42.grLifestyle25 χρόνια Boxster> Το ατίθασο κουκλί που έσωσε την Porsche

Happy Birthday

25 χρόνια Boxster> Το ατίθασο κουκλί που έσωσε την Porsche

Το μοντέλο ξεχώριζε από το μακρύ εμπρός καπό και τον υδρόψυκτο εξακύλινδρο κινητήρα [ΕΙΚΟΝΕΣ+VIDEO]

Όλα ξεκίνησαν το 1993, όταν και εν τω μέσω μίας δύσκολης οικονομικής κατάστασης, η Porsche παρουσίασε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ ένα διθέσιο, ανοικτό πρωτότυπο. Η αποδοχή του στο κοινό ήταν μεγάλη, με την εταιρεία να αποφασίζει την παραγωγή της Boxster στα μέσα του 1996, στο εργοστάσιο του Zuffenhausen.

Σχεδιαστικά, το μοντέλο ξεχώριζε από το μακρύ εμπρός καπό, ενώ η σημαντικότερη καινοτομία αφορούσε την τοποθέτηση για πρώτη φορά ενός υδρόψυκτου εξακύλινδρου κινητήρα, με το συγκεκριμένο παράδειγμα να ακολουθεί αργότερα η 911. Μάλιστα, οι τεχνικοί της εταιρείας συνειδητοποίησαν ότι με την τοποθέτηση του μοτέρ στο κέντρο του αμαξώματος, θα μπορούσαν να επιτύχουν μία ισορροπημένη κατανομή βάρους που θα χάριζε στο αυτοκίνητο μία ουδέτερη οδική συμπεριφορά.

Αρχικά, η πρώτης γενιάς Boxster (986) διέθετε μοτέρ 2,5 lt με ισχύ 204 PS που συνδυαζόταν με χειροκίνητο, όσο και με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Tiptronic S. Το 1999 στη γκάμα προστέθηκε η έκδοση «S», με κινητήρα 3,2 lt απόδοσης 252 PS, ενώ στη βασική Boxster αυξήθηκε η χωρητικότητα στα 2,7 lt και τους 220 PS.

Boxster 986

Στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού το 2004 εμφανίστηκε η δεύτερη γενιά Boxster. Παρά τις σχεδιαστικές ομοιότητες με τον προκάτοχό της, υπήρχαν κάποιες αξιοσημείωτες λεπτομέρειες που αφορούσαν για παράδειγμα τους μεγαλύτερους προφυλακτήρες και θόλους τροχών. Ο βασικός κινητήρας ήταν ένας 2,7 lt με 240 PS, με την Boxster S να φορά έναν 3,2 lt και 280 PS. To 2007, στην αναβαθμισμένη γενιά αυξήθηκε περαιτέρω η ισχύς στους 245 και 295 PS αντίστοιχα (από 3,4 lt), ενώ δύο χρόνια μετά, με τη βοήθεια του άμεσου ψεκασμού DFI και την αύξηση της χωρητικότητας της βασικής έκδοσης στα 2,9 lt, οι αποδόσεις αυξήθηκαν στους 255 και 310 PS (Boxster S). Ντεμπούτο έκανε επίσης το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PDK.

Boxster 987

Η 3η γενιά 981 του κεντρομήχανου μοντέλου εμφανίστηκε τον Μάρτιο του 2012, έχοντας στην φαρέτρα της νέους κινητήρες και νέο πλαίσιο. Πλέον, η βασική έκδοση είχε ισχύ 265 ίππους, οι οποίοι έφταναν τους 315 στην «S» και τους 330 στην «GTS». Παρόν έδινε, για πρώτη φορά, το σύστημα διαχείρισης ροπής Sport Chrono, όπως και το πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.

Boxster 981

Και φτάνουμε στο 2016, όπου η Boxster αποκτά νέο κωδικό, προσθέτοντας το «718», θέλοντας να τιμήσει τα ομώνυμα αγωνιστικά μοντέλα που πρωταγωνίστησαν στη δεκαετία του 1950 και του 1960. Τα διθέσιο ανοιχτό μοντέλο είναι τώρα πιο ισχυρό και πιο αποδοτικό, χάρη στους καινούργιους 4κύλινδρους επίπεδους κινητήρες με υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας που αντικατέστησαν τα εξακύλινδρα σύνολα.

Η βασική έκδοση διαθέτει μοτέρ 2,0 lt με 300 PS, ενώ η Boxster S τον 2,5 lt με ισχύ 350 PS. Το 2017 προστέθηκε η έκδοση GTS με απόδοση 366 PS, που μέσα στο 2020 ανανεώθηκε, καθώς φορά πλέον έναν εξακύλινδρο κινητήρα 4,0 lt που αποδίδει 420 PS.

Boxster 718

SHARE

Περισσότερα

MORE LIFESTYLE