Το Σύνταγμα της χώρας αξίζει πάνω από 246 εκατομμύρια ευρώ, σημείωσε ο γενικός διευθυντής του STAR Κάρολος Αλκαλάι μιλώντας στον Vima FM. Ταυτόχρονα επισήμανε ότι η διαδικασία που ακολουθήθηκε έχει «τεράστια αντισυνταγματικότητα και πιστεύουμε ότι θα ακυρωθεί». Ο κ. Αλκαλάι πάντως, άφησε να εννοηθεί ότι το STAR θα διεκδικούσε θεματική άδεια, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Όταν έχεις ένα κανάλι θεματικό, ελκυστικό στον κόσμο, με ωραία σίριαλ και ωραίες εκπομπές, θα έχει μία αξιοπρεπή τηλεθέαση. Ας μην έχει δελτία ειδήσεων, θα διεκδικήσει διαφήμιση».
Σε ό,τι αφορά τη διαδικασία της αδειοδότησης των τεσσάρων τηλεοπτικών σταθμών ο γενικός διευθυντής του STAR επέμεινε ότι υπάρζει ζήτημα «τεράστιας αντισυνταγματικότητας» και πρόσθεσε ότι τη δικαιοδοσία πάνω στις συχνότητες την έχει το ΕΣΡ και την ευθύνη της συγκρότησής του την έχει η Βουλή – «είναι στο Σύνταγμα», είπε χαρακτηριστικά. Πρόσθεσε πως «δυστυχώς το Σύνταγμα δεν έχει προβλέψει τι γίνεται αν δεν φτιάξουν τα κόμματα της Βουλής». Υπενθύμισε παράλληλα, ότι εκκρεμεί η απόφαση του ΣτΕ «κάποια στιγμή τον Σεπτέμβρη ή τον Οκτώβριο».
Ο κ. Αλκαλάι έσπευσε να επισημάνει ότι αυτό που επαναλαμβάνεται από την πλευρά κυβερνητικών στελεχών ότι τα κανάλια δεν πλήρωναν έως τώρα, είναι ψέμα. «Είναι ψέμα αυτό που αναπαράγεται, ότι πρώτη φορά πλήρωσαν και μέχρι τώρα δεν είχαν πληρώσει ποτέ. Εμείς είχαμε πληρώσει 18 εκατομμύρια».
Ο γενικός διευθυντής του STAR στην ίδια συνέντευξή του στον Vima FM προέβλεψε ότι τον διαγωνισμό θα τον καταργήσει η δικαιοσύνη, ενώ σημείωσε πως αν η διαδικασία προχωρήσει, περίπου 1400 άνθρωποι θα μείνουν θεωρητικά χωρίς δουλειά. «Αν για 246 εκατομμύρια, αξίζει να καταλύσουμε το Σύνταγμα, θα μπορούσαμε να το καταλύσουμε για 2,5 και για 5 δισ. να το ευχαριστηθούμε κιόλας».
Αναλυτικά, ο κ. Αλκαλάι είπε στη συνέντευξή του στον Vima FM:
«Η διαδικασία αυτή, όταν φτάσαμε εκεί, ήταν στη συνέχεια ενεργειών που έχουν κρατήσει κοντά έναν χρόνο. Δηλαδή αυτός ο νόμος πάνω στον οποίο βασίστηκε η προκήρυξη, ψηφίστηκε κάποια στιγμή, πέρσι τον Οκτώβριο- τον Νοέμβριο, και αυτή η προκήρυξη, πρωτοβγήκε σε διαβούλευση τον Απρίλιο, οπότε το να φτάσει στις 30 Αυγούστου στο τελικό στάδιο, έχει περάσει από πάρα πολλά άλλα. Το βασικότερο πρόβλημα όλου αυτού του πράγματος, είναι ότι καλώς ή κακώς στην Ελλάδα έχουμε ένα Σύνταγμα. Στην Ελλάδα έχουμε και μία πρωτοτυπία να λέμε ότι ένας νόμος ατόνησε και δεν εφαρμόζεται. Και τώρα αρχίζουμε να μπαίνουμε στη φάση, όπου έχουμε ένα Σύνταγμα που ατόνησε. Γιατί; Το Σύνταγμα που έχει φτιαχτεί, και στη σύνταξή του έχει συμμετάσχει και ο σημερινός Πρόεδρος της Δημοκρατίας, λέει ότι το κράτος έχει τις ηλεκτρομαγνητικές συχνότητες αλλά τις παραχωρεί να τις εκμεταλλευτεί κάποιος και αυτή η λειτουργία για να μην είναι πάνω στην εκτελεστική εξουσία, διαχειρίζεται από την ανεξάρτητη αρχή.
