Την πολυαναμενόμενη πρεμιέρα της έκανε η κορυφαία ηλεκτρική Mercedes EQS η οποία θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Sindelfingen, όπως και η S-Class νέας γενιάς, και η οποία θα πωλείται από τον Αύγουστο του 2021.
Πρόκειται για την πολυτελή ηλεκτρική λιμουζίνα της Mercedes που υπόσχεται να προσφέρει ακόμα περισσότερη τεχνολογία από την S-Class που κυκλοφόρησε πρόσφατα. Η EQS είναι το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό πολυτελές sedan της Mercedes-EQ και είναι επίσης το πρώτο μοντέλο, που βασίζεται στην αρθρωτή αρχιτεκτονική για executive-class ηλεκτρικά οχήματα.
Συνδυάζοντας την τεχνολογία, το σχεδιασμό, τη λειτουργικότητα και τη συνδεσιμότητα, η EQS ευχαριστεί τόσο τους οδηγούς όσο και τους επιβάτες. Τα πρώτα μοντέλα στην αγορά θα είναι η EQS 450+ με 245 kW ή 333 ίππους (ηλεκτρική κατανάλωση NEDC σε συνδυασμό: 19,1-16,0 kWh/100 km. Εκπομπές CO2: 0 g/km) και EQS 580 4MATIC με 385 kW ή 524 ίππους (ηλεκτρική κατανάλωση NEDC συνδυασμένη: 20,0-16,9 kWh/100 km· Εκπομπές CO2:0 g/km).
Από το 2030, η εταιρεία θέλει περισσότερα από τα μισά αυτοκίνητα που πουλά να διαθέτουν ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, κάτι το οποίο περιλαμβάνει πλήρως ηλεκτρικά οχήματα και plug-in υβριδικά. Σε πολλούς τομείς, η Mercedes σκέφτεται ήδη το αύριο σήμερα: Η νέα EQS έχει σχεδιαστεί για να είναι αντίστοιχα βιώσιμη.
Με πολύ προσοχή στην λεπτομέρεια και με βάση το σχεδιασμό, οι αεροδυναμιστές, σε στενή συνεργασία με τους μηχανικούς, κατάφεραν να επιτύχουν ένα συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) της τάξης του 0,20. Αυτό κάνει την EQS, το πιο αεροδυναμικό αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο κάτι που εκτός από την οικονομία βοηθά και στην ήσυχη μετακίνηση.
Από την άλλη πλευρά η κορυφαία ηλεκτρική Mercedes ανεβάζει τον πήχη στην ανάκτηση ενέργειας: Από τη μέγιστη επιβράδυνση στο πρόγραμμα ανάκτησης ενέργειας. Αυτό επιτρέπει την επιβράδυνση σε ακινησία χωρίς τη χρήση του πεντάλ φρένου, ενώ ταυτόχρονα η αυτονομία επωφελείται από αυτή τη στρατηγική ανάκτησης και την υψηλή ισχύ ανάκτησης (έως 290 kW).
Η επιβράδυνση εφαρμόζεται επίσης με γνώμονα την ανίχνευση των οχημάτων μπροστά μέχρι να ακινητοποίηση, για παράδειγμα στα φανάρια. Η ανάκτηση ενέργειας γίνεται καλύτερη με τη βοήθεια του προγράμματος ECO Assist και ενεργεί με προνοητικότητα, λαμβάνοντας υπόψη, μεταξύ άλλων, τις συνθήκες κυκλοφορίας ή την τοπογραφία. Ο οδηγός μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσει τρία επίπεδα ανάκτησης ενέργειας μέσω διακόπτη στο τιμόνι.
Με την EQS η Mercedes σηματοδοτεί την έναρξη της παραγωγής μιας νέας γενιάς μπαταριών με σημαντικά υψηλότερη ενεργειακή ισχύ. Η μεγαλύτερη από τις δύο μπαταρίες έχει 107.8 kWh. Αυτό είναι περίπου 26% περισσότερο από της EQC. Το καινοτόμο λογισμικό διαχείρισης μπαταριών, που αναπτύχθηκε, επιτρέπει δορυφορικές ή διαδικτυακές ενημερώσεις (Over The Air).
