Ο Σαρλ Πιερ Μπoντλαίρ υπήρξε ένα σπουδαίος Γάλλος ποιητής, ένας από τους σημαντικότερους της γαλλικής λογοτεχνίας. Κατά τη διάρκεια της σύντομης αλλά πολυδαίδαλης ζωής του, υπέστη δριμεία κριτική για τις συγγραφές και τη θεματική του. Ελάχιστοι από τους σύγχρονούς του τον κατανόησαν. Μάλιστα, στις 5 Ιουλίου του 1857, η γαλλική εφημερίδα Le Figaro έγραφε σχετικά με την πρόσφατη εμφάνιση των περίφημων «Ανθέων του Κακού», ένα από τα κυριότερα του έργα: «Σε ορισμένα σημεία αμφιβάλλουμε για την πνευματική υγεία του κ. Μποντλαίρ. Όμως ορισμένα άλλα, δεν μας επιτρέπουν περαιτέρω αμφιβολίες. Κυριαρχεί, ως επί το πλείστον, η μονότονη και επιτηδευμένη επανάληψη των ίδιων πραγμάτων, των ίδιων σκέψεων. Η αηδία πνίγει την αχρειότητα — για να την καταπολεμήσει σμίγει με το μόλυσμα».
Ο Μποντλαίρ σήμερα αναγνωρίζεται ως σημαντικός ποιητής της γαλλικής και της παγκόσμιας λογοτεχνίας, και συγκαταλέγεται μεταξύ των κλασικών. Χαρακτηριστικά, ο Μπαρμπέ ντ’ Ωρεβιγύ τον αποκάλεσε «Δάντη μιας παρηκμασμένης εποχής». Σε ολόκληρο το έργο του ο Μποντλαίρ προσπάθησε να ενυφάνει την ομορφιά με την κακία, τη βία με την ηδονή (Une martyre), καθώς και να καταδείξει τη μεταξύ τους σχέση. Παράλληλα με τη συγγραφή ποιημάτων σοβαρών (Semper Eadem) και σκανδαλιστικών για την εποχή (Delphine et Hippolyte), κατόρθωσε επίσης να εκφράσει τη μελαγχολία (Mœsta et errabunda) και τη νοσταλγία (L’ Invitation au voyage).
Στις ημέρες μας, μία συγκινητική επιστολή του νεαρού Μποντλαίρ, με την οποία ανακοίνωνε την πρόθεσή του να αυτοκτονήσει, απόπειρα από την οποία τελικά θα επιβιώσει το 1845, βγαίνει σε δημοπρασία μαζί με 34 ακόμη επιστολές του από τον οίκο Osenat.
«Όταν η δεσποινίς Ζαν Λεμέρ θα σας παραδώσει αυτή την επιστολή, θα είμαι νεκρός (…) Μια φρικτή αγωνία με πεθαίνει (…) Αυτοκτονώ γιατί δεν μπορώ πια να ζω, γιατί η κούραση να αποκοιμηθώ και η κούραση να ξυπνήσω μού είναι ανυπόφορες», γράφει απευθυνόμενος στην ερωμένη του Ζαν Ντιβάλ ο παρεξηγημένος ποιητής που είχε μια συγκρουσιακή σχέση με την οικογένειά του. Με ένα μαχαίρι θα αποπειραθεί να δώσει τέλος στη ζωή του, χωρίς ωστόσο η πράξη του αυτή να έχει σοβαρές συνέπειες. Τότε ήταν 24 ετών και θα ζήσει άλλα 22 χρόνια.
Η επιστολή αυτή, η αξία της οποίας εκτιμάται μεταξύ 60.000 και 80.000 ευρώ, θα είναι το σημαντικότερο κομμάτι της δημοπρασίας του οίκου που εδρεύει στο Φοντενεμπλό, στο νοτιοανατολικό Παρίσι. Άλλα κείμενα του Μποντλέρ στα οποία ο «καταραμένος» ποιητής δεν κρύβει την περίπλοκη καλλιγραφία του θα βγουν στο σφυρί: το ερωτικό ποίημα «Les promesses d’un visage», σημειώσεις που αμφισβητούν τις δριμείες λογοτεχνικές κριτικές για τα «Ανθη του κακού», γραπτά στα οποία περιγράφει τη στεναχώρια του, τις «μαύρες ιδέες» του, την «οργή» του, την απέχθειά του για τη γαλλική πολιτική και συγκεκριμένα για το καθεστώς του Ναπολέοντα Γ΄.
Επίσης, σε αυτή την εξαιρετική συλλογή χειρογράφων συγκεντρώθηκαν επιστολές των Ζιλ Μπαρμπέ ντ’ Ορεβιγί, Ευγένιου Ντελακρουά, Βίκτορα Ουγκό, Εντουάρ Μανέ που απευθύνονταν στον Μποντλέρ. Πολλοί ακόμη συγγραφείς του 19ου και του 20ού αιώνα περιλαμβάνονται στην δημοπρασία, σκιαγραφώντας μια συναρπαστική αλληλογραφία επί πολλών λογοτεχνικών και επιστημονικών συζητήσεων εκείνων των καιρών.
Έτσι, δοκίμια από το «Ανθρώπινο κτήνος» του Εμίλ Ζολά, 17ο μυθιστόρημα της περίφημης σειράς των Ρουζόν-Μακάρ, διορθωμένα διά χειρός του μυθιστοριογράφου του κοινωνικού ρεαλισμού βγαίνουν στο σφυρί. Τα ιδιόχειρα κείμενα του Ζολά είναι πολύ σπάνια, σχεδόν όλα έχουν δοθεί στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Γαλλίας.