Πληρέστατος ημερών (στα 94 του χρόνια), πληρέστατος ταινιών, «χορτάτος» από ωραίες συνεργασίες, ο Μισέλ Πικολί, που έφυγε από τη ζωή την Κυριακή, θα μνημονεύεται για χρόνια ως ένας από τους κορυφαίους ηθοποιούς του γαλλικού κινηματογράφου -και όχι μόνο. Όσοι τον γνώρισαν, όσοι έπαιξαν στο πλευρό του, είχαν κάτι να θυμηθούν, αλλά πιο χαρακτηριστικές ήταν οι ατάκες της θρυλικής Μπριζίτ Μπαρντό, που είχε εμφανιστεί στο πλευρό του στην «Περιφρόνηση» (Le Mépris, 1963) του Ζαν-Λικ Γκοντάρ: «Μοιραζόμασταν μια μεγάλη κι αμοιβαία εκτίμηση» είπε η 85χρονη σήμερα ηθοποιός, που προσέθεσε με μάλλον… ποιητική διάθεση: «Το τελευταίο άφρισμα της nouvelle vague τον πήρε μακριά, αφήνοντάς με μονάχη μου στην εγκαταλελειμμένη παραλία (αναφορά στο υπέροχο τραγούδι «La Madrague» που ερμήνευσε η ίδια). Είχε ταλέντο, χιούμορ και του άρεσαν οι γλουτοί μου», ήταν συγκεκριμένα η αντίδραση της Μπαρντό.
Στο ξεκίνημα της ταινίας του Γκοντάρ, η Μπαρντό εμφανίζονταν γυμνή πάνω σε ένα κρεβάτι, απαριθμώντας ένα προς ένα τα μέρη του σώματός της κάτω από το στοργικό βλέμμα του Πικολί στη διάρκεια ενός αλησμόνητου διαλόγου, με υπόκρουση την υποβλητική μουσική του Ζορζ Ντελερί: «Βλέπεις τα οπίσθιά μου στον καθρέφτη; – Ναι -Βρίσκεις τους γλουτούς μου όμορφους; – Ναι, πολύ».
Η ταινία, η οποία το 1963 θα αποκαλύψει τον Γάλλο ηθοποιό στο ευρύ κοινό, αφηγείται την αποσύνθεση της σχέσης του ζευγαριού κατά τη διάρκεια του γυρίσματος μιας κινηματογραφικής ταινίας στην Ιταλία, στην οποία εργάζεται ο χαρακτήρας που ερμήνευε ο Πικολί, ένας σεναριογράφος.
Ένας θρύλος της γαλλικής σκηνής και του παγκόσμιου κινηματογράφου, ο Μισέλ Πικολί γύρισε περισσότερες από 150 ταινίες στη σταδιοδρομία του, με κάποιους από τους μεγαλύτερους σκηνοθέτες στην ιστορία της μεγάλης οθόνης, όπως τους Χίτσκοκ, Μπουνιουέλ, Γκοντάρ και Μάρκο Φερέρι. Επί της οθόνης είχε την τύχη να σφίξει στην αγκαλιά του ορισμένες από τις πιο όμορφες ηθοποιούς, από τη Μπριζίτ Μπαρντό και την Κατρίν Ντενέβ, έως την αλησμόνητη Ρόμι Σνάιντερ.