Με τον τρόπο αυτό, το σύστημα παραμένει ενημερωμένο καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής του. Η EQS μπορεί να φορτιστεί με έως και 200 kW σε σταθμούς γρήγορης φόρτισης με συνεχές ρεύμα. Η ισχύς για έως και άλλα 300 χιλιόμετρα (WLTP) επαναφορτίζεται σε μόλις 15 λεπτά. Στο σπίτι ή σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης, μπορεί να φορτιστεί εύκολα με έως και 22 kW με AC. Επιπλέον, υπάρχουν διάφορα έξυπνα προγράμματα φόρτισης που μπορούν να ενεργοποιηθούν αυτόματα.
Αν και η EQS είναι στενός συγγενής της νέας S-Class, είναι χτισμένη σε μια πλήρως ηλεκτρική αρχιτεκτονική. Η EQS διακρίνεται σαφώς από τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης ακόμη και με την πρώτη ματιά. Η σχεδιαστική φιλοσοφία της, σε συνδυασμό με την Προοδευτική Πολυτέλεια, αντανακλάται σε γενναιόδωρα σμιλεμένες επιφάνειες, μειωμένες αρθρώσεις και απρόσκοπτες μεταβάσεις (άψογος σχεδιασμός). Στο εμπρός μέρος κυριαρχεί το τμήμα «Black Panel» και οι καινοτόμοι προβολείς που συνδέονται με μια φωτεινή ζώνη.
Τα στοιχεία αυτά σχηματίζουν το ξεχωριστό πρόσωπο. Η αποκλειστική εμφάνιση της μάσκας Black Panel με κεντρικό αστέρι Mercedes μπορεί να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο: Με το (προαιρετικό) τρισδιάστατο μοτίβο αστεριού. Αυτό το σχέδιο Mercedes-Benz διατίθεται σε συνδυασμό με τον εξοπλισμό AMG Line. Το σχέδιο παίρνει το αρχικό αστέρι του Daimler-Motorengesellschaft, το οποίο καταχωρήθηκε ως εμπορικό σήμα το 1911.
Η EQS είναι η πρώτη Mercedes που προσφέρει τη δυνατότητα ενεργοποίησης εντελώς νέων λειτουργιών οχημάτων μέσω ψηφιακών ενημερώσεων (OTA) σε πολλούς λειτουργικούς τομείς. Διαθέσιμα από την κυκλοφορία είναι δύο ειδικά προγράμματα οδήγησης για νέους οδηγούς και προσωπικό εξυπηρέτησης.
Αυτό σημαίνει ότι, μετά την αγορά και την αρχική διαμόρφωση του νέου αυτοκινήτου, ορισμένα από τα χαρακτηριστικά της EQS μπορούν να προσαρμοστούν σύμφωνα με τις προσωπικές σας προτιμήσεις. Θα είναι επίσης δυνατό να παραγγείλετε το μοντέλο με τετραδιεύθυνση με τη μεγαλύτερη γωνία διεύθυνσης δέκα μοιρών. Αυτό επιτρέπει έναν κύκλο στροφής 10,9 μέτρων για το EQS, το οποίο έχει μήκος πάνω από πέντε μέτρα.
Ο οδηγός μπορεί να σταθμεύσει το αυτοκίνητο μέσω smartphone χρησιμοποιώντας το Remote Parking Assist (με την προεγκατάσταση του Intelligent Park Pilot) όπου υπάρχου χώροι στάθμευσης που υποστηρίζουν το σύστημα. Με το προαιρετικό σύστημα Drive Pilot, η EQS θα μπορεί να οδηγείται υπό όρους στην αυτοματοποιημένη λειτουργία (αυτόνομη οδήγηση με ταχύτητα έως και 60 km/h, όπου η πυκνότητα της κυκλοφορίας είναι υψηλή ή σε ουρές σε κατάλληλα τμήματα αυτοκινητοδρόμων, αρχικά στη Γερμανία.
