Δόθηκαν και φέτος στο Αμβούργο, για 14η χρονιά, τα «Όσκαρ» σχεδιασμού καμπίνας αεροπορικών εταιρειών, τα 2021 Crystal Cabin Awards, που αφορούσαν 8 κατηγορίες, δηλαδή το σχεδιασμό καμπίνας, τα συστήματα καμπίνας, τις «πράσινες» καμπίνες, υγεία, ασφάλεια και περιβάλλον, την ψυχαγωγία και τη συνδεσιμότητα εν πτήσει, τα υλικά, τα υλικά άνεσης επιβατών, ένα πανεπιστημιακό βραβείο και ένα για μία καινοτόμο ιδέα.
Πρόκειται για ετήσια βραβεία τα οποία αναγνωρίζουν την «αριστεία στην καινοτομία στο εσωτερικό των αεροσκαφών». Και φέτος, μια καμπίνα σε στιλ καφέ, ένα σχέδιο με κουκέτες και εξατομικευμένα καθίσματα οικονομικής θέσης ήταν μεταξύ εκείνων που θριάμβευσαν.
Ο μεγάλος νικητής στην κατηγορία σχεδιασμού καμπίνας ήταν η Alice, που περιλαμβάνεται στο «πρώτο καθαρά ηλεκτρικό αεροσκάφος μετακίνησης», από την ισραηλινή εταιρεία Eviation Aircraft. Πρόκειται για ένα αεροσκάφος που Θα μεταφέρει έως εννέα επιβάτες σε αποστάσεις έως και 621 μιλίων (1.000 χιλιομέτρων).
Οι κριτές εντυπωσιάστηκαν με την «καινοτόμο ιδέα μίας καμπίνας με διάταξη καθισμάτων σε στιλ ψαροκόκαλου», που δημιουργήθηκε από την εταιρεία Almadesign με βάση την Πορτογαλία.
Το κορυφαίο βραβείο στην κατηγορία καινοτομίας απονεμήθηκε στην Airbus για την ιδέα του Airspace Cabin Vision 2030, η οποία προσφέρει εύκαμπτα περιστρεφόμενα καθίσματα, κουκέτες, χώρο άσκησης και σαλόνια για παιχνίδια ή οικογένειες.
Σύμφωνα με την Airbus, αυτή η ιδέα θα επιτρέψει στους επιβάτες να έχουν «περισσότερες επιλογές και την ευελιξία να επιλέξουν μια εξατομικευμένη εμπειρία πτήσης με βάση τις ατομικές τους ανάγκες, είτε ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους είτε για αναψυχή, μόνοι ή με την οικογένεια τους».
Το Πανεπιστήμιο του Σινσινάτι κέρδισε το βραβείο στην πανεπιστημιακή κατηγορία για την ιδέα του Coffee House Cabin, το οποίο περιλαμβάνει μεγάλα τραπέζια για συναντήσεις, παραγωγική εργασία ή χώρους διαλειμμάτων για καφέ στα αεροσκάφη. «Με τέσσερις επιβάτες που κάθονται σε κάθε τραπέζι, το Coffee House Cabin τους επιτρέπει να έχουν προσωπικό χώρο εργασίας κατά τη διάρκεια της πτήσης. Για ασφάλεια, κατά την απογείωση και την προσγείωση, όλα τα καθίσματα περιστρέφονται προς τα εμπρός και τα πτερύγια του τραπεζιού διπλώνονται προς τα κάτω και ασφαλίζονται» αναφέρεται από τους σχεδιαστές.
Στην κατηγορία εξοπλισμού άνεσης επιβατών, το πρώτο βραβείο πήρε η ιδέα της οικονομικής θέσης Modulair S από την Safran Seats και η οποία αναπτύχθηκε σε συνεργασία με το γαλλικό πανεπιστήμιο ENSCI. Στη συγκεκριμένη ιδέα, το κάθισμα μπορεί να «επεκταθεί με διάφορα χαρακτηριστικά, προσφέροντας ανέσεις όπως τη στήριξη του λαιμού ή να μπορεί κάποιος να χειρίζεται tablet ακόμα και σε οικονομική θέση».
Και αυτό δεν ήταν το μοναδικό βραβείο της Safran για το 2021, καθώς κέρδισε και στα συστήματα καμπίνας και στις κατηγορίες ψυχαγωγίας και συνδεσιμότητας κατά την πτήση. Στην κατηγορία συστημάτων καμπίνας, η Safran τιμήθηκε για την ιδέα του SOPHY, μίας μικρής μονάδας που «ενσωματώνεται σε ένα καροτσάκι τροφοδοσίας και παρέχει στην/στον αεροσυνοδό πληροφορίες» όπως πότε χρειάζεται επαναφόρτωση με τρόφιμα και αναλώσιμα και πότε καθαρισμό.
Στην κατηγορία ψυχαγωγίας και συνδεσιμότητας κατά την πτήση, η Safran κέρδισε το βραβείο για την καινοτομία Rave Bluetooth. Αυτή «επιτρέπει σε κάθε επιβάτη ή σε κάθε θέση αεροσκάφους να συνδέεται με Bluetooth audio χωρίς να επηρεάζεται η σύνδεση σε άλλες θέσεις». Οι κριτές εξήγησαν: «Το γεγονός ότι οι επιβάτες χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο ασύρματα ακουστικά για να απολαύσουν ψυχαγωγία στο αεροσκάφος είναι μια πρόκληση για πολλές αεροπορικές εταιρείες, επειδή οι συμβατικές συνδέσεις Bluetooth αποτυγχάνουν όταν η ζήτηση στην καμπίνα φτάσει σε ένα ορισμένο επίπεδο. Το Rave Bluetooth βοηθάει πολύ σε αυτές τις περιπτώσεις, καθώς υπόσχεται αδιάλειπτη μετάδοση σε όλη την καμπίνα επιβατών».
Επίσης, η καναδική εταιρεία e2ip Technologies πήρε το βραβείο στην κατηγορία υλικών και εξαρτημάτων. Τέλος, το «πράσινο» βραβείο για την καμπίνα, την υγεία, την ασφάλεια και το περιβάλλον απονεμήθηκε στην Diehl Aviation για τη μονάδα επαναχρησιμοποίησης Greywater. Η συγκεκριμένη μονάδα καθιστά δυνατή την επαναχρησιμοποίηση νερού από τη λεκάνη χειρός για την τουαλέτα, αντί να χρησιμοποιείται πολύτιμο πόσιμο νερό.
Ως αποτέλεσμα, σύμφωνα με την Diehl Aviation, «το αεροσκάφος μπορεί να μεταφέρει λιγότερα αποθέματα νερού, καθιστώντας το σημαντικά ελαφρύτερο. Για ένα Boeing 787, αυτό σημαίνει εξοικονόμηση έως και 550 τόνων CO2 ετησίως.
Οι νικητές άλλων δύο βραβείων, του βραβείου επιλογής των κριτών και το βραβείο καθαρών και ασφαλών αεροπορικών ταξιδιών, δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί, καθώς Θα παρουσιαστούν στο Aircraft Interiors Expo στο Αμβούργο στα τέλη Αυγούστου.