Μια χολιγουντιανή παραγωγή. Ένα ελληνικό θέμα. Μια πλειάδα σταρ και ανερχομένων πρωταγωνιστών και η νεότερη κόρη του πρώην βασιλιά Κωνσταντίνου Ελλάδας, Θεοδώρα ! Αυτή ήταν η συνταγή για ένα φιλόδοξο θρίλερ που ενώ παραγωγοί, σκηνοθέτες και φωτιστές κατέφθασαν στην Ελλάδα για τα γυρίσματα, η πολυαναμενώμενη ταινία, με την ιδιαίτερη ακριβή παραγωγή… αναβλήθηκε για τον Απρίλη, λόγω πριγκιπικής … ασυνέπειας!
Γράφει η Αλεξάνδρα Τσόλκα
Όλα ξεκίνησαν στο μακρινό, ηλιόλουστο και γεμάτο ευημερία Λος Άντζελας, όπου ο Φραντσέσκο Βιτάλι, δημοσιογράφος που μετανάστευσε στην Αμερική και πρόκοψε ο άνθρωπος, τόσο στη παραγωγή θεατρικών έργων, όσο και στο σινεμά και στο παγκόσμιο κινηματογραφικό διαγωνισμό 48, αποφάσιζε να γυρίσει ένα σύγχρονο θρίλερ με αρχαιοελληνικές αναφορές. Οι Πύλες του Αδη! Η Περσεφόνη, η Δήμητρα, ο θάνατος, η θλίψη, η άνοιξη. Ο Φραντσέσκο, κάνοντας καθημερινά παρέα με την Θεοδώρα Γκρις, την φαντάστηκε σε έναν απ του πρωταγωνιστικούς ρόλους.
Γνωστή μας και ως πριγκίπισσα Θεοδώρα της Ελλάδος και της Δανίας, μιας και είναι πρίγκιπες είναι πάντα τέτοιοι και δεν καταργείται ο τίτλος, είναι το τέταρτο παιδί του πρώην βασιλιά Κωνσταντίνου Β’ της Ελλάδας και της Άννα-Μαρίας, ηθοποιός στο επάγγελμα με το ψευδώνυμο Θεοδώρα Γκρις και με σημείο αναφοράς στη καριέρα της τον ρόλο της γραμματέως στη θρυλική σαπουνόπερα «Τόλμη και Γοητεία».
«Οι πύλες του Αδη», θα ήταν η πρώτη της εμφάνιση σε ταινία, γυρισμένη μάλιστα επί των ελληνικών εδαφών. Και λέμε θα ήταν γιατί ο Φραντζέσκο Βιτάλι, προχώρησε σε αντικατάσταση της Θεοδώρας, παρά την φιλική τους σχέση με τον Βιτάλι. Τι κι αν αυτή δήλωνε: «είμαι ενθουσιασμένη. Η Ελλάδα είναι η πατρίδα του πατέρα μου και δική μου πατρίδα. Ήταν ένα όνειρο ζωής γιατί θα δω μέρη της ελληνικής επικράτειας που δεν είχα ποτέ άλλοτε την ευκαιρία να επισκεφθώ».
Γιατί όμως η παραγωγή προχώρησε στην αντικατάσταση της Θεοδώρας της Ελλάδος και της Δανίας και της Τόλμης και της Γοητείας; Διότι έπρεπε, βάση συμβολαίου, μέχρι τα γυρίσματα που θα ξεκινούσαν τον Σεπετμεβρη να έχει χάσει 15 κιλά και δυστυχώς δε το κατόρθωσε; Ρατσιστικό; Πολιτικώς ανορθόδοξο; Συνηθίζεται στις διεθνείς παραγωγές, στα συμβόλαια να μπαίνουν και τα θέματα εμφάνισης.
Ετσι η Σαρλίζ Θερόν παίρνει 15 κιλά σε χρόνο που της ζητά το συμβόλαιο για ταινία που πρέπει να παίξει, ο Μάθιου Μακχόναχι χάνει 30 κιλά για να στοχεύσει στο Οσκαρ και στον ρόλο του ασθενή του AIDS, που τα έβαλε με τις φαρμακευτικές εταιρείες της Αμερικής, ο Πατσίνο, ο Ντε Νίρο γυμνάζονται, αυξομειώνουν τα κιλά, μετατρέπουν τις εμφανίσεις τους.
Ετσι ο παραγωγός Βιτάλης μεν, δεν αστειεύεται και η Θοδώρα, απ την άλλη, δεν παίζει! Αφού η ηθοποιός πριγκίπισσα δεν κατάφερε να χάσει τα κιλά που είχε συμφωνήσει, «ευχαριστούμε στην επόμενη ταινία, θα τα πούμε» της είπε αμερικανικά ο Φραντσέσκο γιατί άλλο η δουλειά, άλλο η φιλία και έδωσε τον ρόλο στην Κλόι Κάθριν Κιμ, διάδοχο για τα στούντιο των κινηματογραφικών μας ονείρων, της Αντζελίνα Τζολί, σε εμφάνιση, δυναμική υποκριτικής και κιλά! Νο χαρντ φίλινγκς που λένε και οι αμερικάνοι. Άλλωστε τι κι αν δεν έχει ένα ρόλο η πρινσες Θεοδώρα Γκρις, έχει πάντα ένα πριγκιπικό στέμμα να την παρηγορεί…