Πριν από πολλές δεκαετίες, ο συνδυασμός του ούζου με διάφορους χυμούς, κυρίως του πορτοκαλιού, αποτελούσε ένα αρκετά διαδεδομένο ποτό στα ελληνικά καλοκαιρινά μπαρ και ντίσκο και πίνονταν πρωτίστως με πάγο. Η μόδα είχε αρχίσει στα τέλη της δεκαετίας του ’70, όταν το ούζο ήταν ακόμα στις επιλογές της νεολαίας, αλλά τελείωσε κάπως απότομα, στις αρχές των ’80s, την εποχή που το ουίσκι, το τζιν και το Bacardi ανέλαβαν τα πρωτεία της νυχτερινής απόλαυσης της νεολαίας.
Παρ’ όλα αυτά, το ούζο, το εθνικό ποτό της Ελλάδας, δεν σταμάτησε ποτέ να ταυτίζεται -κυρίως- με το ελληνικό καλοκαίρι, τη θάλασσα, τον ήλιο, τον μεζέ, την χαλάρωση, την παρέα, την καλή διάθεση και την ευθυμία, ισορροπώντας ανάμεσα στο εθνικό και το διεθνές, το λαϊκό και το κοσμοπολίτικο, το τοπικό και το οικουμενικό.
Έχοντας σαν έμπνευση όλα τα παραπάνω, το 2016, η 33χρονη σήμερα Αλίκη Πατσατζή-Ιωαννίδου, βασισμένη και σε μία ιδέα του πατέρα της, Παναγιώτη Πατσατζή, δημιούργησε το Sunouzo, ένα αλκοολούχο ποτό που παραπέμπει σε ούζο, αλλά είναι αναμειγμένο με χυμούς, κυκλοφορεί σε τέσσερις γεύσεις (πορτοκάλι, βύσσινο, λεμόνι και λεμόνι δυόσμος) και κυκλοφορεί από την «AGP Fashion & Food Beverages Hellas».
Όλα ξεκίνησαν σε ένα ταξίδι διακοπών του 55χρονου σήμερα Παναγιώτη Πατσατζή με τον φίλο του Γιώργο Ταχτσίδη, στη Ρόδο, το 2010. Εκεί, οι δύο άντρες έβλεπαν τους τουρίστες να απολαμβάνουν το ελληνικό παραδοσιακό ούζο, αναμειγνύοντάς το με χυμούς. Γυρνώντας πίσω στην Αθήνα, κουβέντιασαν με την Αλίκη Πατσατζή -Ιωαννίδου αυτό που παρατήρησαν στις διακοπές τους στη Ρόδο και της ανέθεσαν την υλοποίηση της ιδέας, που βρήκε αμέσως ανταπόκριση από τις οικογένειες και τους φίλους τους.
Στον δρόμο προς την ίδρυση της εταιρείας και την παραγωγή του Sunouzo, τα εμπόδια εμφανίζονταν το ένα μετά το άλλο με ιλιγγιώδη ταχύτητα, ωστόσο «κανείς μας δεν το έβαλε κάτω και με λίγη τύχη στην εξεύρεση των σωστών συνεργατών, τελικά τα καταφέραμε» επισήμανε η κ. Πατσατζή μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, τονίζοντας ότι παραμένει πιστή στο μότο της: «η επιτυχία κρύβεται στην προσπάθεια». Το Sunouzo, αποτελεί ουσιαστικά το «πάντρεμα» του ελληνικού παραδοσιακού ούζου με τέσσερις φυσικούς χυμούς. Είναι ποτό, χαμηλού αλκοολικού βαθμού (4,8%), χωρίς ανθρακικό, το οποίο σερβίρεται σε γυάλινο μπουκάλι των 275ml.