Υπάρχουν και άλλες ανεξάρτητες αρχές στην Ελλάδα όπως η ΕΕΤ και η Προσωπικών Δεδομένων, αλλά αυτές δεν είναι γραμμένες στο Σύνταγμα. Το ΕΣΡ, είναι στο Σύνταγμα. Και αυτό λέει ότι πρέπει να το φτιάξουν τα κόμματα της Βουλής με έναν τρόπο. Δυστυχώς το Σύνταγμα δεν έχει προβλέψει τι γίνεται αν δεν το φτιάξουν τα κόμματα της Βουλής αυτό το ΕΣΡ. Κανονικά, όπως και στον πρόεδρο της Δημοκρατίας θα έπρεπε να προβλέπεις ότι αν δεν βρεθούν τα 4/5, παρατείνεται η λειτουργία των προηγούμενων, ή τους ορίζει ο πρόεδρος της Δημοκρατίας, όποιος θέλει. Δεν μπορείς να το αφήσεις κενό, ότι αν δεν βρεθούν τα 4/5 δεν γίνεται τίποτα. Γιατί λες, έχεις δύο θητείες που λήγουνε, και πρέπει μετά η Βουλή να αποφασίσει. Αν δεν αποφασίσει, θα προβλέψει, μπορεί να μην αποφασίσει. Υπάρχει συγκεκριμένη και ρητή απόφαση του ΣΤΕ που λέει ότι αυτό είναι του 2014, η ολομέλεια, το 1901 το 2014, που λέει ότι αρμόδιο για τις τηλεοπτικές άδειες είναι το ΕΣΡ. Όταν ξεκινάς λοιπόν με κάτι και λες, αφού δεν μπορούν να συνεννοηθούν τα κόμματα για το ΕΣΡ, δεν πειράζει που το Σύνταγμα έτσι και η νομολογία του ΣτΕ, το λένε έτσι, εμείς προέχει να τις δώσουμε τις άδειες.
Θα μπορούσε κανείς να πει ότι προέχει να φτιάξουμε το ΕΣΡ. Και να κάνεις κάποια διαδικασία για να το φτιάξεις το ΕΣΡ, για να τις δώσεις τις άδειες. Τώρα, όλοι καταλαβαίνουμε γιατί από ένα σημείο και μετά, έγινε μία πεισματική έμφαση στο να δωθούν οι άδειες, χωρίς το ΕΣΡ, αλλά έχει τεράστια αντισυνταγματικότητα. Λοιπόν, το Σύνταγμα δεν το έγραψα εγώ, αλλά αν έχεις ένα πράγμα που λέγεται Σύνταγμα, και ένας νόμος δεν είναι συνταγματικός, θα μου πεις το λες εσύ, δεν το έχει αποφασίσει το ΣΤΕ. Το ΣΤΕ έκανε τη δίκη για αυτό το πράγμα στις 4 Ιουλίου, και επειδή υπάρχουν οι δικαστικές διακοπές και διάφορες άλλες διεργασίες, έχει πει ότι θα κάνει διάσκεψη και θα το σκεφτεί και θα το αποφασίσει αυτό, κάποια στιγμή, τον Σεπτέμβρη ή τον Οκτώβριο».
Για την διαδικασία της δημοπρασίας
«Μπαίνεις σε ένα δωματιάκι, στο οποίο δεν έχεις καθόλου κινητά, σταθερά, ίντερνετ και γενικώς επικοινωνία με τον έξω κόσμο, αλλά ούτε με τους αντιπάλους. Οι αντίπαλοι, ήταν στον ίδιο όροφο, καμιά πενηνταριά μέτρα παρακάτω. Ανάμεσά μας, υπήρχαν 6-7 αστυνομικοί- που θα ήθελα να πω με την ευκαιρία ότι ήταν ευγενέστατοι, δηλαδή τους είχαν δώσει να εφαρμόσουν ένα πρωτόκολλο αποκλεισμού. Το εφάρμοσαν κατά γράμμα αλλά με ευγενικό τρόπο. Μια καλή κουβέντα πρέπει να την πει κανείς για αυτούς τους ανθρώπους. Δεν ήταν δωματιάκι για να είμαστε τίμιοι, ήταν δύο μεγάλα δωμάτια. Ένα δωμάτιο, με το γραφείο, τον Υπολογιστή, δύο ψυγεία, ένα microwave για να ζεσταίνεις το φαγητό και ένα άλλο δωμάτιο, που χώραγαν τα 4 ράντσα. Όλο μαζί πρέπει να ήταν 50 τ.μ. Οπότε είσαι εκεί μέσα, μπαίνεις 9 το πρωί, και μπροστά στην οθόνη σου εμφανίζεται και λέει πάμε να κάνουμε την πρώτη άδεια. Και ξεκινάει και λέει, τώρα είμαστε στα 3,5, 4 , 4,5, 5 εκατομμύρια – κάθε 500 χιλιάδες- και έχεις τρία λεπτά να πατήσεις με το mouse, το δέχομαι ή δεν το δέχομαι. Και μόλις αυτό έβγαινε, τυπωνόταν ένα χαρτί, το σφράγιζες, το υπέγραφες και το έστελνες κάτω στην επιτροπή.
