Η κα. Ρούλα Σαλούτση για τα 7 χρόνια από την απώλεια του ιδρυτή της Aegean Θεόδωρου Βασιλάκη>
Επτά χρόνια χωρίς τον Θεόδωρο Βασιλάκη.
Σαν σήμερα στις 17 Μαΐου 2018 έφυγε από κοντά μας ο Ιδρυτής της @aegeanairlines και ένας από τους πρωτεργάτες της απογείωσης του ελληνικού τουρισμού. Είμαστε ευγνώμονες γιατί μας άφησε μια κληρονομιά αδιαπραγμάτευτων αξιών και ακλόνητης πίστης για τον τόπο του, την Ελλάδα. Μια κληρονομιά που μπορεί να χαρακτηριστεί ακόμη και ως «εθνική» στον κλάδο του τουρισμού και των υπηρεσιών αφού ο Θεόδωρος Βασιλάκης πίστεψε πολύ νωρίς, όσο λίγοι ακόμη άλλοι, στη δυναμική της Ελλάδας και αφιέρωσε τα τελευταία 25 χρόνια της ζωής του για να δείξει ότι η ποιότητά στις υπηρεσίας ήταν ο δρόμος για να ανοίξει ξανά τα φτερά της η Ανάπτυξη και η Προβολή της Ελλάδας. Όλοι όσοι είχαμε την ευλογία να γνωρίσουμε αυτόν τον σπουδαίο Έλληνα τον έχουμε πάντα στη σκέψη και την καρδιά μας. Αιωνία του η Μνήμη. #inmemory #neverforget
View this post on Instagram
Ο Γιώργος Ψαρουλάκης στον ιστότοπο neakriti θα αποχαιρετούσε ως εξής τον σπουδαίο Έλληνα>
Γεννημένος το 1940 στο Ηράκλειο της Κρήτης, από μικρός είχε αποφασίσει ότι θα πετύχει στη ζωή. Και όταν έφτασε τα 18, έφυγε για σπουδές στις ΗΠΑ.
Λίγα χρόνια μετά επέστρεψε στην Κρήτη και εργάστηκε αρχικά στις διανομές καυσίμων της εταιρείας “Ρέστης”, που έγινε το εφαλτήριο για την πρώτη του επιχειρηματική κίνηση: όταν η Texaco την εξαγόρασε, ο Θ. Βασιλάκης πήρε τα δικαιώματα διανομής καυσίμων και δημιούργησε το δίκτυο πρατηρίων.
Μετά τη βενζίνη, ήρθαν τα αυτοκίνητα, αφού ο ανήσυχος Θ. Βασιλάκης συνεργάστηκε με την Hertz, αναλαμβάνοντας την αντιπροσωπία της στην Κρήτη. Λίγο παραπάνω από μία δεκαετία μετά είχε τη δυνατότητα να εξαγοράσει… ολόκληρη την ελληνική Hertz!
Ταυτόχρονα “ανοίχτηκε” και στις αντιπροσωπίες αυτοκινήτων, με αποτέλεσμα μια σειρά εταιρειών: ΒΑΚΑΡ ΑΒΕΕ και ΤΕΧΝΟΚΑΡ ΑΒΕΕ, αποκλειστικοί αντιπρόσωποι των αυτοκινήτων Saab και Seat αντίστοιχα, η ΒΕΛΜΑΡ ΑΒΕΕ, επίσημος διανομέας των αυτοκινήτων Ford, Volvo, Seat και Opel, η Autotechnica S.A., αντιπροσωπία των εταιρειών Hertz, Audi και Seat στη Βουλγαρία, και φυσικά η εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων Hertz Autohellas ΑΤΕΕM.
