Αν και δεν είναι στο «αίμα» των Ελλήνων οι μεγάλες διαδρομές με μηχανές πολλών κυβικών, ίσως και γιατί η Ελλάδα είναι μια μικρή χώρα με πολύ απρόβλεπτο οδικό δίκτυο, τα «road trip» μεγάλων αποστάσεων είναι στην κουλτούρα και στο lifestyle των απανταχού μηχανόβιων, τόσο στις Ηνωμένες Πολιτείες όσο και στην Αυστραλία (στην Ευρώπη λιγότερο). Εντυπωσιακές μοτοσυκλέτες πολλών κυβικών με όλες τις ανέσεις και κάθε είδους εξοπλισμό οργώνουν στην κυριολεξία τις μεγάλες λεωφόρους της Δύσης και του νότιου ημισφαρίου προσφέροντας αμέτρητες συγκινήσεις στους αναβάτες τους και την απόλυτη αίσθηση της ελευθερίας. Τρεις εξαιρετικές μηχανές που κυκλοφόρησαν σχετικά πρόσφατα στην αγορά αποτελούν το απόλυτο εργαλείο οδήγησης σε μεγάλες αποστάσεις και αντικείμενο του πόθου για αμέτρητους λάτρεις της μοτοσυκλέτας!
KTM 1290 Super Duke R
Μεταξύ εκατοντάδων επιλογών από πανίσχυρες αλλά και στυλάτες αθλητικές μηχανές της αγοράς, η αυστριακή KTM 1290 Super Duke R δείχνει η απόλυτη επιλογή για οδήγηση σε επαρχιακούς δρόμους γεμάτους απρόβλεπτες καταστάσεις, επικίνδυνα εμπόδια και πολλές, απότομες στροφές. το Super Duke R είναι σταθερό, ευέλικτο και ελαφρύ, πραγματικό παιχνίδι στα χέρια του αναβάτη και προσβάσιμο σε κάθε οδηγικό επίπεδο. Μια πραγματικά σεμιναριακή γυμνή μοτοσυκλέτα, που συγκινεί τόσο με τα δυναμικά της χαρακτηριστικά, όσο και με την εντυπωσιακή της αισθητική.
Η δυνατότερη streetfighter παραγωγής, κινείται από τον V2 των 1301cc, με 177 ίππους, βουνά ροπής και ομαλή απόκριση στο γκάζι. Η θηρώδης μηχανή της χαλιναγωγείται από προηγμένο traction control, διαφορετικούς χάρτες ψεκασμού και βεβαίως κορυφαία περιφερειακά. Το εντυπωσιακό, ατσάλινο, σωληνωτό πλαίσιο συνδυάζεται με κορυφαίες αναρτήσεις της WP, εξελιγμένες αποκλειστικά για το Super Duke R και monoblock, ακτινικα φρένα της Brembo, ίδια με του Ducati 1199 Panigale.
Τα φρένα συνεργάζονται με το εξαιρετικό ABS της Bosch, που διαθέτει δυνατότητα απενεργοποίησης και επιλογή “Supermoto”, όπου ο αναβάτης μπορεί να μπλοκάρει αποκλειστικά τον πίσω τροχό, τοποθετώντας τη μοτοσυκλέτα στο σημείο που θέλει πριν τη στροφή. Στο δρόμο, το 1290 Super Duke R συμπεριφέρεται με ωριμότητα και ασφάλεια, μέχρι το γκάζι να ανοίξει στέλνοντας με ευκολία τον εμπρός τροχό στον αέρα. Σε μετρήσεις του Βρετανικού MCN, το μεγάλο, γυμνό ΚΤΜ χρειάστηκε μόνο 4,79 δευτερόλεπτα για να επιταχύνει από τα 50 μέχρι τα 160 χλμ/ώρα, με τρίτη στο κιβώτιο. Δηλαδή, γρηγορότερα από οποιαδήποτε μοτοσυκλέτα παραγωγής!
BMW K1600 B
H νέα K 1600 B με 6-κύλινδρο σε σειρά κινητήρα και κορυφαία απόδοση 118 kW (160 hp) αποτελεί συνώνυμο της φινέτσας, της δύναμης και της πολυτέλειας σε δύο τροχούς και μεταμορφώνει τον κάθε δρόμο, την κάθε διαδρομή, το κάθε λεπτό σε μία απαράμιλλη εμπειρία. Η χαρακτηριστική αεροδυναμική γραμμή με ένα χαμηλό πίσω τμήμα και σκούρους χρωματικούς συνδυασμούς αποτελούν τα συστατικά μιας ξεκούραστης και απολαυστικής εμπειρίας. Σχεδιαστικά, η νέα κατάμαυρη (Black Storm metallic με μαύρα εξαρτήματα του πλαισίου και του συστήματος μετάδοσης) K 1600 B έχει τη μορφή ενός bagger, ενός αποκλειστικού τύπου μοτοσικλέτας που είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στις ΗΠΑ. Χαρακτηριστικά γνωρίσματα της έκδοσης bagger είναι η σιλουέτα σε σχήμα σταγόνας, με το υψηλότερο σημείο της να βρίσκεται στο εμπρός φέρινγκ, η αεροδυναμική γραμμή και οι βαθιές πλαϊνές βαλίτσες με ενσωματωμένα πίσω φώτα Αμερικανικού στυλ. Νέοι, χρωμιωμένοι σιγαστήρες εκτείνονται παράλληλα με το δρόμο και αποτελούν αναπόσπαστο στοιχείο της γοητείας μιας bagger μοτοσικλέτας.
