42.grNews DeskΗ περίφημη «σφήκα» (Vespa) της Piaggio γίνεται ηλεκτρική

Elettrica

Η περίφημη «σφήκα» (Vespa) της Piaggio γίνεται ηλεκτρική

72 χρόνια μετά, στο ίδιο εργοστάσιο της Pontedera που δημιουργήθηκε το θρυλικό σκούτερ

Ήταν τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου όταν στην κατεστραμμένη Ιταλία η εταιρεία Piaggio, η οποία μέχρι τότε κατασκεύαζε αμαξοστοιχίες, ναυτικά εξαρτήματα, κινητήρες αεροσκαφών, αεροπλάνα, φορτηγά, τραμ, λεωφορεία, τελεφερίκ και παράθυρα αλουμινίου, κατάφερε να ξαναλειτουργήσει τις κατεστραμμένες μονάδες παραγωγής της που είχαν πληγεί από τους βομβαρδισμούς στην Pontedera. Η αγορά αυτοκινήτου δεν είχε κίνητρο να αναπτυχθεί στα πρώτα χρόνια μετά τον πόλεμο, καθώς τόσο η οικονομία, όσο και το οδικό δίκτυο της Ιταλίας είχαν πληγεί ανεπανόρθωτα από τον πόλεμο.
Ο Ενρίκο Πιάτζιο, γιος του ιδρυτή της Piaggio, Ρινάλντο Πιάτζιο, αποφασίζει να εγκαταλείψει την αεροναυπηγική και προσπαθεί να ξεκινήσει την παραγωγή ενός νέου, σύγχρονου και οικονομικού μεταφορικού μέσου για τις μάζες που εκείνη τη χρονική στιγμή είχε ανάγκη η Ιταλία.

Ο Φερντινάντο Ινοτσέντι, ο οποίος πριν τον πόλεμο ήταν ιδιοκτήτης βιομηχανίας κατασκευής σωλήνων, ανέθεσε στον Κοραντίνο Ντ’ Ασκάνιο, πρώην μηχανικό αεροναυπηγικής και -πλέον- υπάλληλο της Piaggio, την σχεδίαση ενός οχήματος για άνδρες και γυναίκες που να μπορούσε να μεταφέρει και δεύτερο επιβάτη και να μην λερώνει τα ρούχα του οδηγού του από την κακή κατάσταση των δρόμων. Ο Ντ’ Ασκάνιο, που μισούσε τις μοτοσυκλέτες, σχεδίασε ένα εντελώς ξεχωριστό όχημα, το οποίο είχε προστατευτικό κάλυμμα και οι αλλαγές των ταχυτήτων ήταν στο χέρι, ενώ ο κινητήρας ήταν τοποθετημένος στον πίσω τροχό. Η μπροστινή <<ασπίδα>> κρατούσε τον αναβάτη καθαρό και στεγνό σε σύγκριση με τους αναβάτες των μέχρι τότε κλασικών μοτοσυκλετών.
Το μπροστινό ψαλίδι μιμούνταν το σύστημα προσγείωσης των αεροσκαφών, επιτρέποντας την εύκολη αλλαγή της διεύθυνσης του οχήματος. Η εσωτερική μετάδοση κίνησης κατευθείαν στον τροχό, καταργούσε αυτόματα την αλυσίδα στον πίσω τροχό που συνδυαζόταν με βρωμιά, μυρωδιά λαδιού και αισθητική μιζέρια. Αυτή ήταν η βασική σχεδίαση του νέου μοντέλου και έτσι ο Ντ’ Ασκάνιο πήγε τα σχέδια του στον Ενρίκο Πιάτζιο ο οποίος στη συνέχεια κατασκεύασε την περίφημη Βέσπα το 1946. Η γέννηση της πρώτης Vespa ήταν πλέον γεγονός.

72 χρόνια μετά, η Piaggio, στο ίδιο εργοστάσιο της Pontedera, κατασκεύασε και έχει έτοιμη προς διάθεση στην αγορά την πρώτη ηλεκτρική Vespa στην ιστορία του διάσημου ιταλικού scooter. Πρόκειται για την Elettrica, η οποία θα είναι διαθέσιμη σε δύο εκδόσεις, μία πλήρως ηλεκτρική και μία υβριδική.
Οι πρώτες Elettrica θα είναι διαθέσιμες για παραγγελία τον ερχόμενο Οκτώβρη με το κοινό να έχει την δυνατότητα να την παραγγείλει μόνο διαδικτυακά μέσω της ιστοσελίδας που έχει δημιουργήσει η Piaggio για αυτό τον σκοπό. Η τιμή της αναμένεται αρκετά τσουχτερή, καθώς σύμφωνα με τους Ιταλούς θα είναι ανάλογη με εκείνη των κορυφαίων Vespa που βρίσκονται αυτή τη στιγμή στην παραγωγή και δεν αποκλείεται να φτάσει ακόμη και τα 10.000 ευρώ, όσο δηλαδή κοστίζει και η 946.

Η Vespa Elettrica είναι ένα ιδιαίτερα προηγμένο scooter, με την Piaggio να έχει μεγάλα σχέδια για αυτό. Η ιταλική εταιρία εξελίσσει ήδη υποσυστήματα με λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης, τα οποία θα συνδράμουν στην ασφάλεια και πληροφόρηση του αναβάτη χάρη στον διαδραστικό τους χαρακτήρα. Το διάσημο ιταλικό scooter είναι ήδη προετοιμασμένο για να δεχτεί συστήματα, όπως το σύστημα αναγνώρισης ανθρώπων σε κοντινή απόσταση, αλλά και σύστημα αναγνώρισης του ιδιοκτήτη της, χωρίς την ύπαρξη κάποιου είδους κλειδιού.

Η πλήρως ηλεκτρική Elettrica θα κινείται από ένα μοτέρ με απόδοση που αντιστοιχεί σε κινητήρα εσωτερικής καύσης 50 κ.εκ. με την ισχύ να ανέρχεται λίγο κάτω από τους 4 ίππους (όσο επιτρέπει δηλαδή η νομοθεσία). Η ροπή ωστόσο θα ξεπερνά τα 20 κιλά, ενώ η Piaggio εγγυάται ελάχιστη αυτονομία 100 χλμ. με τον χρόνο για την πλήρη φόρτιση της μπαταρίας να ανέρχεται στις τέσσερις ώρες. Η υβριδική Elettrica Χ, χρησιμοποιεί έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης ως γεννήτρια για την φόρτιση της μπαταρίας, που μπαίνει σε λειτουργία όταν η στάθμη της πέσει κάτω από ένα επίπεδο. Η μπαταρία είναι στην συγκεκριμένη περίπτωση μικρότερη, ωστόσο χάρη στην γεννήτρια η αυτονομία διπλασιάζεται και ανέρχεται στα έως και 200 χλμ.

SHARE
MORE NEWS DESK