Πετώντας ψηλά
Ο Θοδωρής Βασιλάκης είχε κατακτήσει τους δρόμους, αλλά… έμεναν ακόμη οι αιθέρες. Ήδη από το 1992 εξαγοράζει την Aegean, που είχε δημιουργηθεί πέντε χρόνια νωρίτερα από τα αδέλφια Σιμιγδαλά. Στα πρώτα χρόνια λειτουργίας της εταιρείας εκτελεί ναυλωμένες πτήσεις για VIP. Λίγα χρόνια μετά, το 1999, ιδρύεται η Aegean Airlines και λίγο αργότερα, τον Μάιο, η εταιρεία ξεκινά πτήσεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Ηράκλειο.
Την ίδια χρονιά δρομολογούνται και πτήσεις σε Ρόδο, Χανιά, Αλεξανδρούπολη, Καβάλα και Κέρκυρα, με την παραλαβή του τρίτου αεροσκάφους της εταιρείας. Όμως η οικογένεια Βασιλάκη δε σταματά εδώ. Τον Δεκέμβριο του 1999, η Aegean εξαγοράζει την Air Greece και αυξάνει τον στόλο της στα 7 αεροσκάφη. Το 2000 εγκαινιάζει τις γραμμές Μυτιλήνη και Σαντορίνη, ενώ προσθέτει δύο ακόμη αεροσκάφη, φτάνοντας τα 9 συνολικά. Το 2001, η Aegean υπογράφει συνεργασία με την Cronus Airlines, που προβλέπει πτήσεις κοινών κωδικών, με την Aegean να ρίχνει βάρος στις πτήσεις εσωτερικού και την Cronus στις πτήσεις εξωτερικού και τις ναυλωμένες πτήσεις (τσάρτερ). Στις 28 Οκτωβρίου 2001, η Cronus ενσωματώθηκε πλήρως στην Aegean.
Καινοτομία και γιγάντωση
Πολύ σύντομα η εταιρεία “εκτοξεύεται”, με μια σειρά στοχευμένων επιχειρηματικών κινήσεων. Το 2003 εγκαινιάζει στην ελληνική αγορά το ηλεκτρονικό εισιτήριο και την κράτηση θέσης μέσω ίντερνετ. Το 2005 προχωρά στην αγορά αεροσκαφών Airbus Α320 και Α321 και παραλαμβάνει 3 από αυτά το 2007. Τον Μάρτιο του 2009 υπέβαλε πρόταση για εξαγορά του πτητικού έργου της Ολυμπιακής, της τεχνικής βάσης, αλλά και της εταιρείας “Πάνθεον”, ύψους 90, 20 και 60 εκατομμυρίων ευρώ, αντίστοιχα. Η πρόταση εξαγοράς τελικά δεν έγινε δεκτή, με την Ολυμπιακή να καταλήγει στον όμιλο MIG. Το 2010 εντάχθηκε στη Star Alliance.
Το 2013 οι προσπάθειες για τη δημιουργία μιας πραγματικά μεγάλης αεροπορικής εταιρείας έγιναν πράξη, αφού η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναθεώρησε προηγούμενη αρνητική απόφασή της και ενέκρινε την απορρόφηση της αεροπορικής εταιρείας Olympic Air από την Aegean.
Ο άνθρωπος
Αν και το συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος του χρόνου ο Θεόδωρος Βασιλάκης το αφιέρωνε στις επιχειρήσεις του, υπήρξε ένας υποδειγματικός οικογενειάρχης. Με τη σύζυγο του Εμμανουέλα απέκτησαν δύο γιους, τον Ευτύχιο και τον Γιώργο, που έχουν πάρει ήδη τη θέση τους στις επιχειρήσεις του ομίλου.
Η αγαπημένη του ασχολία υπήρξε πάντα το golf, στο οποίο αφιέρωνε όσο χρόνο του επέτρεπαν οι υποχρεώσεις του, ενώ προσπάθησε να το διαδώσει στην Ελλάδα, οργανώνοντας διεθνή τουρνουά και βάζοντας την Ελλάδα στον “χάρτη” του golf. Επίσης συνέλεγε εκκλησιαστικά είδη, καθώς υπήρξε βαθιά θρησκευόμενος και τακτικός επισκέπτης του Αγίου Όρους.