Βασισμένη εν πολλοίς στην τεχνολογία της εξακύλινδρης BMW μοτοσικλέτας τουρισμού, K 1600 GT, η νέα K 1600 B έρχεται με θεαματική προς τα πίσω σχεδίαση, με ένα πλήρως ανασχεδιασμένο πίσω τμήμα. Η νέα αυτή σχεδίαση την κάνει να δείχνει χαμηλωμένη και λεπτή, ενώ χάρη στο πίσω πλαίσιο, μειώνεται αισθητά το ύψος της πίσω σέλας. Οι ανασχεδιασμένες, μεγαλύτερης χωρητικότητας πλαϊνές βαλίτσες με τα πιο λεπτά καλύμματα επιτρέπουν άνετη και αποδοτική φόρτωση των αποσκευών. Ο πίσω λασπωτήρας τώρα αναδιπλώνεται για να διευκολύνει την αφαίρεση του πίσω τροχού.
Το φέρινγκ της νέας K 1600 B με την ειδικά προσαρμοσμένη ζελατίνα συμβάλλει στη δυναμική και εντυπωσιακή εμφάνιση της μοτοσικλέτας. Για αποτελεσματική προστασία από τον αέρα και τις καιρικές συνθήκες, τα πλαϊνά τμήματα των ανακλαστήρων αέρα είναι μακρύτερα. Επίσης υπάρχουν ανακλαστήρες αέρα που προστατεύουν τα χέρια του αναβάτη. Οι δύο καθρέπτες εναρμονίζονται με τη σχεδιαστική φιλοσοφία της μοτοσικλέτας, διασφαλίζοντας καλή ορατότητα της πίσω κυκλοφορίας, χάρη στις μεγάλες ευρυγώνιες επιφάνειές τους.
Indian Chieftain Limited and Chieftain Elite
Το Indian Chieftain είναι το πολυτελέστερο μοντέλο της οικογένειας Chief και είναι bagger! Είναι δηλαδή ένα «ελαφρωμένο» τουριστικό cruiser, με βαλίτσες δηλαδή και με προστασία από τον αέρα, αλλά όχι τόσο βαρυφορτωμένο όσο ένα πλήρους ανάπτυξης τουριστικό cruiser με top case και θρόνο για τον συνεπιβάτη (όπως είναι το Indian Roadmaster). Προ΄κειται για μία μηχανή που ιαθέτει μεγάλο και πολύ αποτελεσματικό φέρινγκ που προστατεύει και τα χέρια, έχει ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, ηχοσύστημα, φλας που σβήνουν αυτόματα, βαλίτσες με κεντρικό κλείδωμα και keyless σύστημα ελέγχου της κλειδαριάς. Είναι μια δηλαδή μια πολύ σοβαρή τουριστική μοτοσικλέτα με πραγματικές δυνατότητες κάλυψης μεγάλων αποστάσεων.
Indian Chief συνεπάγεται ότι ο εμπρός τροχός σου θα έχει αυτό το μεγάλο φτερό. Είναι σήμα κατατεθέν για τα Indian και είναι μεταλλικό (και όχι από πλαστικό που θα ήταν φτηνότερο) για έναν απλό αλλά ευγενή λόγο: η βαφή είναι στιλπνότερη και βαθύτερη στο μέταλλο. Η όψη και ο αντίκτυπος που προκαλεί το Indian Chieftain είναι ό,τι περιμένει κανείς από ένα μεγάλο αμερικάνικο cruiser, είναι όμως γεγονός ότι η Indian έχει «γεμίσει» το μοντέλο της με πολύ ωραίες λεπτομέρειες. Όπως για παράδειγμα το φωτάκι στο φτερό σε σχήμα κεφαλής Ινδιάνου αρχηγού. Σε κάθε εξάρτημα σχεδόν της μοτοσικλέτας υπάρχει το λογότυπο της Indian.
Πρόσφατα, η Indian Motorcycle αποκάλυψε δυο νέες εκδόσεις της Chieftain, την Chieftain Limited και την Chieftain Elite. Η Limited διαθέτει 10άκτινο 19αρι τροχό μπροστά που συνδυάζεται με 16αρι πίσω και σύμφωνα με τον κατασκευαστή κάνει πιο «γρήγορο» το κράτημα. Τα φτερά είναι νέα, όπως και η δερμάτινη σέλα που «…δένει με το κομψό look της μοτοσυκλέτας». Όπως και η Limited, έτσι και η Elite είναι βαμμένη στο χέρι, μια διαδικασία με την οποία επιφορτίζεται μια μικρή ομάδα στη Νότια Dakota και διαρκεί 25 ώρες! Ειδικά η Elite έκδοση θα βγει στην παραγωγή σε μόλις 350 κομμάτια σε όλο τον κόσμο.