Μία νέα σειρά φωτογραφιών και σχεδίων από το εντυπωσιακό εσωτερικό του υπερηχητικού τζετ των 1.100mph (Mach 1.6), του Spike S-512 Supersonic Business Jet, ξεπερνούν κάθε φαντασία και δείχνουν ξεκάθαρα το μέλλον στις ιδιωτικές αερομεταφορές.
Το 100 εκατομμυρίων δολαρίων αεροσκάφος της Spike Aerospace, το οποίο θα μπορεί να ταξιδεύει από τη Νέα Υόρκη στο Λονδίνο σε περίπου τρεισήμισι ώρες, πρόκειται να ξεκινήσει δοκιμαστικές πτήσεις το 2022 και να πετάει με επιβάτες «το 2028», σύμφωνα με τον CEO της εταιρείας από τη Βοστόνη, Vik Kachoria.
Τα σχέδια του τζετ δείχνουν πως 12 έως 18 επιβάτες του αεροπλάνου θα μπορούν να έχουν ανέσεις εφάμιλλες ενός «μίνι πεντάστερου ξενοδοχείου στον ουρανό».
Σύμφωνα με τον Kachoria, ακόμα και όταν οι καμπίνες θα είναι έτοιμες προς χρήση θα διαθέτουν τέτοια τεχνολογία που θα μπορούν να προσαρμόζονται στις επιλογές των ιδιοκτητών-επιβατών.
Αυτό θα συμβαίνει μέσω της τεχνολογίας «Multiplex Digital χωρίς παράθυρα», δηλαδή οθόνες υψηλής ευκρίνειας μεγάλους μήκους που θα είναι τοποθετημένες στην παραδοσιακή θέση των παραθύρων και οι οποίες θα μπορούν να εμφανίζουν οτιδήποτε, από πανοράματα φυσικών τοπίων έως ταινίες αλλά και παρουσιάσεις από φορητό υπολογιστή.
Η προβολή από αυτές τις οθόνες θα μπορεί να ελεγχθεί από smartphone ή tablet, καθώς και από διαισθητικά touchpad σε κάθε θέση, λέει ο CEO της Spike Aerospace.
Ο Kachoria προσθέτει ότι με την εξάλειψη των παραδοσιακών παραθύρων, η καμπίνα θα προσφέρει «άνευ προηγουμένου μείωση θορύβου και ανώτερη αντοχή για ήσυχες, γαλήνιες πτήσεις».
Άλλωστε, όπως γνωρίζει κάθε γνώστης των αερομεταφορών, τα παράθυρα είναι πάντα το αδύναμο σημείο στην άτρακτο.
Φυσικά, αυτό που κάνει ξεχωριστό το Spike S-512 είναι η ταχύτητά του. Η εταιρεία αναφέρει ότι είναι το πρώτο αεροσκάφος που έχει σχεδιαστεί αεροδυναμικά για να προσφέρει «αποκλειστική τεχνολογία υπερηχητικής πτήσης». «Σχεδιάστηκε από το έδαφος για να ταξιδεύει με υπερηχητική ταχύτητα ήσυχα και αποτελεσματικά, ανοίγοντας προορισμούς παγκοσμίως σε ταξιδιώτες που απαιτούν τις καλύτερες και ταχύτερες ιδιωτικές αεροπορικές μεταφορές» αναφέρει η εταιρεία.
Οι δίδυμοι κινητήρες του τζετ θα προσφέρουν τη δυνατότητα πτήσεων από το Λονδίνο στο Ντουμπάι σε λίγο περισσότερο από τρεις ώρες και για Χονγκ Κονγκ σε μόλις πάνω από 5,5 ώρες. Επίσης, το ταξίδι από τη Νέα Υόρκη στο Λος Άντζελες θα διαρκεί λίγο περισσότερο από δύο ώρες, για το Τόκιο σε 6,4 ώρες και για τη Ρώμη σε έξι μόλις ώρες.
Η Spike Aerospace αναφέρει επίσης ότι «Το S-512 θα είναι το γρηγορότερο μη στρατιωτικό αεροσκάφος, εξοικονομώντας ώρες πτήσης στους επιβάτες σε κάθε ταξίδι και παρέχοντας μια απαράμιλλη εμπειρία κατά τη διαδρομή. Τα αεροπορικά ταξίδια δεν θα είναι ποτέ τα ίδια».
Η εταιρεία σχεδιάζει επίσης ένα ιδιωτικό τζετ που θα είναι ακόμη πιο γρήγορο από το S-512, ικανό να πετάει από τη Νέα Υόρκη στο Λονδίνο σε μόλις 90 λεπτά. Αλλά αυτό δεν θα εμφανιστεί μέχρι τουλάχιστον το 2035.
Δύο άλλες εταιρείες των ΗΠΑ αναπτύσσουν υπερηχητικά ιδιωτικά τζετ, η Boom Supersonic και η Aerion.
Το Concorde, το τελευταίο υπερηχητικό επιβατικό αεροσκάφος, τέθηκε σε υπηρεσία το 1976 και συνέχισε να πετά για 27 χρόνια. Είχε μέγιστη ταχύτητα διπλάσια από την ταχύτητα του ήχου, στα Mach 2,04 (1,354 mph ή 2,180 kph σε υψόμετρο ταξιδιού) και μπορούσε να φιλοξενήσει από 92 έως 128 επιβάτες.
Το Concorde αποσύρθηκε το 2003 λόγω της γενικής ύφεσης στον κλάδο της εμπορικής αεροπορίας αλλά και μετά τη συντριβή ενός από αυτά το 2000.