42.grNews DeskAirlander 10: Πανέτοιμο για τις πρώτες εμπορικές πτήσεις

By Hybrid Air Vehicles

Airlander 10: Πανέτοιμο για τις πρώτες εμπορικές πτήσεις

Χωρητικότητας 100 επιβατών, μπορεί να απογειωθεί και να προσγειωθεί από σχεδόν οποιαδήποτε επίπεδη επιφάνεια [ΕΙΚΟΝΕΣ+VIDEO]

Για όσους αγαπούν ένα ταξίδι από το Λίβερπουλ στο Μπέλφαστ ή τη Βαρκελώνη προς τις Βαλεαρίδες Νήσους, αλλά ανησυχούν για το αποτύπωμα άνθρακα των ταξιδιών με αεροπλάνα, μια μικρή εταιρεία με έδρα το Bedford της Αγγλίας υπόσχεται μια εναλλακτική και εκπληκτική σαν εμπειρία λύση: Τα αερόπλοια.

Η Hybrid Air Vehicles (HAV), η οποία ανέπτυξε ένα νέο φιλικό προς το περιβάλλον αερόπλοιο, 84 χρόνια μετά την καταστροφή του περιβόητου γερμανικού Hindenburg, ανακοίνωσε μια σειρά από διαδρομές που ελπίζει να εξυπηρετήσει από το 2025.

Οι διαδρομές για το αερόπλοιο 100 επιβατών Airlander 10 περιλαμβάνουν -μεταξύ των άλλων- και το δρομολόγιο Βαρκελώνη-Πάλμα ντε Μαγιόρκα σε τέσσερις και μισή ώρα. Η εταιρεία ανέφερε ότι το ταξίδι με αεροπλάνο διαρκεί περίπου τον ίδιο χρόνο με το ταξίδι με αερόπλοιο αρκεί να ληφθεί υπόψη ο χρόνος που απαιτείται από και προς το αεροδρόμιο, ενώ με τον τρόπο αυτό δημιουργείται πολύ μικρότερο αποτύπωμα άνθρακα. Η HAV ανέφερε ότι το αποτύπωμα CO2 ανά επιβάτη στο αερόπλοιο του θα ήταν περίπου 4,5 κιλά, σε σύγκριση με τα περίπου 53 κιλά μέσω αεροπλάνου.

Οι διαδρομές που προγραμματίζονται περιλαμβάνουν επίσης το Λίβερπουλ προς το Μπέλφαστ, η οποία θα διαρκούσε πέντε ώρες και 20 λεπτά. Όσλο προς Στοκχόλμη, σε έξι και μισή ώρα και από το Σιάτλ στο Βανκούβερ μέσα σε τέσσερις ώρες.

Η HAV, η οποία στο παρελθόν είχε προσελκύσει χρηματοδότηση από τον Peter Hambro, ιδρυτή του ρωσικού ορυχείου άνθρακα Petropavlovsk, και τον αρχηγό της heavy metal μπάντας Iron Maiden, Bruce Dickinson, υποστηρίζει ότι το αερόπλοιο είναι «ιδανικό για μετακινήσεις μεταξύ πόλεων όπως από το Λίβερπουλ στο Μπέλφαστ και από το Σιάτλ στο Βανκούβερ, τις οποίες μπορεί να εξυπηρετήσει το Airlander».

Ο Tom Grundy, διευθύνων σύμβουλος της HAV, ο οποίος συγκρίνει το Airlander με ένα «γρήγορο πλοίο», είπε: «Αυτό δεν είναι προϊόν πολυτελείας, είναι μια πρακτική λύση στις προκλήσεις που θέτει η κλιματική κρίση». Είπε ότι το 47% των περιφερειακών αεροπορικών πτήσεων συνδέουν πόλεις που απέχουν λιγότερο από 230 μίλια (370 χλμ.) και εκπέμπουν τεράστιες ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα.

«Χρησιμοποιούμε για πολύ κοντινά μέρη αεροσκάφη που έχουν σχεδιαστεί για να ταξιδεύουν πολύ μεγάλες αποστάσεις, ενώ υπάρχει στην πραγματικότητα μια καλύτερη λύση», δήλωσε ο Grundy. «Πόσο περισσότερο θα περιμένουμε να έχουμε την πολυτέλεια να ταξιδεύουμε σε αυτές τις μικρές αποστάσεις με τόσο μεγάλο αποτύπωμα άνθρακα;».

Ο Grundy ανέφερε ότι η εταιρεία βρίσκεται στο τελικό στάδιο της εγκατάστασής της σε μια τοποθεσία για τη γραμμή παραγωγής του αεροσκάφους, η οποία ελπίζει ότι θα είναι στο Ηνωμένο Βασίλειο. Είπε ότι η εταιρεία θα προσλάβει περίπου 500 άτομα που εμπλέκονται άμεσα στην κατασκευή του σκάφους και θα υποστηρίξει επιπλέον 1.500 θέσεις εργασίας στην αλυσίδα εφοδιασμού. Η εταιρεία απασχολεί σήμερα περίπου 70 άτομα, κυρίως στο σχεδιασμό, στα γραφεία της στο Bedford. Είπε ότι η εταιρεία έχει ως στόχο να παράγει περίπου 12 αεροσκάφη το χρόνο από το 2025.

Το σκάφος σχεδιάστηκε αρχικά ως όχημα επιτήρησης για αποστολές στο Αφγανιστάν. Η HAV ισχυρίζεται ότι ανεξάρτητες εκτιμήσεις έβαλαν την αξία της αγοράς αεροσκαφών στα 50 δισ. δολάρια τα επόμενα 20 χρόνια. Στοχεύει να πουλήσει 265 από τα αεροσκάφη της Airlander κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.

Το πρωτότυπο Airlander 10, αξίας 25 εκατομμυρίων λιρών, πραγματοποίησε ήδη έξι δοκιμαστικές πτήσεις, μερικές από τις οποίες έληξαν άσχημα. Μία από αυτές ένα αερόπλοιο συνετρίβη το 2016, στη δεύτερη δοκιμαστική πτήση, μετά από ένα επιτυχημένο ταξίδι 30 λεπτών. Η HAV είχε αναφέρει τότε: «Το Airlander υπέστη ζημιά κατά την προσγείωση. Δεν υπέστη ζημιά στον αέρα ή ως αποτέλεσμα της σύγκρουσης με εναέρια καλώδια ρεύματος όπως αναφέρθηκε».

Το αερόπλοιο, το οποίο μπορεί να απογειωθεί και να προσγειωθεί από σχεδόν οποιαδήποτε επίπεδη επιφάνεια, έφτασε σε ύψος 2.100 μέτρα και ταχύτητα έως και 50 κόμβους (57 μίλια / ώρα) κατά τη διάρκεια των τελικών δοκιμών του. Η εταιρεία έχει την υποστήριξη από το Ηνωμένο Βασίλειο και επιχορηγήσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΤΟΥΣ ΜΕΓΕΘΟΣ

SHARE
MORE NEWS DESK