Κάθε ένας γύρος από αυτούς, ξεκίνησε να κρατάει περίπου 10 λεπτά, αλλά μετά ρονταρίστηκε το σύστημα και κατέληξε να κρατάει 8 λεπτά. Και στο τέλος και 7. Οπότε, καταλαβαίνετε ότι, όταν κρατάει 7 λεπτά, το κάθε πεντακοσάρικο, ή ένα τέταρτο το εκατομμύριο, σε μία ώρα έχεις πάει 4 εκατομμύρια πάνω. Άρα από τα 3,5 σε μία ώρα έχεις πάει 7,5 και σε δύο ώρες 11,5. Για να φτάσεις τα 30 ή τα 60 εκατομμύρια, που φτάσαμε μετά, ήθελε πολλές ώρες. Κάποια στιγμή, εσύ λες ότι εγώ σταματάω. Άλλος στα 10, άλλος στα 20, άλλος στα 25 εκατομμύρια. Καταρχάς εσύ δεν ξέρεις τι έχουν κάνει οι άλλοι, Δηλαδή έχεις πει ΝΑΙ στα 5 και μετά από 5 λεπτά σου έρχεται μήνυμα «τι λες για τα 5,5;».
Και λες ΝΑΙ ή ΟΧΙ. Κάποια στιγμή, λες ΟΧΙ.. Όταν πεις ΟΧΙ, η οθόνη, γίνεται άσπρη, πάνω πάνω λέει «Διαδικασία σε Εξέλιξη», και εσύ είσαι προφανώς μειοδότης, αφού ξέρεις, ότι αποχώρησες. Και μετά, επειδή ακριβώς αν σταματήσεις, π.χ. στα 20 εκ. και η διαδικασία φτάνει, στα 50, όπως σας είπα πριν, θέλεις περίπου μία ώρα για 4 εκ. Από τα 20 στα 50 θέλεις περίπου 7 με 8 ώρες. Και εσύ για περίπου 7 με 8 ώρες βλέπεις μία οθόνη που γράφει διαδικασία σε εξέλιξη, και περνάει η ώρα. Απλώς, επειδή καταλάβαμε ότι περίπου τόσο ήταν, κάναμε πράξεις υπολογισμού, ότι τώρα θα είναι περίπου στα τόσα λεφτά. Κάποια στιγμή στις 10 ώρες, δηλαδή κάπου στις 8.30 το βράδυ, λέει ότι η φάση Α1 ολοκληρώθηκε, δεν ξέρεις ούτε ποιος πήρε ούτε πόσα έδωσε. Και μετά σου λέει θα κάνουμε διακοπή κανένα τεταρτάκι- 20λεπτο και θα πάμε για τη δεύτερη.»
«Ο νόμος που ίσχυε στην Ελλάδα μέχρι τώρα, που δεν ήταν με πλειοδοσία, είναι ο νόμος Βενιζέλου, του ’95. Έλεγε ότι το τίμημα για να χρησιμοποιείς τις ηλεκτρομαγνητικές συχνότητες που είναι στον αέρα, και είναι δημόσια περιουσία, είναι 2% πάνω στον τζίρο σου. Ό,τι τζίρο κάνεις, το 2% το παίρνει το κράτος για αυτό που σου έδωσε για να κάνεις αυτήν την δουλειά, και στο καταλόγιζε, σου ερχόταν και από την Εφορία το γνωστό χαρτάκι που παίρνουμε όλοι στο σπίτι, ότι χρωστάς τόσα.. Προφανώς, πλήρωνες αλλά πολλές φορές, τα έβαζες και σε δόσεις. Αλλά ακόμα και αν το βάλεις σε 24 δόσεις που είναι 2 χρόνια, όταν περάσουν τα 2 χρόνια, μπορεί να μην τα δώσεις όλα ντούκου, αλλά μετά από 2 χρόνια, τα έχεις δώσει. Σε αυτά τα 17 – 18 χρόνια έχεις δώσει 18 εκατομμύρια. Ε, ωραία, τώρα τα δώσαμε για 10. Υπέρβαση είναι, κακώς σου παίρνανε 2% στον τζίρο, έπρεπε να σου παίρνουν 5% στον τζίρο, 10% στον τζίρο. Αλλά ξέρετε ότι είναι μία τεράστια ανακρίβεια, και θα έλεγα ψέμα για να πάω στην συζήτηση που είχατε εσείς προηγουμένως, ένα πράγμα που αναπαράγεται, σε διάφορα έντυπα και sites, ότι πρώτη φορά πληρώσανε και μέχρι τώρα δεν είχαν πληρώσει ποτέ. Λοιπόν, εμείς είχαμε πληρώσει 18 εκατ.»
