Την εντυπωσιακά όμορφη πρωτότυπη εκδοχή του A6 e-tron αποκάλυψε Audi, η οποία στην έκδοση παραγωγής θα βασίζεται στην πλατφόρμα PPE που αναπτύσσεται από κοινού με την Porsche. To Audi A6 έχει μια μακρά ιστορία. Από το 1968 που λανσαρίστηκε, έως και το 1994, ήταν γνωστό ως Audi 100. Αρχικά το Sedan, στη συνέχεια το Avant σε wagon αμάξωμα, στη συνέχεια το περιπετειώδες allroad, με το Sportback – το οποίο παρουσιάστηκε ως το A7 – να ολοκληρώνει τη γκάμα. Μία πλήρως υβριδική έκδοση που κυκλοφόρησε το 2011, ήταν προάγγελος για το τρέχον Audi A6 TFSIe, που έκανε το ντεμπούτο του το 2019, με plug-in υβριδικό κινητήριο σύστημα και μια ηλεκτρική αυτονομία έως και 91 χιλιόμετρα (WLTP).
Σε αντίθεση με το τελευταίο, το concept του Audi A6 e-tron που εκτίθεται στη Σαγκάη βασίζεται αποκλειστικά στην ηλεκτρική ενέργεια. Ταυτόχρονα, αντιπροσωπεύει επίσης μια εντελώς νέα σχεδιαστική προσέγγιση – το μόνο πράγμα που έχει κοινό με το τρέχον Α6 είναι οι διαστάσεις του. Το Sportback μοντέλο έχει μήκος 4.96 m, πλάτος 1,96 m, και ύψος 1.44 m, ενώ η σχεδίασή του καθρεφτίζει τη φιλοσοφία της Audi για το design των επερχόμενων μοντέλων της.
Παράλληλα, διακρίνεται για την κορυφαία του αεροδυναμική, με τον σχετικό συντελεστή να μην ξεπερνά το 0,22 cd, συνεισφέροντας –μεταξύ άλλων- στη μειωμένη κατανάλωση ενέργειας και τη συνακόλουθη αύξηση της αυτονομίας.
Ως προς το design, στο μπροστινό μέρος συναντάται μια κλειστή μάσκα Singlerframe στο χρώμα του αμαξώματος, πλαισιωμένη από επιβλητικές εισαγωγές αέρα για τη βέλτιστη ψύξη του κινητήριου συνόλου, των μπαταριών και των φρένων. Τα φωτιστικά σώματα είναι λεπτά με τεχνολογία Digital Matrix LED, με τον οδηγό να μπορεί να παραμετροποιήσει την παραγόμενη οπτική υπογραφή.
Τα πλευρά κοσμούνται από καθαρές μεν, δυναμικές δε γραμμές, ζάντες αλουμινίου των 22 ιντσών, ενώ η βασική γραμμή είναι ψηλά τοποθετημένη, ενισχύοντας τον σπορτίφ χαρακτήρα του Audi A6 e-tron. Επιπροσθέτως, η οροφή έχει έντονη κλίση, ενώ στο πίσω μέρος το βλέμμα μαγνητίζει ο διαχύτης και πρωτίστως η διακεκομμένη digital OLED οριζόντια γραμμή που διατρέχει την πίσω θύρα και αγκαλιάζει τα φτερά.
Περαιτέρω δόσεις στιλ προσφέρουν ακόμη κάποιοι υψηλής ανάλυσης LED πλευρικοί προτζέκτορες που φωταγωγούν το έδαφος με ξεχωριστά σχεδιαστικά μοτίβα κατά το άνοιγμα των θυρών, όπως και οι εξωτερικοί καθρέπτες που έχουν αντικατασταθεί από κάμερες.
Το Audi A6 e-tron concept τροφοδοτείται από δύο ηλεκτρικά μοτέρ (ένα σε κάθε άξονα) συνδυαστικής απόδοσης 476 PS και 800 Nm ροπής, με την επιτάχυνση στα 100 km/h από στάση να μην απαιτεί περισσότερα από 4.0 sec.
Πέρα από τα παραπάνω νούμερα, τον σπορ προσανατολισμό του νέου Audi A6 e-tron αποδεικνύει και η ανάρτηση με διάταξη πολλαπλών συνδέσμων και στους δύο άξονες.
Η ηλεκτρική ενέργεια αποθηκεύεται σε μια μπαταρία χωρητικότητας 100 kWh, η οποία είναι τοποθετημένη ανάμεσα στους δύο άξονες και μπορεί να προσφέρει έως και 700 km αυτονομίας. Ακόμη, είναι συμβατή με ταχυφορτιστή ισχύος έως 270 kW, ο οποίος εντός 10 λεπτών παρέχει 300 km αυτονομίας, όταν για τη φόρτιση από το 5 στο 80% χρειάζονται μόλις 25 λεπτά.
Σημειώνεται πως η πλατφόρμα Premium Platform Electric, (PPE) μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο για πισωκίνητες όσο και τετρακίνητες (Quattro) εκδόσεις. Οι τελευταίες θα προτάσσουν ισχυρές επιδόσεις, ενώ οι δεύτερες χαμηλή κατανάλωση και μεγάλη αυτονομία.
Η Audi έδωσε στη δημοσιότητα και μια ψηφιακά επεξεργασμένη φωτογραφία που απεικονίζει την καμπίνα του Audi A6 e-tron. Η τελευταία έχει μια φουτουριστική και μινιμαλιστική αύρα, αλλά αναμένεται να διαφέρει αρκετά από εκείνη της έκδοσης παραγωγής.