνητο αθλητισμό όπου διαγωνιζόταν με μια DMG-Phoenix με το προσωνύμιο Mercedes και στη συνέχεια στο κατώφλι της DMG στην οποία πρότεινε το σχεδιασμό ενός επαναστατικού sportscar το οποίο και θα χρηματοδοτούσε ο ίδιος με το διόλου ευκαταφρόνητο πόσο των 550.000 μάρκων. Toν σχεδιασμό του θα αναλάμβανε ο Wilhelm Maybach.
Προσπαθώντας να περιγράψει την ιδέα του για αυτό που αργότερα θα γινόταν η Mercedes 35 PS, αλλάζοντας άρδην τον τρόπο σχεδίασης των αυτοκινήτων που μέχρι τότε παρέπεμπαν σε μετεξελιγμένες άμαξες φέρεται να είχε πει: «δεν θέλω ένα αυτοκίνητο του σήμερα ούτε του αύριο. Θέλω το αυτοκίνητο του μέλλοντος».
Εν τω μεταξύ ο Emil Jellinek είχε καταλάβει μια θέση στο διοικητικό συμβούλιο της DMG και είχε εξασφαλίσει τα αποκλειστικά δικαιώματα εμπορίας του νέου αυτοκινήτου σε Γαλλία, Αυστρία, Ουγγαρία, Βέλγιο και ΗΠΑ. Επίσης προκειμένου να προσπεραστούν τα προβλήματα χρήσης του ονόματος Daimler καθώς υπήρχαν και άλλοι αποκλειστικοί χρήστες σε ορισμένες χώρες, αποφασίστηκε, κοινή συναινέσει, το νέο δημιούργημα της DMG να ονομάζεται Daimler-Mercedes. Για την ιστορία, αξίζει να σημειωθεί ότι το Mercedes ήταν το όνομα της πρωτότοκης κόρης του Jellinek που, όντας βαρέως προληπτικός, σύμφωνα με τις μαρτυρίες της εποχής, θεωρούσε ότι η σημασία του ονόματος θα του έφερνε τύχη εξου και το προσέθετε σε κάθε περιουσιακό του στοιχείο.
Κάπως έτσι, και με την ενεργό έως και παρεμβατική συμμετοχή του γερμανοεβραίου Jellinek γεννήθηκε η Mercedes 35 PS. Προκειμένου να πείσει τον Maybach να εντάξει στο σχεδιασμό τις ριζοσπαστικές ιδέες του ο Jellinek έλεγε: «τα αυτοκίνητά σας μοιάζουν με κουκούλια. Εγώ θέλω την πεταλούδα».
H Mercedes των 35 ίππων παρουσιάστηκε στην αγωνιστική εβδομάδα της Νίκαιας, νικώντας κατά κράτος σε όλους τους αγώνες όπου θα συμμετάσχει χάρη στη σχεδίαση η οποία υπάκουε στο δόγμα μακρύ μεταξόνιο και φαρδιά μετατρόχια για περισσότερη ευστάθεια, στον χαμηλά τοποθετημένο, ελαφρύ και υψηλής απόδοσης κινητήρα που συνηγορούσε σε ένα καλύτερο κέντρο βάρους και στην ενσωμάτωση του ψυγείου στο μπροστινό τμήμα.
Όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς, οι παραπάνω αρχές βάσει των οποίων σχεδιάστηκε η Mercedes 35 PS αποτέλεσαν το θεμέλιο για την νέα εποχή του αυτοκινήτου που επεκτείνεται ως το σήμερα με δεδομένο ότι πολλές από τις αρχές του Jellinek εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται και στα σύγχρονα αυτοκίνητα.
Αυτήν την ιστορική τετράτροχη περίσταση αποφάσισε να τιμήσει η Mercedes-Benz δημιουργώντας ένα πρωτότυπο μοντέλο με την ονομασία Vision Mercedes Simplex το οποίο και παρουσίασε και πάλι στη Νίκαια θέλοντας να σηματοδοτήσει την αειθαλή σχέση της γερμανικής φίρμας με την πολυτέλεια και την καινοτομία.
«Μόνο μια φίρμα ισχυρή όπως η Mercedes-Benz είναι ικανή να συνδυάσει συμβιωτικά, απολύτως φυσικά την ιστορία και το μέλλον. Το Vision Mercedes Simplex συμβολίζει την διαχρονική μεταμόρφωση της πολυτέλειας ως συνώνυμης της Mercedes-Benz», δήλωσε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής σχεδιασμού της Daimler AG, Gorden Wagener o οποίος και υπογράφει την επαναφορά της εμβληματικής Mercedes στο σήμερα ως ένα συμβολικό πρωτότυπο που συνδέει το απώτερο παρελθόν και το απώτατο μέλλον.
Σε ό,τι αφορά τα χαρακτηριστικά του Vision Mercedes Simplex, βασίζεται σε monocoque πλαίσιο, είναι διθέσιο και ξεχωρίζει για την αεροδυναμική του υπόσταση και την χαρακτηριστική θέση των τροχών που είναι διαφανείς προς όφελος μιας ανάλαφρης αισθητικής.
Όπως και ο μακρινός προγονός του είναι κατά το ήμισυ βαμμένο σε σκούρα απόχρωση και παρά τη λιτή και ρετρό προσέγγιση διαθέτει ένα τρισδιάστατο πίνακα οργάνων με το λογότυπο της Mercedes και τις ζωτικές ενδείξεις του αυτοκινήτου.
Ο δε σχεδιασμός του εσωτερικού τόσο σε ό,τι αφορά τα επιμέρους στοιχεία όσο και την επιλογή των υλικών αντλεί τις επιρροές από τις μοτοσικλέτες αλλά και από τα σκάφη πολυτελείας, σηματοδοτώντας ένα νέο είδος μη χειροπιαστής πολυτελούς αντίληψης η οποία έγκειται στην ανεμπόδιστη απόλαυση του οδηγού και τον επαναπροσδιορισμό της σχέσης ανθρώπου-μηχανής.