42.grLifestyleG Train: Στο «παλάτι στις ράγες» των δισεκατομμυριούχων

By Thierry Gaugain

G Train: Στο «παλάτι στις ράγες» των δισεκατομμυριούχων

Πανοραμικά γυάλινα παράθυρα 400 μέτρων αναδιπλώνονται για να δημιουργούν μπαλκόνια [ΕΙΚΟΝΕΣ]

Πέραν του δέοντος εντυπωσιακά είναι τα σχέδια του G Train, μίας υπερπολυτελούς αμαξοστοιχίας που παρουσίασε ο Γάλλος σχεδιαστής Thierry Gaugain. Το «παλάτι στις ράγες», αξίας 350 εκατομμυρίων δολαρίων, σκοπεύει να αναβαθμίσει την εμπειρία του σιδηροδρομικού ταξιδιού, διαθέτοντας, εκτός των πολλών άλλων, πανοραμικά γυάλινα παράθυρα 400 μέτρων που αναδιπλώνονται για να δημιουργούν περιστασιακά μπαλκόνια.

Κάθε ένα από τα 14 βαγόνια του G Train θα διαθέτει έξυπνα γυάλινα παράθυρα και οροφές, τα οποία θα μπορούν να μετατραπούν από ημιδιαφανή σε αδιαφανή με το πάτημα ενός διακόπτη προκειμένου να ρυθμίζουν την ποσότητα του φωτός εσωτερικά. Ο Gaugain παρουσίασε με εντυπωσιακές τρισδιάστατες εικόνες από υπολογιστή τα σχέδια του τρένου που δείχνουν τόσο το εξωτερικό όσο και το εσωτερικό του σχεδιασμού των βαγονιών.

Courtesy of Thierry Gaugain

Δυστυχώς, για τους λάτρεις των σιδηροδρόμων, το G Train πιθανότατα θα αγοραστεί από κάποιον ιδιώτη, με τον Gaugain να αναφέρει ότι θα υποστεί τις αλλαγές που θα ζητήσει ο αγοραστής του. «Δεν είναι δημόσιο τρένο ή επιβατικό τρένο», δήλωσε συγκεκριμένα στο CNN Travel. «Ο ιδιοκτήτης που οραματιζόμαστε είναι κάποιος που γνωρίζει τη μοναδικότητα αυτού του τρένου και κατανοεί ότι δεν μιλάμε απλώς για μία μεταφορά στις ράγες. Αφορά ταξίδια που δεν σε νοιάζει το πόσο γρήγορα φτάνετε από το σημείο Α στο σημείο Β και στα οποία δεν έχει σημασία η ταχύτητα. Έχει να κάνει με την απόλαυση της διαμονής, γιατί η απόλαυση είναι ο μόνος θησαυρός που έχουμε».

Ο Gaugain, γνωστός για το έργο του σε πολυτελή σκάφη, σε συνεργασία με τον γαλλικό οίκο Philippe Starck, αναπτύσσοντας, για παράδειγμα, το superyacht των 78 μέτρων το οποίο του είχε αναθέσει ο πρώην συνιδρυτής της Apple, Steve Jobs. Στην πραγματικότητα, ο Gaugain είπε ότι άρχισε να οραματίζεται το G Train με κάποιον έχοντας στο μυαλό του ανθρώπους σαν τη χήρα του Jobs, τη δισεκατομμυριούχο και επιχειρηματία Laurene Powell Jobs. Ωστόσο, ο σχεδιαστής δεν έχει ακόμη βρει τη χρηματοδότηση για την κατασκευή του τρένου, η οποία θα μπορούσε να ολοκληρωθεί σε τουλάχιστον δυόμισι χρόνια.

Για όσους είναι αρκετά τυχεροί για να προσκληθούν στο G Train από τον τελικό ιδιοκτήτη του, η είσοδος θα γίνεται μέσω της «αίθουσας καλωσορίσματος» στο κέντρο του τρένου. Από εδώ, θα μπορούν να έχουν πρόσβαση στα κύρια βαγόνια-διαμερίσματα, συμπεριλαμβανομένων των ιδιωτικών δωματίων του ιδιοκτήτη και τους χώρους διαμονής για 18 άτομα, καθώς και σε διάφορους χώρους ψυχαγωγίας, μεταξύ των οποίων ένα μεγάλο σαλόνι σχεδιασμένο για να φιλοξενεί δεξιώσεις.

Courtesy of Thierry Gaugain

Όπως τα συνηθισμένα τρένα, τα βαγόνια θα μπορούν να χωρίζονται και να επαναδιαμορφώνονται, επιτρέποντας έτσι, για παράδειγμα, κάποιο τμήμα του τρένου να αποσπαστεί και να ταξιδέψει μόνο του. Ο Gaugain ανέφερε ότι συνεργάζεται με διάφορους εμπειρογνώμονες για να διερευνήσει τυχόν ενδιαφέρον και από άλλους φορείς. Σε αυτούς περιλαμβάνονται η βρετανική εταιρεία μηχανικής Eckersley O’ Callaghan, η κατασκευάστρια γυαλιού Saint-Gobain, ο ελβετικός κατασκευαστής τρένων Stadler και η εταιρεία ασφαλείας Marine Guard.

Πρέπει να σημειωθεί επίσης ότι μια μεγάλη δυσκολία για ένα τρένο που έχει σχεδιαστεί για να μπορεί να λειτουργεί σε όλο τον κόσμο θα είναι η προσαρμογή των τοπικών τεχνικών προτύπων και, το πιο σημαντικό, των μετρητών της τροχιάς. Ενώ πολλές χώρες χρησιμοποιούν το «τυπικό» ή «διεθνές» μετρητή, στον οποίο οι ράγες διαχωρίζονται κατά 4 πόδια και 8,5 ίντσες για τις κύριες γραμμές τους, αυτό δεν ισχύει καθολικά. Η Ρωσία, η Φινλανδία και το Ουζμπεκιστάν, για παράδειγμα, χρησιμοποιούν διαφορετικά διαστήματα.

Courtesy of Thierry Gaugain

«Ο σχεδιασμός είναι εξαιρετικά δύσκολος γιατί δεν υπάρχει τρένο που να κινείται σε όλες τις γραμμές του κόσμου και που να συμμορφώνεται με όλα τα συστήματα», παραδέχθηκε ο Gaugain. Σίγουρα, ωστόσο, ο σχεδιαστής λέει ότι φαντάζεται το τρένο να είναι συμβατό με τα σιδηροδρομικά δίκτυα της Ευρώπης και της Αμερικής, στις γραμμές του οποίου θα ταξιδεύει με ταχύτητες που φτάνουν τα 160 χλμ/ώρα.

«Το τρένο δεν είναι αντικείμενο από το παρελθόν», επιμένει ο κ. Gaugain. «Δεν υπάρχει τίποτα πιο βιώσιμο από τα τρένα. Το αεροπλάνο είναι πολύ πίσω, και άλλα μέσα καταναλώνουν πολύ ενέργεια. Αυτό που έχουμε κατά νου με αυτό το τρένο είναι να φτιάξουμε ένα όχημα για το μέλλον. Ο γάμος της ακραίας πολυτέλειας και της καλύτερης τεχνολογίας».

Courtesy of Thierry Gaugain

Courtesy of Thierry Gaugain

Courtesy of Thierry Gaugain

Courtesy of Thierry Gaugain

Courtesy of Thierry Gaugain

Courtesy of Thierry Gaugain

SHARE

Περισσότερα

MORE LIFESTYLE