42.grNews DeskOTAM 65 HT: Υπέρτατη πολυτέλεια και υψηλή αισθητική με 60 κόμβους

«Made in Italy one off»

OTAM 65 HT: Υπέρτατη πολυτέλεια και υψηλή αισθητική με 60 κόμβους

Το εσωτερικό του σκάφους διαθέτει τρεις καμπίνες σχεδιασμένες στη λογική των ιδιωτικών τζετ [ΕΙΚΟΝΕΣ]

Μία από τις νέες θαυμαστές δημιουργίες της παρουσίασε η εταιρεία από τη Γένοβα, ΟΤΑΜ, ένα πανέμορφο σκάφος 20,3 μέτρων, βάρους 32 τόνων, με τρεις καμπίνες, που κατασκευάστηκε για να ικανοποιεί συγκεκριμένες απαιτήσεις ενός παθιασμένου ιδιοκτήτη γιοτ, ο οποίος δεν θα ήθελε απλά ένα πανάκριβο σκάφος της σειράς αλλά κάτι εντελώς προσαρμοσμένο στις ανάγκες και το στιλ ζωής του.

Πρόκειται για το OTAM 65 HT, στο οποίο η εταιρεία Francesco Guida Design έχει σχεδιάσει το εσωτερικό αλλά και το εξωτερικό του πιλοτηρίου, δίνοντας στο σκάφος ακόμα περισσότερη προσωπικότητα και πραγματοποιώντας όλες τις επιθυμίες του πελάτη, με μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια.

Alberto Cocchi

Η ακραία προσαρμογή στις απαιτήσεις των πελατών της, που χαρακτηρίζει το ιταλικό ναυπηγείο, εκφράζεται πλήρως στο νέο OTAM 65 HT, το οποίο μπορεί να περιγραφεί τέλεια ως «Made in Italy one off». Το σκάφος, η τιμή του οποίου υπολογίζεται στα 1.150.000 ευρώ ενσωματώνει τις έννοιες της εμπειρίας, της έρευνας, της ανάπτυξης, της ευελιξίας και του πρωτοποριακού σχεδιασμού σε συνδυασμό με την εξαιρετική απόδοση, ενώ η κατασκευή του κύτους του δύσκολα συναντάται σε άλλα σκάφη σαν το συγκεκριμένο. Η σπορ και εμβληματική αισθητική, σε καθαρό στιλ OTAM, είναι επίσης το αποτέλεσμα της συνεργασίας με έναν ιστορικό συνεργάτη της εταιρείας, όπως τον Umberto Tagliavini, από τη Marine Design and Services.

Αναπτύσσοντας το OTAM 65 HT, ο ιταλικός οίκος έχει επεκτείνει τα όριά του αγγίζοντας με το συγκεκριμένο σκάφος την υψηλότερη ταχύτητα που έχει επιτευχθεί ποτέ, τους 60 κόμβους, με ταχύτητα πλεύσης τους 50 κόμβων, μέσω ενός πυθμένα με 21° deadrise στην πρύμνη και διασφαλίζοντας απαράμιλλη πλοήγηση και τέλειο χειρισμό. Επιπλέον, αυτό το μοντέλο επιτυγχάνει σημαντικά υψηλότερη απόδοση καύσιμου από άλλα σκάφη του ίδιου μεγέθους που διατίθενται σήμερα στην αγορά, παρά την ταχύτητα, για την οποία τα σκάφη OTAM είναι γνωστά παγκοσμίως.

Alberto Cocchi

Το κατάστρωμα του OTAM 65 HT έχει κατασκευαστεί ενσωματώνοντας όλες τις επιθυμίες του αγοραστή του, ενώ ένα από τα πιο αξιοσημείωτα είναι η απουσία θυρών που οδηγούν στο πιλοτήριο, δημιουργώντας έτσι έναν μεγάλο, ανοιχτό χώρο (για καλύτερη απόλαυση της υπαίθριας ζωής) χωρίς να επηρεάζει καμία από τις ανέσεις του γιοτ, καθώς, για παράδειγμα, ολόκληρος ο χώρος διαθέτει ακόμα και κλιματισμό.

