Με αφορμή την επιστροφή της Aston Martin έπειτα από 60 ολόκληρα χρόνια στην F1, η βρετανική φίρμα παρουσιάζει μία σκληροπυρηνική έκδοση της Vantage, ειδικά διαμορφωμένη για την χρήση σε πίστα χωρίς παρ’ όλα αυτά να απεμπολεί το δικαίωμα της για την κίνηση στους δημόσιους δρόμους. Μάλιστα, η Vantage F1 θα είναι διαθέσιμη τόσο σε Coupe, που θα κοστίζει 165.000 ευρώ περίπου όσο και σε Roadster εκδοχή αμαξώματος, σε τιμή κοντά στα 182.000 ευρώ και θα αποτελεί την κορυφαία έκδοση του μοντέλου παίρνοντας την θέση του επικεφαλής της γκάμας.
H συγκεκριμένη έκδοση όπως είναι φυσικό μοιράζεται πολλά από τα χαρακτηριστικά της με το νέο Safety Car της F1, που για την φετινή αγωνιστική περίοδο είναι μια ειδικά τροποποιημένη εκδοχή της Vantage και όπως υποθέτει κανείς, επωφελείται από βελτιώσεις στο πλαίσιο και στην αεροδυναμική όσο και στον κινητήρα.
Σε ό,τι αφορά τον τελευταίο πρόκειται για τον πανίσχυρο V8 4,0 λίτρων δια χειρός AMG ο οποίος για την περίσταση αποδίδει 535 ίππους, δηλαδή 25 επιπλέον ίππους σε σχέση με την απλή Vantage. H ροπή παραμένει αμετάβλητη στα 685 Nm ωστόσο στην προκειμένη περίπτωση είναι διαθέσιμη σε ευρύτερο φάσμα στροφών, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη ευελιξία.
Για την καλύτερη διαχείριση της πλεονάζουσας ισχύος, η Aston Martin έχει βελτιώσει και το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων το οποίο στην προκειμένη περίπτωση εγγυάται μικρότερους χρόνους στο ανέβασμα ταχυτήτων συμβάλλοντας σε αμεσότερη απόκριση και περισσότερη ακρίβεια. Σύμφωνα μάλιστα με τις συστάσεις της Aston Martin, οι συγκεκριμένες βελτιώσεις διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην επιδίωξη χαμηλότερων χρόνων γύρου.
Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις, η Coupe Vantage F1 απαιτεί 3,5 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση από 0-96 χλμ./ώρα και η Roadster 3,6 ενώ η μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται σε 315 και 305 χλμ./ώρα, αντίστοιχα.
Σημαντικές βελτιώσεις έχουν πραγματοποιηθεί και στο πλαίσιο το οποίο έχει υπόσχεται ενισχυμένη στρεπτική ακαμψία ενώ χάρη στα νέα, πιο σκληρά ελατήρια της ανάρτησης η Vantage F1 υπόσχεται καλύτερη, πιο δυναμική συμπεριφορά ιδίως στις στροφές καθώς και περισσότερη ακρίβεια.
Αντιστοίχως ισχύει και για τις ρυθμίσεις των αμορτισέρ τα οποία υπόσχονται καλύτερη συμπεριφορά υπό πίεση χωρίς παράλληλα, όπως σημειώνει η βρετανική φίρμα, να πλήττεται η προσφερόμενη άνεση στις χαμηλές ταχύτητες.
Παράλληλα, η έκδοση F1 αξιοποιεί ελαστικά χαμηλότερου προφίλ, στοιχείο που συνδυαστικά με τις βελτιώσεις που έχουν συντελεστεί στο σύστημα διεύθυνσης υπόσχεται καλύτερη πληροφόρηση.
Από την εξίσωση δεν θα μπορούσαν να λείπουν και δεν λείπουν οι μετατροπές που αφορούν την αεροδυναμική με κυρίαρχα το μεγαλύτερο μπροστινό splitter, τα πτερύγια στα άκρα του, ανασχεδιασμένο κάτω μέρος του αμαξώματος και μια νέα πτέρυγα πίσω η οποία αυξάνει την παραγόμενη κάθετη δύναμη κατά 200 κιλά. Το παζλ συμπληρώνει η δυνατότητα επιλογής carbon κεραμικών δισκόφρενων.
H Vantage F1 θα είναι διαθέσιμη σε μικρότερη γκάμα χρωματικών επιλογών στις οποίες σε κάθε περίπτωση περιλαμβάνεται το Racing Green, δηλαδή η χαρακτηριστική πράσινη όσο και τυπικά βρετανική απόχρωση που βάφει το Safety Car όσο και το μονοθέσιο της Aston Martin.
Αντιστοίχως το εσωτερικό επενδύεται με ένα μείγμα μαύρου δέρματος και γκρι Alcantara το οποίο διανθίζεται με ραφές ανοιχτού πράσινου, μαύρου, γκρι ή κόκκινου χρώματος. Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι η Vantage F1 διαθέτει περισσότερα στοιχεία από ανθρακόνημα τόσο εντός όσο και εκτός ενώ ξεχωρίζει επίσης και από τη νέα ενεργή γρίλια που δεσπόζει στην όψη του.