Με την αύξηση του αριθμού των υπερ-εκατομμυριούχων του πλανήτη και των mega-πολυεθνικών δημιουργείται χρόνο με το χρόνο η ανάγκη ανάπτυξης στόλων ιδιωτικών αεροσκαφών. Υπερσύγχρονα και υπερμεγέθη jets, ειδικά διαμορφωμένα και απόλυτα λειτουργικά σε μέλη επιχειρήσεων, σκίζουν καθημερινά τους αιθέρες του πλανήτη, χωρίς μάλιστα να πηγαίνει πολύτιμος χρόνος, χαμένος για τους επιβάτες.
Μία από τις πρώτες που μπήκε οργανωμένα σε αυτή την πανάκριβη αγορά ήταν η Boeing Business Jet τo 1996, μια συνεργασία της Boeing Commercial Airplanes και της GE Aviation, ενώ το 1997 ακολούθησε η Airbus Corporate Jets, που μετά το Boeing 737, το 1997 ενέταξε σε αυτή την κατηγορία το A319. Από τότε μέχρι σήμερα, η Airbus έχει πωλήσει περισσότερα από 300 αεροσκάφη της για εταιρική χρήση, διαφόρων τύπων και μοντέλων, ενώ άλλα 200 υπολογίζεται πως είναι στο στάδιο παραγγελιών. Βέβαια, δεν είναι όλα ΜΟΝΟ για μεταφορά επιβατών αλλά αυτή είναι μια ειδική κατηγορία που αναπτύσσεται γοργά τα τελευταία χρόνια.
Ένα από τα πιο επιτυχημένα αεροσκάφη της κατηγορίας είναι το Airbus ACJ319, ένα ιδιωτικό jet βασισμένο στο A319. Με αρκετές αλλαγές στα μηχανικά μέρη και πιο άνετο πτητικά, το ACJ319 έχει ήδη χρησιμοποιηθεί σαν κυβερνητικό αεροσκάφος σε χώρες όπως οι Αρμενία, Βραζιλία, Τσεχία, Ιταλία, Μαλαισία, Σλοβακία, Ταϊλάνδη, Τουρκία, Ουκρανία και Βενεζουέλα. Επιπλέον, λόγω της μεγαλύτερης διαμέτρου της ατράκτου του, σε σχέση με τους άμεσους ανταγωνιστές του, όπως τα Boeing BBJ1, Gulfstream G550 και Bombardier Global Express, το ACJ319 εξελίσσεται γοργά στον τομέα των καθαρά ιδιωτικών αεροσκαφών, δίνοντας τεράστια βάση και στην εσωτερική διακόσμηση και διαρρύθμιση των χώρων του.
Πρόσφατα, η Airbus ξεκίνησε τη συνεργασία της με τους Ιταλούς της Pagani Automobili. H Pagani είναι από τους πιο ονομαστούς κατασκευαστές σούπερ σπορ μοντέλων και ας μετράει λιγότερα από 25 χρόνια ζωής. Ιδρύθηκε το 1992 από τον Αργεντινό Horacio Pagani, έχει έδρα το χωριό -στην κυριολεξία- San Cesario sul Panaro κοντά στη Modena και ήταν από τις πρώτες εταιρείες που ασχολήθηκε εντατικά με το ανθρακόνημα και άλλα συνθετικά υλικά, ενώ παρουσίασε το πρώτο της μοντέλο, τη θρυλική πια Zonda, το 1999.
Οι Ιταλοί εφάρμοσαν στο ACJ319neo το σχέδιο οροφής του περίφημου υπεραυτοκινήτου τους Pagani Huayra δημιουργώντας ένα αποτέλεσμα που άφησε άφωνους τους υπέυθυνους της Airbus. Ουσιαστικά, οι επιβάτες του ανανεωμένου ACJ319 με το εσωτερικό «Infinito», όπως ονομάστηκε, θα ζουν στο απόλυτο την εμπειρία της πτήσης μέσω μιας γυάλινης οροφής, σχεδιαστικά παρόμοιας με εκείνης του Huayra. Επιπλέον, φυσικά μαλακά δέρματα, ξύλινα πατώματα, έπιπλα με στοιχεία από κομμένα ανθρακονήματα, γυάλινα χωρίσματα που θα… χάνονται με το πάτημα ενός κουμπιού αφής, όλα με την υπογραφή του Horacio Pagani, του δημιουργού και επικεφαλή σχεδιαστή της Pagani Automobili SpA. Περισσότερες λεπτομέρειες για τη συνεργασία Airbus-Pagani δεν έχουν γίνει ακόμα γνωστές ούτε -βέβαια- το πόσο μπορεί να κοστίζει το ACJ319neo με το «Infinito». Η τιμή πάντως του βασικού μοντέλου ξεκινάει από τα 99,5 εκατομμύρια δολάρια.