«Στο πιλοτήριο, αντί για το παραδοσιακό ξύλο teak», εξηγεί ο Francesco Guida, «χρησιμοποιήσαμε γκρίζο Esthec, με τις σανίδες τακτοποιημένες σε πτυχές για να τονίσουμε το πλάτος και όχι το μήκος. Επίσης, μία πρόκληση εδώ ήταν ότι το πλευρικό ντουλάπι έπρεπε να είναι αρκετά μεγάλο για να περιλαμβάνει όχι μόνο νεροχύτη και ψυγείο, αλλά και άλλες οικιακές συσκευές, όπως παγομηχανή και ψυγείο κρασιού, καθώς και άφθονο χώρο αποθήκευσης για επιτραπέζια σκεύη. Ο όγκος του ντουλαπιού χωρίζεται με λωρίδες από ανοξείδωτο ατσάλι στην πρόσοψη» συμπληρώνει.

Επίσης, ένθετα άνθρακα έχουν προστεθεί στο δάπεδο του καταστρώματος, από την άγκυρα έως την πλατφόρμα transom, καθώς το ιταλικό ναυπηγείο είναι πολύ γνωστό για την ευρεία χρησιμοποίηση τεχνολογικά προηγμένων υλικών. Εκτός από τη δημιουργία χρωματικής αντίθεσης με το λευκό μεταλλικό κύτος, οι ίνες άνθρακα μειώνουν επίσης το βάρος, βελτιώνοντας σημαντικά τη συνολική απόδοση.

Alberto Cocchi

Ωστόσο, οι εσωτερικοί χώροι και οι λεπτομέρειες του νέου OTAM 65 HT, που σχεδιάστηκαν από τη Francesco Guida Design, είναι εκείνες που κλέβουν την παράσταση. Οι κομψές γεωμετρίες που εκφράζουν το πρωτοποριακό στιλ δίνουν στο σκάφος έναν διαχρονικό χαρακτήρα και, ταυτόχρονα, σηματοδοτούν ένα νέο σημείο αναφοράς για την εσωτερική διακόσμηση στην αγορά. «Η όλη ιδέα βασίστηκε σε δύο βασικές προϋποθέσεις», εξηγεί ο Francesco Guida.

«Το πρώτο ήταν ότι η διακόσμηση έπρεπε να επισημάνει το γεγονός ότι πρόκειται για το ταχύτερο γιοτ που έχει κατασκευάσει ποτέ η OTAM και πιθανώς το γρηγορότερο στην κατηγορία του και έτσι εμπνευστήκαμε από τον ακόμη πιο ταχύτερο κόσμο των ιδιωτικών αεροσκαφών. Η δεύτερη προϋπόθεση ήταν ότι ο ιδιοκτήτης ήθελε ένα μονοχρωματικό σχέδιο ασπρόμαυρου χρώματος με ορατή αναφορά στα στοιχεία από ανθρακονήματα που χρησιμοποιούνται στην σύνθετη κατασκευή υψηλής τεχνολογίας του σκάφους».

Alberto Cocchi

«Επιτύχαμε αυτά τα αποτελέσματα με διάφορους τρόπους», συνεχίζει ο Guida. «Η λευκή βαφή με ανοιχτόχρωμο χρώμα και η δρυς με μαύρη χρώση συνδυάζονται με επιχρίσματα άνθρακα για τις οροφές και τις πλευρές, τα οποία είναι διακοσμημένα με τρόπο που θυμίζουν αεροπλάνα. Οι οροφές έχουν επίσης πολύ λεπτό σχήμα για να αντικατοπτρίζουν το αεροδυναμικό προφίλ. Έτσι, όσον αφορά τα υλικά, τα σχήματα και τα χρώματα το εσωτερικού ταιριάζουν απόλυτα με το εξωτερικό του σκάφους» συμπληρώνει.

