42.grFashion BookΗ ονειρική επίδειξη του Simon Porte Jacquemus σε λιβάδι με στάχυα

Δείτε Video + Εικόνες

Η ονειρική επίδειξη του Simon Porte Jacquemus σε λιβάδι με στάχυα

Η συλλογή, με τίτλο «L’Amour», παρουσιάστηκε στο Γαλλικό Εθνικό Πάρκο Vexin παρουσία 100 καλεσμένων

«Προσωπικά, πιστεύω ότι μία επίδειξη μόδας δεν μπορεί να γίνεται ψηφιακά ή να καταγράφεται σε βίντεο, όσο εντυπωσιακό κι αν είναι» δήλωσε ο σχεδιαστής Simon Porte Jacquemus που παρουσίασε τη συλλογή του για την άνοιξη/καλοκαίρι 2021 σε ένα λιβάδι με στάχυα έξω από το Παρίσι. «Είναι το αποκορύφωμα της δουλειάς μας. Είναι σημαντικό για εμάς να συνεχίσουμε, όπως ακριβώς ένα εστιατόριο που ξανανοίγει τις πόρτες του. Είναι η ζωή μας».

Σε έναν φαινομενικά ατελείωτο χωράφι σιταριού, ο Jacquemus δημιούργησε έναν μπεζ διάδρομο, όπου τα μοντέλα του περπάτησαν φορώντας τα τελευταία κομμάτια του γαλλικού brand μόδας. Η συλλογή, με τίτλο «L’Amour» περιελάμβανε μια σειρά από κομψά φορέματα σε ουδέτερες αποχρώσεις – με τις ντελικάτες λεπτομέρειες τις οποίες ο ιδρυτής της μάρκας, Simon Porte Jacquemus είχε προσθέσει και στα προηγούμενα καλοκαιρινά στυλ. Εκτός από τα κλασικά του κομμάτια, η συλλογή διαπνέεται από μία μια αίσθηση ζεστού καιρού, με crop-tops, μπλουζάκια με oγκώδη μανίκια και διακοσμητικές λεπτομέρειες, όπως και μίνι φορέματα και midi φούστες. Παράλληλα από τη νέα συλλογή δεν λείπουν και τα πιο καθημερινά αλλά «αυστηρα» κομμάτια όπως σακάκια, πουκάμισα και pencil φούστες σε μια neutral χρωματική παλέτα.

 

View this post on Instagram

 

“As an idea for this collection, L’Amour began as something different. I imagined people gathered together celebrating love. Alexander Ekman’s choreography of wheat tossed passionately through the air. Emir Kursturica’s film, Time of the Gypsies with its enchanting realism. These scenes of ceremony large and small. But what’s so beautiful about L’Amour is how it can endure—sometimes even grow stronger—in the absence of people being together. Not long after my team was separated from each other, we were all in our homes feeling the desire to work, and a new vision of the collection emerged. We became a human chain, every step of the creative process executed with love. In fact, every decision I make concerning JACQUEMUS is motivated first by love and common sense. It’s why we shifted to a more sustainable rhythm last year, with two shows combining menswear and womenswear, held in January and June. This decision ended up saving us this season, since we had received all our fabric orders ahead of the confinement. Deciding to go ahead with our usual collection schedule and with a show is at the heart of our visual identity, our commercial strategy. With this smaller collection, presented mainly to our family and friends, we bring our interior worlds out into the open, interpreting the humble fabrics and objects we live with that have their own poems to tell. Within the home, L’Amour reveals itself in small wonders. Separate but collectively, we realized that the home is a place of endless inspiration. These impressions are what I wanted to recreate in this setting today, where we have been fully sensitive to the circumstances. My team has put in an enormous effort these last few months, and I am so grateful that we arrived here, that we are gathered together in the end. For me, it is important for people to see that a true celebration of L’Amour is universal.” Simon

A post shared by JACQUEMUS (@jacquemus) on

Η αλήθεια είναι πως ήταν δύσκολο να ξεπεράσει την εντυπωσιακή επίδειξη της συλλογής του για την άνοιξη/καλοκαίρι 2020 που πραγματοποιήθηκε στην Προβηγκία και τα μοντέλα περπάτησαν πάνω σε έναν έντονο ροζ διάδρομο στο ύπαιθρο ανάμεσα σε λεβάντες. Όμως ο σχεδιαστής βρήκε ένα γραφικό μέρος στο Γαλλικό Εθνικό Πάρκο Vexin που ήταν αντάξιο του προηγούμενου. Εκατό καλεσμένοι κάθισαν στο πλάι μιας αυτοσχέδια ξύλινης πασαρέλας 600 μέτρων.

 

View this post on Instagram

 

“As an idea for this collection, L’Amour began as something different. I imagined people gathered together celebrating love. Alexander Ekman’s choreography of wheat tossed passionately through the air. Emir Kursturica’s film, Time of the Gypsies with its enchanting realism. These scenes of ceremony large and small. But what’s so beautiful about L’Amour is how it can endure—sometimes even grow stronger—in the absence of people being together. Not long after my team was separated from each other, we were all in our homes feeling the desire to work, and a new vision of the collection emerged. We became a human chain, every step of the creative process executed with love. In fact, every decision I make concerning JACQUEMUS is motivated first by love and common sense. It’s why we shifted to a more sustainable rhythm last year, with two shows combining menswear and womenswear, held in January and June. This decision ended up saving us this season, since we had received all our fabric orders ahead of the confinement. Deciding to go ahead with our usual collection schedule and with a show is at the heart of our visual identity, our commercial strategy. With this smaller collection, presented mainly to our family and friends, we bring our interior worlds out into the open, interpreting the humble fabrics and objects we live with that have their own poems to tell. Within the home, L’Amour reveals itself in small wonders. Separate but collectively, we realized that the home is a place of endless inspiration. These impressions are what I wanted to recreate in this setting today, where we have been fully sensitive to the circumstances. My team has put in an enormous effort these last few months, and I am so grateful that we arrived here, that we are gathered together in the end. For me, it is important for people to see that a true celebration of L’Amour is universal.” Simon

A post shared by JACQUEMUS (@jacquemus) on

ΔΕΙΤΕ ΤΟ VIDEO ΤΗΣ ΕΠΙΔΕΙΞΗΣ 

ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΤΟΥΣ ΜΕΓΕΘΟΣ

ALL THE PHOTOS ARE FROM www.jacquemus.com
SHARE

Περισσότερα

MORE FASHION BOOK