Η Aston Martin παρουσίασε την έκδοση παραγωγής του νέου plug-in υβριδικό βενζινο-ηλεκτρικό supercar της Valhalla των 820.000 ευρώ και της τελικής των 350 χλμ/ώρα. Και όπως ταιριάζει σε ένα αυτοκίνητο που εμφανίζεται σε ταινία του πράκτορα 007, αποτελεί απόδειξη της διάσημης ατάκας του Τζέιμς Μποντ ότι «ζεις μονάχα δύο φορές».
Την ίδια στιγμή, η Aston Martin αναφέρει ότι το νέο Valhalla έχει «εξελιχθεί» από την αρχική -προ δύο ετών- ιδέα, καθώς επανασχεδίασαν το αρχικό πρωτότυπο από μέσα προς τα έξω, για να διασφαλιστεί ότι εκτός από το να προκαλεί θαυμασμό στους πιθανούς αγοραστές του θα είναι επίσης ένα αυτοκίνητο που να μπορεί να φέρνει έσοδα στην εταιρεία. Το νέο αυτοκίνητο παρουσιάστηκε στην πίστα αγώνων Silverstone το μεσημέρι της Πέμπτης, πριν από το βρετανικό Grand Prix της Φόρμουλα 1.
Οι σημαντικές αλλαγές περιλαμβάνουν: Απόρριψη του αρχικού ελαφρύτερου κινητήρα V6 για ένα μεγαλύτερο αλλά πιο συμβατό με εκπομπές V8, σε συνεργασία με τη Mercedes-AMG, επανασχεδιασμό του αεροδυναμικού στυλ του αυτοκινήτου για να διασφαλιστεί ότι θα κολλάει πιο άνετα στο έδαφος και διπλασιασμός του αναμενόμενου στόχου πωλήσεων από τις 500 στις 1.000 μονάδες.
Στην ουσία, το Vahalia των 950 αλόγων και της 1.000 Nm ροπής, έρχεται να κλέψει λίγη από τη λάμψη της Valkyrie. Όπως αναφέρει το newsauto.gr, πηγή τροφοδότησης του μοντέλου συνιστά ένας flat-plane V8 twin-turbo κινητήρας 4.000 κ.εκ. από το Affalterbach, την έδρα της Mercedes-AMG, και κινεί τη θηριώδη AMG GΤ Black Series. Το συγκεκριμένο μοτέρ χαίρει ιδιαίτερης εκτίμησης από την βρετανική εταιρεία, χαρακτηρίζοντάς το ως «τον πιο προηγμένο, άμεσα αποκρίσιμο και ισχυρό V8 που έχει υπάρξει σε μοντέλο της Aston Martin».
Τοποθετείται στο κέντρο του αμαξώματος, παράγει 750 PS και συνεργάζεται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ (ένα σε κάθε άξονα) που συνεπικουρούν με επιπλέον 204 PS και εκτοξεύουν τη συνδυαστική απόδοση στα 950 άλογα και 1.000 Nm ροπής. Η κίνηση μεταδίδεται στους τροχούς μέσω ενός ολοκαίνουριου 8τάχυτου διπλοσύμπλεκτου αυτόματου κιβωτίου (με paddles) που συνδράμει στην ολοκλήρωση του σπριντ 0-100 χλμ./ώρα σε 2,5 δλ. και στην τελική ταχύτητα των 330 χλμ./ώρα. Παράλληλα, ενσωματώνεται και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πισω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (e-diff), για αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης και μειωμένες κλίσεις.
Το δυναμικό χαρακτήρα της Aston Martin Valhalla ενισχύει το set-up της ανάρτησης, με πολλαπλούς συνδέσμους στον πίσω άξονα και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ (Adaptive Spool Valve Dampers). Σημαντική είναι και η συμβολή του προφίλ οδήγησης “Track” το οποίο μειώνει δραστικά την απόσταση του οχήματος από το έδαφος, μεγιστοποιώντας την παραγόμενη κάθετη δύναμη. Για το τελευταίο μεριμνά και μια σειρά ενεργών αεροδυναμικών βοηθημάτων που επιτρέπουν στο όχημα να παράγει έως και 600 kg downforce σε ταχύτητες 241 χλμ./ώρα.
Δεδομένης της εξηλεκτρισμένης του υπόστασης, το «παρών» δίνει και το προφίλ οδήγησης «EV» που σηματοδοτεί τη μετάδοση της κίνησης αποκλειστικά στους μπροστινούς τροχούς (όπως συμβαίνει και με τη Ferrari SF90 Stradale). Υπό οποιαδήποτε άλλη συνθήκη η ισχύς κατανέμεται και στους τέσσερις τροχούς, σε αναλογία που καθορίζεται από τις εκάστοτε ανάγκες. Μια ενδιαφέρουσα λειτουργία είναι πως η διαδικασία της όπισθεν πραγματοποιείται από έναν από τους δύο ηλεκτροκινητήρες, μια λειτουργία που συμβάλλει στην εξοικονόμηση βάρους (1.550 kg).
Μιας και μιλήσαμε για ηλεκτρική ενέργεια, το βρετανικό υβριδικό supercar μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για μόλις 15 χλμ. Πρόκειται για ένα νούμερο που δεν εντυπωσιάζει, αλλά καταδεικνύει την κατευθυντήρια γραμμή της μάρκας, η οποία δεν είναι άλλη από τις επιδόσεις. Ο εξοπλισμός της Valhalla περιλαμβάνει Full LED προβολείς με high-beast assist, διζωνικό κλιματισμό, Auto Emergency Braking, Forward Collision Warning, Active Cruise Control Active Cruise Control, Blind Spot Monitoring και Rear View Parking Camera.
Το νέο κομψοτέχνημα από τη Βρετανία καταφτάνει με άγριες διαθέσεις και ορέγεται να «οργώσει» το Nurburgring σε 6 λεπτά και 30 δλ., εκθρονίζοντας τη Mercedes AMG GT Black Series που κατέχει το ρεκόρ.