Ως επιλογή, η EQS διαθέτει αυτόματες πόρτες άνεσης μπροστά και πίσω. Όταν ο οδηγός πλησιάζει το αυτοκίνητο, πρώτα απ ‘όλα οι λαβές στις πόρτες επεκτείνονται. Καθώς πλησιάζει περισσότερο, η πόρτα του οδηγού ανοίγει αυτόματα.
Χρησιμοποιώντας το MBUX, ο οδηγός είναι επίσης σε θέση να ανοίξει τις πίσω πόρτες με φωνητική εντολή , για να αφήσει τα παιδιά μπροστά από το σχολείο. Ως εξαιρετικά… έξυπνο όχημα, το EQS διαθέτει έως και 350 αισθητήρες, ανάλογα με τον εξοπλισμό. Αυτός ο πλούτος πληροφοριών επεξεργάζεται από μονάδες ελέγχου που, ελεγχόμενες από αλγορίθμους, λαμβάνουν αποφάσεις με αστραπιαία ταχύτητα. Έτσι η EQS μπορεί να επεκτείνει τις δυνατότητές της με βάση νέες εμπειρίες, επειδή είναι εξαιρετικά ικανό να μάθει χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη (AI).
Η νέα οθόνη Hyperscreen
Η υπερ οθόνη του συστήματος MBUX είναι το απόλυτο highlight στο εσωτερικό της EQS. Η μεγάλη αυτή κυρτή μονάδα οθόνης σχεδόν καλύπτει την περιοχή ανάμεσα από τις δύο εμπρός κολώνες. Τρεις οθόνες βρίσκονται κάτω από ένα γυαλί κάλυψης και φαίνεται να συγχωνεύονται σε μία. Η οθόνη OLED 12,3 ιντσών για τον μπροστινό επιβάτη του δίνει την δική του περιοχή ελέγχου. Οι λειτουργίες ψυχαγωγίας είναι διαθέσιμες εκεί μόνο ενώ το αυτοκίνητο οδηγείται σύμφωνα με τους ειδικούς νομικούς κανονισμούς της χώρας.
Η Mercedes-EQ βασίζεται σε μια έξυπνη λογική κλειδώματος για να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού που βασίζεται στην κάμερα: Αν αυτή εντοπίσει ότι ο οδηγός κοιτάζει την μπροστινή οθόνη επιβατών, η τελευταία απενεργοποιείται αυτόματα. Με ένα νέο λογισμικό, το MBUX προσαρμόζεται πλήρως στο χρήστη του και κάνει εξατομικευμένες προτάσεις για πολλές λειτουργίες infotainment και άνεσης.
Η τελευταία γενιά συστημάτων υποβοήθησης οδηγού περιλαμβάνει πολλές λειτουργίες υποστήριξης προγραμμάτων οδήγησης. Νέα, για παράδειγμα, είναι η πρόσθετη προειδοποίηση microsleep από το Attention Assist. Αναλύει τις κινήσεις των βλεφάρων του οδηγού μέσω κάμερας στην οθόνη του (μόνο σε συνδυασμό με την Hyperscreen MBUX).
Όπως και όλες οι άλλες Mercedes, το EQS διαθέτει επομένως ένα άκαμπτο θάλαμο επιβατών, ειδικές ζώνες παραμόρφωσης και συστήματα συγκράτησης τελευταίας τεχνολογίας. Το γεγονός ότι η EQS βασίζεται σε μια πλήρως ηλεκτρική αρχιτεκτονική άνοιξε επίσης νέες δυνατότητες σχεδιασμού για την ιδέα της ασφάλειάς της.
Επειδή δεν υπάρχει μεγάλο μπλοκ κινητήρα, η συμπεριφορά σε μετωπική σύγκρουση διαμορφώθηκε ακόμα καλύτερα. Εκτός από τις τυπικές δοκιμές σύγκρουσης, επαληθεύτηκαν οι επιδόσεις του αυτοκινήτου σε διάφορες πρόσθετες καταστάσεις φορτίου και πραγματοποιήθηκαν εκτεταμένες δοκιμές κατασκευαστικών στοιχείων στο Κέντρο Τεχνολογίας Ασφάλειας Οχημάτων (TFS).
ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΤΟΥΣ ΜΕΓΕΘΟΣ