«Η άριστη ανάμιξη δίνει την παράδοση της Ελλάδας με μια πιο μοντέρνα ματιά, σε ένα καθόλα ελληνικό ποτό. Μπορούμε να το απολαύσουμε όλες τις εποχές, όλες τις μέρες του χρόνου και φυσικά ανάλογα με τις προτιμήσεις και όλες τις ώρες», εξήγησε η κ. Πατσατζή. «Η παραδοσιακή συνταγή του ούζου καταφέρνει να συνυπάρξει αρμονικά με τους τέσσερις διαφορετικούς φυσικούς χυμούς προσφέροντας εκρήξεις απόλαυσης με κάθε σταγόνα του», υπογράμμισε και πρόσθεσε: «ο πατέρας μου νοιώθει απέραντη χαρά για την εξέλιξη της ιδέας του και κάνει πάντα σαν μικρό παιδί! Του βάζω χαλινάρι όμως, γιατί μόνο με αργά και προσεκτικά βήματα θα μπορέσουμε να καθιερωθούμε στην αγορά».
«Βασικός στόχος είναι το προϊόν μας να κατακτήσει μόνιμες θέσεις στα καταστήματα, εντός και εκτός ελληνικών συνόρων, και επομένως όσοι επιχειρούν να χρησιμοποιήσουν το προϊόν μας σαν “πυροτέχνημα” δεν αποτελούν προτεραιότητα ως συνεργάτες μας», σημείωσε η κ. Πατσατζή, που από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο προτίθεται να ξεκινήσει την προετοιμασία να μπει η εταιρεία και στο κομμάτι της λιανικής, εκτιμώντας ότι «Απρίλιο- Μάιο θα μπορούμε και εμείς να κάνουμε απευθείας πωλήσεις στους ενδιαφερόμενους μεμονωμένους καταναλωτές».
Αναφορικά με τις εξαγωγικές επιδόσεις της εταιρείας, η ίδια επισήμανε ότι γίνεται ήδη εξαγωγή άνω των 2.000 φιαλών στην Κύπρο από το 2017, ενώ το χειμώνα φέτος, 1.500 φιάλες «Sunοuzo» διατέθηκαν σε φεστιβάλ της Αυστρίας. Σημείωσε, δε, πως η εταιρεία είναι «σε προχωρημένο στάδιο συζητήσεων με χονδρέμπορο που κάνει δουλειές στην γερμανική αγορά», εκτιμώντας ότι «τον Οκτώβριο θα κάνουμε την πρώτη αποστολή». Δηλώνοντας ανοιχτή σε συνεργασίες, επισήμανε ότι ενώ υπάρχουν αρκετοί ενδιαφερόμενοι με τους οποίους γίνονται συζητήσεις, ωστόσο «τελωνειακά και φορολογικά ζητήματα δημιουργούν μεγάλες καθυστερήσεις στην ευόδωση των τελικών συνεργασιών».
Η εταιρεία κυκλοφορεί και ούζο απλό, «βασισμένο σε συνταγή από το 1946 και κατασκευασμένο με μάραθο, που αφήνει μια πιο λεπτή γεύση στον ουρανίσκο του καταναλωτή», επισήμανε η κ. Πατσατζή. Μάλιστα, η ίδια αποκάλυψε ότι η εταιρεία βρίσκεται σε διαδικασία δημιουργίας και κυκλοφορίας, ενός «πρωτότυπου ποτού, που αντίστοιχό του δεν υπάρχει σήμερα και εάν όλα πάνε καλά θα το ρίξουμε στην αγορά το 2020».
Για την παραγωγή του Sunouzo, οι ιδρυτές της εταιρείας εξακολουθούν να συνεργάζονται με ένα αποστακτήριο στις Σέρρες, αλλά και με συνεταιρισμούς στην περιοχή, προκειμένου να προμηθεύονται τους φυσικούς χυμούς. Καθημερινά, η εταιρεία δύναται να παράγει 3000 μπουκάλια, ενώ η τιμή του προϊόντος διαφέρει ανάλογα με το σημείο πώλησης. «Δεν μπορώ να γνωρίζω ακριβώς σε ποια τιμή πωλείται το Sunouzo στη λιανική, αλλά το μόνο σίγουρο είναι ότι αυτή είναι λογική», υπογράμμισε η κ. Πατσατζή, προσθέτοντας ότι «από το 2016 μέχρι και σήμερα έχουμε ρίξει στην αγορά περισσότερα από 35.000 φιάλες».