«Πες ότι είχαμε το 1/6 της διαφημιστικής δαπάνης στην Ελλάδα, 6 επί 18 κάνει, 100 και κάτι.. Άρα, τα κανάλια όντως αυτά τα χρόνια είχαν δώσει 100 και κάτι εκατομμύρια. Τώρα θα μου πεις, ωραία, πήραμε 246, αντί για 110 εκατομμύρια. Πιο καλά δεν είναι; Αν δεν τα είχαν πάρει με μία διαδικασία που ήταν αντισυνταγματική, θα ήταν πάρα πολύ καλά. Αλλά είναι μία διαδικασία αντισυνταγματική. Εμείς ειλικρινά προσβλέπουμε ότι επειδή υπάρχει μία ολομέλεια του ανώτατου δικαστηρίου, στην Ελλάδα που αποτελείται από ανώτατους δικαστικούς, δεν μπορεί να αποφασίσει κάτι που είναι αντίθετο σε κάτι που έχει αποφασίσει η ίδια ολομέλεια, το 2014.
Θα μου κάνει τεράστια εντύπωση, ένα σώμα που έχει πει κάτι ρητά, με δική του απόφαση σε ολομέλεια, να πει ότι τώρα άλλαξε κάτι και προέχει κάτι άλλο. Οι νόμιμες ενέργειες είναι να πηγαίνει κανείς στην νόμιμη δικαιοσύνη, γιατί όταν γίνονται εκλογές, βγαίνει μία κοινοβουλευτική πλειοψηφία και έχει δικαίωμα με την κοινοβουλευτική πλειοψηφία, να γράφει σε ένα χαρτί ένα πράγμα που έχει την ισχύ του νόμου. Κάποιος ο οποίος σέβεται τις διαδικασίες, δεν πηγαίνει να πει «μπουρλότο», πηγαίνει και προσφεύγει σε μία ανεξάρτητη δικαιοσύνη, η οποία κρίνει αν αυτό που έκανε αυτός που είχε πλειοψηφία στην Βουλή, κάποια στιγμή, είναι νόμιμο, ή δεν είναι νόμιμο. Και επίσης επειδή η Ελλάδα ανήκει μέσα σε ένα νομικό πλαίσιο ευρύτερο, που είναι η Ευρωπαϊκή Ένωση, υπάρχουν κανόνες και εκεί».
Ερωτ. Δημ.: «Αν ξαναμπαίνατε σε αυτόν το χώρο, η προσφορά που θα κάνατε θα ήταν πάλι η ίδια, ακόμα και εις γνώση σας του τι δώσανε οι άλλοι; Δεν θα την αλλάζατε;»
«Κοιτάξτε, πιθανότατα ναι, γιατί, σας είπα, υπάρχει η βάση, πάνω στην οποία έγιναν οι λαγαριασμοί, αλλά υπάρχει και κάτι επιπλέον, θα μπορούσε κανείς να πει ότι αυτό αξίζει πολύ περισσότερο, γιατί ενώ στην Ελλάδα λειτουργούσαν 8 κανάλια εθνικής εμβέλειας, τώρα θα λειτουργούν 4. Άρα θα βγάλεις πάρα πολλά λεφτά. Και έτσι δώσε και κάτι παραπάνω σε εμάς, αφού έτσι και αλλιώς θα βγάλεις πολλά και συ και θα σου περισσεύουνε. Και το ερώτημα είναι το εξής: Για 10 χρόνια, πληρώνεις στον χρόνο 0, στον χρόνο 1 και στον χρόνο 2. Δηλαδή, ο χρόνος 0 είναι το σήμερα, πρέπει να δώσεις το 1/3.
