Γεννημένη ως Μαρία Άννα Σοφία Σεσιλία Καλογεροπούλου, η Μαρία Κάλλας σφράγισε παγκοσμίως την όπερα. Με μια απίστευτη καριέρα στο χώρο του λυρικού θεάτρου κέρδισε τον τίτλο της απόλυτης ντίβας. Μια ζωή γεμάτη από επιτυχίες και βραβεία και μια έντονη προσωπική ζωή που σημαδεύτηκε από τη γνωριμία της με τον Έλληνα μεγιστάνα Αριστοτέλη Ωνάση. Ένα ιδιαίτερο κεφάλαιο στις ζωές και των δύο με τραγική κατάληξη για την Κάλλας.
Γράφει ο Ηλίας Τάσκου / δημοσιογράφος / iliasamfipoli@gmail
Το 1957 η γνωστή κοσμικογράφος Έλσα Μάξγουελ διοργανώνει δεξίωση και ανάμεσα στους καλεσμένους ήταν ο Έλληνας «Κροίσος» και η Μαρία Κάλλας. Αυτή ήταν η πρώτη συνάντηση τους. Το 1958, η Μαρία Κάλλας, στο αποκορύφωμα της καριέρας της, τραγουδάει για πρώτη φορά στην Όπερα του Παρισιού. Το γεγονός μεταδίδεται απευθείας από την ORTF, το μοναδικό κανάλι της εποχής. Όλοι οι διάσημοι είναι παρόντες: ο Κοκτώ, ο Τσάρλι Τσάπλιν, η Μαρτίν Καρόλ, η Μπριζίτ Μπαρντό και ο… Αριστοτέλης Ωνάσης.
Η επόμενη συνάντηση τους γίνεται στη πολυτελή θαλαμηγό του, «Χριστίνα», με τον Ωνάση να φλερτάρει τη διάσημη ντίβα παρά την παρουσία του συζύγου της Τζοβάννι Μπατίστα Μενεγκίνι αλλά και τη παρουσία της συζύγου του, Τίνας Λιβανού. Ο ερωτισμός ανάμεσά τους ήταν πλέον ορατός. Τόσο, που όταν κατά τη διάρκεια μιας στάσης στην Πόλη ανέβηκε στο γιοτ ο Πατριάρχης Αθηναγόρας, ευλόγησε την Κάλλας και τον Ωνάση, νομίζοντας ότι είναι σύζυγοι. Όταν αποκαταστάθηκε η αλήθεια, επικράτησε αμηχανία ενώ όλοι είχαν καταλάβει ότι η ευλογία του Πατριάρχη ίσως να ήταν και προφητική. Φημολογείται ότι σε αυτή τη κρουαζιέρα άρχισε η παθιασμένη σχέση τους με συνέχεια τα διαζύγια και των δύο.
Ένα μεγάλο κεφάλαιο στην κοινή ζωή τους, σύμφωνα πάντα με τον βιογράφο της Κάλλας, Νίκολας Κέιτζ, είναι η γέννηση ενός παιδιού. Γεννήθηκε στις 30 Μαρτίου 1960 με καισαρική τομή, στον όγδοο μήνα, αλλά είχε σοβαρά αναπνευστικά προβλήματα και πέθανε λίγες ώρες αργότερα. Και όμως η διάσημη σοπράνο ουδέποτε εμφανίστηκε στο κοινό εκείνη την εποχή με ενδείξεις εγκυμοσύνης. Φυσικά υπάρχει και η μετέπειτα μαρτυρία του τέως συζύγου της Μενεγκίνι ο οποίος έλεγε ότι η Μαρία το έτος 1957 είχε πρόωρη εμμηνόπαυση, αλλά επειδή ήθελε οπωσδήποτε να κάνει παιδιά, έλαβε ειδική αγωγή με ενέσιμες ορμόνες προκειμένου να συλλάβει. Αλήθεια ή ψέματα;…
Στο πρώτο μισό της δεκαετίας του ’60 μπαίνει στη ζωή του Ωνάση, η Τζάκι Κένεντι. Πολύ σύντομα τα έντυπα της εποχής αρχίζουν να φιλοξενούν τρυφερές φωτογραφίες τους. Το 1968 παντρεύονται και η Μαρία Κάλλας μαθαίνει το γεγονός από την τηλεόραση. Παρά το ότι είχε αντιληφθεί το ενδιαφέρον του συντρόφου της για την πλέον διάσημη χήρα του κόσμου, ο γάμος τους την βυθίζει σε κατάθλιψη. Το 1969 γυρίζει την ταινία «Μήδεια» του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Πιερ Πάολο Παζολίνι. Η ταινία δεν έχει καμία τύχη στις κινηματογραφικές αίθουσες. Ένα χρόνο αργότερα η υψίφωνος μεταφέρεται στο νοσοκομείο και γίνεται γνωστό ότι επεχείρησε να αυτοκτονήσει λαμβάνοντας μεγάλη δόση βαρβιτουρικών.
Στα τελευταία χρόνια της ζωής της αραιώνει τις εμφανίσεις της ενώ περνά ατελείωτες ώρες κλεισμένη στο δωμάτιο της, κλαίγοντας για τον χαμένο της έρωτα. Από τις ελάχιστες φορές που κυκλοφορεί οι θαυμαστές της την αντικρίζουν άβαφη, με λιτά μαλλιά και πρόχειρα ντυμένη.
Το περίεργο ήταν ότι οι δυο τους συνεχίζουν να βρίσκονται ακόμη και μετά το γάμο του Αριστοτέλη με τη Τζάκι. Βέβαια τίποτα δεν είναι όπως πρώτα. Η Μαρία γνωρίζει, όπως άλλωστε και όλη η υφήλιος, ότι ο γάμος αυτός εμπεριείχε κυρίως στοιχεία συναλλαγής και ας μην έμαθε ποτέ κανείς με απόλυτη ακρίβεια τις οικονομικές συμφωνίες που προηγήθηκαν.
Ο θάνατος του Αλέξανδρου Ωνάση, γιου του μεγιστάνα, κλονίζει την υγεία του Αριστοτέλη, μέχρι που το 1975 φεύγει από τη ζωή. Η Κάλλας συντρίβεται. «Τίποτα, ποτέ, δεν θα είναι το ίδιο χωρίς αυτόν» λέει.
Πολλές φορές, η σοπράνο, πηγαίνει στο Σκορπιό και κλαίει απαρηγόρητη στον τάφο του, μονάχη, με ένα ναύτη να την περιμένει στη βενζινάκατο. Στις 16 Σεπτεμβρίου 1977, τη βρίσκουν νεκρή, στο διαμέρισμά της στο Παρίσι. Χρήση βαρβιτουρικών, συγκοπή καρδιάς; Πολλά γράφτηκαν τότε…