H γερμανική φίρμα αποκάλυψε από την έκθεση της Νέας Υόρκης την νέα, τρίτη κατά σειρά γενιά της GLS η οποία, επιχειρεί μέσω του επιβλητικού της παραστήματος και ενός εξίσου επιβλητικού τεχνολογικού παλμαρέ, συμπεριλαμβανομένων δύο νέων κινητήρων, να φανεί αντάξια της θέσης της στην κορυφή της SUV γκάμας της Mercedes-Benz.
Σε συνδυασμό με την αναγνωρίσιμη εμφάνιση που υπακούει στον πιο πρόσφατο σχεδιαστικό κώδικα των νεότερων SUV της Mercedes-Benz, η GLS προβάλλει και τις μεγαλύτερες διαστάσεις της κατηγορίας της καθώς με μήκος που ξεπερνά τα 5,2 μέτρα και πλάτος που φτάνει σχεδόν τα 2,0 μέτρα, αποτελεί επί της ουσίας το μεγαλύτερο διαθέσιμο SUV με μοναδική εξαίρεση τη Rolls-Royce Cullinan.
Mένοντας στις επιβλητικές της διαστάσεις, αξίζει να σημειωθεί ότι η νέα γενιά της GLS έχει ενισχύσει το μεταξόνιό της κατά 6,0 εκατοστά με αποτέλεσμα πλέον αυτό να φτάνει τα 3,135 μέτρα με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε όρους ευρυχωρίας.
Επίσης για πρώτη φορά στην ιστορία του μοντέλου, εκτός από την de facto επταθέσια διάταξη, η GLS θα είναι διαθέσιμη και με έξι θέσεις σε μια πιο άνετη και πολυτελή έκδοση που αφαιρεί το ενιαίο κάθισμα της δεύτερης σειράς, προς όφελος δύο ξεχωριστών και πιο άνετων καθισμάτων. Όλα τα καθίσματα είναι ρυθμιζόμενα ηλεκτρικά ενώ κάθε σειρά διαθέτει τα «δικά» της χειριστήρια για το κλιματισμό αλλά και θύρες USB.
Επί του παρόντος η γερμανική φίρμα, δεν δημοσιοποιεί μεγέθη για την χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ για τις διαφορετικές διαμορφώσεις, περιοριζόμενη να δημοσιοποιήσει αποκλειστικά τη μέγιστη δυναμικότητά του η οποία ανέρχεται σε 2.400 λίτρα, μέγεθος που προκύπτει από την αναδίπλωση και των δύο σειρών καθισμάτων και που υπερέχει κατά 100 λίτρα σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του μοντέλου αλλά και κατά 280 λίτρα σε σχέση με τη βασική της αντίπαλο, την BMW X7.
Ο οδηγός έχει πλέον στη διάθεσή του, το διάσημο σύστημα infotainment της γερμανικής φίρμας το οποίο στην προκειμένη περίπτωση απαρτίζεται από ένα δίδυμο οθονών, αμφότερων με διαγώνιο 12,3 ιντσών από την βασική έκδοση του μοντέλου.
Πλην των διαισθητικών δυνατοτήτων χειρισμού και των επιλογών που προσφέρει το MBUX στις οποίες περιλαμβάνονται τα λειτουργικά Android Auto και Apple CarPlay, η GLS διαθέτει στο βασικό της εξοπλισμό, ηχοσύστημα Burmester, σύστημα επαγωγικής φόρτισης smartphones, ατμοσφαιρικό φωτισμό 64ων αποχρώσεων, εννέα θύρες USB, ενώ στις προαιρετικές επιλογές της προσφέρονται μεταξύ –πολλών- άλλων, θερμαινόμενες/ψυχόμενες ποτηροθήκες, heat-up display και το σύστημα ευεξίας Energizing Comfort το οποίο φροντίζει για τον αρωματισμό του χώρου και προσθέτει λειτουργία μασάζ στα καθίσματα. Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί ότι ο εξοπλισμός «προβλέπει» και για την ψυχαγωγία των επιβατών των άλλων δύο σειρών καθισμάτων παρέχοντας τη δυνατότητα επιλογής οθονών 11,6 ιντσών με σύνδεση στο διαδίκτυο και tablets Αndroid.
Εξίσου πολυσυλλεκτικός είναι και ο εξοπλισμός ασφάλειας και υποβοήθησης στον οποίο, περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων, σύστημα αυτόνομης πέδησης, ενεργό σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης, σύστημα περιμετρικής όρασης, σύστημα επικοινωνίας car2car καθώς και σύστημα υποβοήθησης οδηγού με ενεργό cruise control και σύστημα υποβοήθησης τιμονιού που βασίζεται σε λειτουργία radar και αναλαμβάνει την κίνηση σε συνθήκες έντονης κυκλοφορίας. Στον τεχνολογικό της εξοπλισμό περιλαμβάνεται επίσης ενεργό σύστημα υποβοήθησης για τους ελιγμούς αποφυγής αλλά και σύστημα πλοήγησης με λειτουργία επαυξημένης πραγματικότητας.
Στις προδιαγραφές της ανήκει επίσης το σύστημα αυτόματα ρυθμιζόμενων αναρτήσεων E-Active Body Control το οποίο χάρη στην υδροπνευματική ανάρτηση η οποία επικουρείται από σύστημα 48 Volt και συνεργάζεται με το σύστημα επιτήρησης καμερών, αισθητήρων και ραντάρ, μπορεί να «διαβάσει» το οδόστρωμα ή την επιφάνεια όπου κινείται, πραγματοποιώντας αυτομάτως τις κατάλληλες ρυθμίσεις.
Σε ό,τι αφορά τις επιλογές κινητήρα, στις ΗΠΑ όπου και παρουσιάζεται η GLS θα προσφέρεται με κινητήρες V6 και V8. Στην Ευρώπη, αναμένεται να διατεθεί αποκλειστικά με εξακύλινδρους diesel κινητήρες και συγκεκριμένα στις εκδόσεις 350 d 4Matic με απόδοση 286 ίππων και 600 Νm ροπής και την 400 d 4Matic με 330 ίππους και 700 Nm ροπής.
Σε κάθε περίπτωση αξίζει να σημειωθεί ότι στην περίπτωση της κορυφαίας V8 έκδοσης 580 4Μatic ο βενζινοκινητήρας των 489 ίππων συνδυάζεται με επικουρικό ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt το οποίο μπορεί να προσφέρει περιστασιακά 22 επιπλέον ίππους και 250 Nm ροπής, αλλά κυρίως συμβάλλει μόνιμα στην ενίσχυση της αποδοτικότητας η οποία προσδιορίζεται στο εντυπωσιακά περιορισμένο, για τα δεδομένα του μοντέλου μέγεθος, των 9,8 λίτρων/100 χλμ.