Ο φωτισμός ήταν ένας άλλος σημαντικός τομέας μελέτης. «Μία από τις προκλήσεις που έπρεπε να ξεπεράσουμε είναι το γεγονός ότι δεν υπάρχουν παράθυρα, οπότε έπρεπε να κάνουμε τις τρεις καμπίνες κάτω από το κατάστρωμα ευάερες και φιλόξενες χωρίς να προσφύγουμε στο φυσικό φως. Όλος ο φωτισμός είναι έμμεσος και χρησιμοποιεί τις λευκές επιφάνειες για να αναπηδά το φως γύρω από τα δωμάτια και να τονίζει τα γλυπτά σχήματα. Για να χωρίσουμε το διάδρομο σχήματος S που συνδέει τις καμπίνες, εισάγαμε ένα «λόμπι» σε σχήμα οβάλ στη μέση για να παρέχουμε ένα ακόμα σημείο με πολύ ενδιαφέρον για τους φιλοξενούμενους» ανέφερε ο Guida.

Alberto Cocchi

Επιπλέον, τα χρώματα, τα σχήματα και τα υλικά του OTAM 65 HT έχουν επιλεγεί προσεκτικά για να συνυπάρχουν αρμονικά, δίνοντας στο σκάφος μια ισορροπημένη εμφάνιση. «Τα κρεβάτια με επικάλυψη δέρματος και τα πλαϊνά ντουλάπια μοιάζουν πολύ με τις ειδικές θέσεις για ύπνο και χαλάρωση πρώτης κατηγορίας που συναντάμε σε αεροπορικά ταξίδια και οι βουρτσισμένες, ανοξείδωτες λεπτομέρειες και οι λαβές των θυρών ταιριάζουν με το ανοιχτό γκρι του μαλακού μεταξιού και του μαλλιού.

Επίσης, Ένα εντυπωσιακό στοιχείο είναι και το μάρμαρο Striato Olimpico. Αυτό είναι το μόνο παραδοσιακό υλικό που χρησιμοποιήθηκε στο σκάφος, αλλά οι τολμηρές, οριζόντιες μαύρες και γκρι ρίγες του προσδίδουν μια πολύ μοντέρνα εμφάνιση που συνδυάζεται τέλεια με την υπόλοιπη διακόσμηση. Φυσικά, για να διατηρηθεί το βάρος, όλο το μάρμαρο είναι τοποθετημένο σε ένα υπόστρωμα από κηρήθρα αλουμινίου».

Alberto Cocchi

«Τα μπάνια είναι ξεχωριστά γιατί καταργήσαμε τους συμβατικούς νιπτήρες και τα αντικαταστήσαμε με ανεξάρτητα τοτέμ από ανοξείδωτο ατσάλι. Ακόμη και τα WC είναι καλυμμένα με ανοξείδωτο καπάκι, όχι σε αντίθεση με αυτά που βρίσκετε στα αεροπλάνα. Με την ίδια λογική κατασκευάστηκε και ολόκληρο το σκάφος», καταλήγει ο Francesco Guida. «Οι κομψές, αιχμηρές γεωμετρίες δίνουν στο σκάφος έναν διαχρονικό χαρακτήρα και, ταυτόχρονα, αντιπροσωπεύουν ένα νέο σημείο αναφοράς για την εσωτερική διακόσμηση στην αγορά των σπορ γιοτ».

ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΤΟΥΣ ΜΕΓΕΘΟΣ

ALL THE PHOTOS ARE BY Alberto Cocchi

OTAM 65 SPECS
Engines: Man V12 – 2000 hp customized white and black painted
Transmission: Arneson ASD 14L
Length LOA: 20,30 m
Hull Length: 18,32 m
Beam: 4,68 m
Depth: 1,30 m
Weight: 32 t
Fuel capacity: 3800 lt
Water capacity: 500 lt
Generator: 13 Kw
Cruising speed: 50 Kn
Max Speed: 60 Kn +
Class: CE RINA Cat. B
Construction material:
Hull: Aramat
Deck : Aramat
Hard Top: Carbon fibre

SHARE
MORE NEWS DESK