Τον Σεπτέμβρη του ’17 πρέπει να δώσεις άλλο 1/3, το Σεπτέμβρη του ’18 πρέπει να δώσεις άλλο 1/3. Και αυτές οι άδειες είναι μέχρι το 28’. Και επειδή είμαστε στην Ελλάδα, υπάρχει κάποιος ο οποίος λέει «το έχω προπληρώσει 10 χρόνια επειδή θα είμαστε 4 και δεν θα υπάρχει ούτε 5ος ούτε 6ος», όταν η κυβέρνηση λέει δημόσια ότι άμα ανέβει η διαφημιστική δαπάνη μπορεί να δώσουμε και 5η άδεια. Εμείς κάνουμε τον λογαριασμό ότι θα ανέβει η διαφημιστική δαπάνη, και δώσαμε και περισσότερα, λέει κάποιος, πώς εσύ θα πεις ότι θα δώσουμε και 5η;»
Eρωτ. Δημ: «Πάντως εσείς δεν θα κυνηγήσετε περιφερειακή άδεια;»
«Θα δούμε και τις περιφερειακές, συγγνώμη, τις θεματικές. Όταν έχεις ένα κανάλι θεματικό, αυτό εάν είναι ελκυστικό στον κόσμο, δηλαδή έχει μερικά ωραία σήριαλ και μερικές ωραίες εκπομπές, θα έχει μία αξιοπρεπή τηλεθέαση. Ας μην έχει δελτία ειδήσεων, δεν πειράζει, και θα διεκδικήσει διαφήμιση, ακριβώς από τα ίδια 200 εκατ. που διεκδικούν και οι άλλοι. Άρα είναι 200 εκατ. δια 4 κανάλια, θα πάρει 50 ο καθένας, οι άλλοι 3, 4, 6 που θα είναι θεματικοί, θα πάρουν και αυτοί από τα 200. Άρα δεν είναι 200 δια 4, είναι 200 διά 8, διά 10, διά 7, διά κάτι… άρα είναι άλλη πράξη.
Και όταν η ίδια η κυβέρνηση που κάνει αυτόν τον διαγωνισμό, έχει επιφυλαχθεί για τις θεματικές, και δεν έχει πει πόσες θα προκηρύξει, αλλά σου λέει δώσε εσύ, τη προσφορά σου για αυτό, αλλά μετά θα ανοίξω και μερικά ακόμα, που τα μερικά δεν είναι ένα και δύο, δηλαδή μπορεί να είναι το 5ο γενικό και 5 θεματικές. Και δεν το έχει πει. Όταν, έρχεται μία όχι μόνο αντιπολίτευση, που λέει ότι εγώ θα το καταργήσω ολόκληρο,- εξάλλου μπορεί να μην προλάβει να το καταργήσει, γιατί θα το καταργήσει η δικαιοσύνη – αλλά και εσωτερικά, να λένε γιατί να είναι μόνο τόσα, και δεν είναι και άλλα, θα έχεις προπληρώσει λοιπόν, στα πρώτα 2 χρόνια τα 10, και στην Ελλάδα που είμαστε δεν θα βρεθεί κανένα άλλο να ανοίξει τα 10;»
«Είναι 246 εκατ. τα έσοδα, με περίπου – δεν είναι μόνο 1200 οι εργαζόμενοι, γιατί είναι και διάφοροι άλλοι με Δελτίο Παροχής Υπηρεσιών, που είναι πολύ στενά συνδεδεμένοι, άρα όλοι μαζί αυτοί είναι 2.800. Μείον τους 800 και τους συνεργαζόμενους, στα καινούρια, είναι περίπου 1400 άνθρωποι που μένουν θεωρητικά χωρίς δουλειά. Πέρα από το κοινωνικό κομμάτι, των ανθρώπων που μένουν χωρίς δουλειά, ας κάνουν μία πράξη, τι χάνεται σε φόρους μισθωτών υπηρεσιών, ασφαλιστικές εισφορές και οτιδήποτε άλλο και θα δείτε ότι είναι πολύ περισσότερα από τα 246 εκατ…
Αν για 246 εκατομμύρια, αξίζει να καταλύσουμε το Σύνταγμα, θα μπορούσαμε να το καταλύσουμε για 2,5 και για 5 δις. και να το ευχαριστηθούμε κιόλας. Να πουλήσουμε καμιά 50αρια παραλίες που έχουμε στην Ελλάδα και απαγορεύεται η δόμηση, να βγάλουμε μερικά δισεκατομμύρια, που τα έχουμε και ανάγκη. Άρα, το Σύνταγμα, είναι πάνω από τα 246 εκατομμύρια».