Το όνομα Cartier σημαίνει πολλά πράγματα: Κλασικό, κομψό, σικ αλλά και σύγχρονο είναι κάποια από τα επίθετα που μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει για τη συγκεκριμένη, εμβληματική γαλλική φίρμα. Από το 1847 που ο Louis-François Cartier αγόρασε από το αφεντικό του το πρώτο κατάστημα και έπειτα από 170 χρόνια αχαλίνωτης δημιουργίας, ανακαλύψεων, παντοκρατορίας αλλά και κάμψης τα τελευταία χρόνια, η εταιρεία δεν έχασε ποτέ κανένα από τα υψηλά στάνταρ που τη χαρακτηρίζουν και κυρίως δεν της έλειψε ποτέ η αξιοπιστία και η εφευρετικότητα. Πρόσφατα, ο Οίκος κοσμημάτων και ρολογιών, που είναι πλέον θυγατρική εταιρεία της γαλλικής Compagnie Financière Richemont SA, ξύπνησε ξανά τον πάνθηρα, το θρυλικό σχέδιο που τον έκανε γνωστό σε όλο τον πλανήτη.
Αν και ο Louis-François δημιούργησε την εταιρεία, ο εγγονός του, ο οποίος είχε μάλιστα και το όνομα του, ήταν εκείνος που γιγάντωσε τη φίρμα στις αρχές του 20ου αιώνα. Το 1914 ο Louis προσέλαβε τον Γάλλο ζωγράφο George Barbier να του φτιάξει μια κυρία με μακριές αλυσίδες-κοσμήματα και έναν μαύρο πάνθηρα. Κανείς δεν γνωρίζει πως του ήρθε αυτή η ιδέα, κάποιοι μάλιστα υποστηρίζουν ότι ο ζωγράφος είχε ήδη έτοιμο τον πίνακα, αλλά το τελικό σχέδιο χρησιμοποιήθηκε από την Cartier σαν διαφήμιση για χρόνια, με αποτέλεσμα ο πάνθηρας και κυρίως η λεοπάρδαλη να γίνουν σύμβολο της φίρμας. Την ίδια χρονιά μάλιστα, ο Louis κυκλοφόρησε το πρώτο σχέδιο με λεοπάρδαλη σε δημιούργημα του, ένα ρολόι χειρός που τα μέταλλα είχαν τέτοια δόμηση που έμοιαζαν με τη γούνα του δυνατού και κομψού ζώου.
Τρία χρόνια αργότερα, ο Louis Cartier έδωσε σαν δώρο μια θήκη για τσιγάρα σε μια φίλη του σχεδιάστρια, την Jeanne Toussaint, στην οποία υπήρχε η απεικόνιση μιας λεοπάρδαλης. Αν και η κατασκευή ήταν χειροποίητη και μοναδική στο είδος της, αυτή ήταν η πρώτη φορά που εμφανίστηκε ολόκληρο το ζώο σε ένα αυθεντικό αντικείμενο Cartier. Παρ’ όλα αυτά, ο Louis θα άφηνε πίσω τη συγκεκριμένη ιδέα αν εκείνη η φίλη και ερωμένη του αργότερα, δεν προσλαμβάνονταν την επόμενη χρονιά στην εταιρεία. Η Toussaint είχε λατρέψει το συγκεκριμένο σχέδιο και μάλιστα απέκτησε το παρατσούκλι «La Panthére» από τον ίδιο, τον ερωτευμένο Cartier, εξαιτίας του ατίθασου χαρακτήρα της. Μάλιστα ο Louis έγραφε στις διαφημίσεις του: «Η λεοπάρδαλη είναι ένα αληθινά άγριο ζώο, πάντα κυνηγός αλλά και κομψή».
Η εμμονή της Cartier με τη λεοπάρδαλη έγινε ακόμα μεγαλύτερη όταν η Toussaint ανέλαβε καλλιτεχνική διευθύντρια του τμήματος κοσμημάτων της φίρμας. Μάλιστα, ένας από τους σχεδιαστές της εταιρείας, ο Peter Lemarchand, καθόταν επί μέρες στο ζωοολογικό κήπο σχεδιάζοντας από κοντά όλες τις λεπτομέρειες των κινήσεων του άγριου ζώου. Η Jeanne ήταν τελικά εκείνη που κράτησε για χρόνια «ζωντανό» τον πάνθηρα στην Cartier, δημιουργώντας μάλιστα το 1935 ένα δαχτυλίδι-λεοπάρδαλη, ένα από τα πλέον εμβληματικά κοσμήματα -για χρόνια- της εταιρείας.
Αν και η Cartier χρησιμοποιούσε ευρέως τη λεοπάρδαλη στα κοσμήματα και στις διαφημίσεις της, μόλις το 1983 κυκλοφόρησε σε ρολόγια χειρός την πρώτη ολοκληρωμένη συλλογή «The Panthère de Cartier» η οποία κυρίαρχησε στη μόδα έως τις αρχές της δεκαετίας του 2000 οπότε και η εταιρεία αποφάσισε να τη σταματήσει. Πρόσφατα, μετά από 15 σχεδόν χρόνια, ο γαλλικός Οίκος επέστρεψε στα ’80s και «ξύπνησε» ξανά τη λεοπάρδαλη, επανασχεδιάζοντας κάποια κομμάτια από την πολυτελή συλλογή της που έγραψαν ιστορία. Η εταιρεία μάλιστα καινοτομεί και συνεργάζεται με το Web Site Net-a-Porter δίνοντας την ευκαιρία στους online αγοραστές της να τα προμηθευτούν πρώτοι. Θαυμάστε κάποια από τα κομμάτια της σειράς και οι ενδιαφερόμενοι, στο net-a-porter.com.